اجتماعی

«آرگو» بار دیگر حماسه آفرید/ نجات جان دو خانواده گرفتار شده در «گردنه خوش ییلاق»

سلام آنلاین/ گلستان رؤسای جمعیت هلال احمر رامیان و آزادشهر از نجات دو خانواده گرفتار در برف و طوفان گذرگاه تابستانی خبر دادند.

علی غلامی در گفت وگو با سلام آنلاین، با اشاره به اینکه جوانان داوطلب و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان های آزادشهر و رامیان پس از اخطار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی دچار جنون شدند، گفت: شرایط سخت است و زمانی که عزیزان ما گلستان گفت: کسانی که به حضور و کمک ما نیاز دارند، با تمام وجود در کنارشان هستیم و از کمک به آنها دریغ نمی کنیم.

وی با بیان اینکه با وجود هشدارهای فراوان مبنی بر عدم تردد در جاده های کوهستانی استان در شرایط جوی اخیر، برخی از مردم و استان ها در این جاده ها تردد کرده اند، افزود: متاسفانه برخی خودروها ابزار و تجهیزات لازم را ندارند. آنها ناایمن هستند، از جمله زنجیر چرخ خطرناک.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان های آزادشهر و رامیان تاکید کرد: نجاتگران پایگاه امداد و نجات خوش ییلاق بعدازظهر روز جمعه 8 بهمن ماه بر اثر محبوس شدن دو خانواده در داخل یک خودرو در دره برفی به محل حادثه اعزام شدند. با توجه به حجم برف و صعب العبور بودن منطقه، امدادگران دو خانواده هشت نفره را با یک دستگاه خودرو آرگو به منطقه امن منتقل کردند و خودروی را که در حال تردد بودند رها کردند. کسانی که در خیابان بودند به جاده اصلی منتقل شدند.

غلامی از مردم خواست به هشدارهای هواشناسی و جعبه کمک‌های اولیه توجه کنند و خاطرنشان کرد: اطمینان حاصل کنید که بسته‌های امداد و نجات و دستورالعمل‌های ارائه‌دهنده خدمات صرفاً برای حفظ جان و ایمنی شما عزیزان باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا