اقتصادی

تاتا موتورز خودی نشان داد

تاتا موتورز هند، باارزش‌ترین خودروساز کشور، سود سه ماهه دوم خود را بیش از حد انتظار اعلام کرد زیرا در واحد خودروهای لوکس جگوار لندروور بریتانیا فروش بالایی داشت.

به گزارش سلام آنلاین، سود خالص در سه ماه منتهی به 31 دسامبر نسبت به سال قبل به 70.25 میلیارد روپیه (847.7 میلیون دلار) رسید. تحلیلگر متوسط ​​سود 44.51 میلیارد روپیه را انتظار دارد.

جگوار لندرور گران‌تر و سودآورتر نزدیک به دو سوم درآمد تاتا موتورز را به خود اختصاص می‌دهد. این بخش به ثروتمندترین افراد جهان خدمت می کند که بیشتر آنها تحت تأثیر تورم بالا نیستند. این گروه در اوایل این ماه اعلام کرد که فروش جگوار لندرور در دوره اکتبر تا دسامبر 27 درصد افزایش یافته است.

این امر به تاتا موتورز کمک کرد که کل درآمد سه ماهه تاتا موتورز با 25 درصد افزایش به 1.11 تریلیون روپیه، از انتظارات تحلیلگران و سود آن قبل از مالیات و هزینه های استهلاک به 11.1 درصد در سال گذشته برسد و قبل از افزایش 14.3 درصدی. با این حال، بازار داخلی آن همچنان تحت تأثیر تقاضای ضعیف بود و حجم کل فروش بر اساس داده‌های فروش ماهانه، اندکی 3 درصد در سه ماهه افزایش یافت.

به گزارش رویترز، سهام تاتا موتورز در اوایل این هفته افزایش یافت و به این شرکت کمک کرد تا ماروتی سوزوکی، با ارزش ترین خودروساز هند را پشت سر بگذارد. از آنجایی که ماروتی خودروهای بیشتری می فروشد، تاتا موتورز بزرگترین خودروساز از نظر درآمد است.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا