اجتماعی

بیماری که سبب بروز سکته قلبی می شود!

به گفته آقای بونا; برای برخی افراد، اولین علامت بیماری عروق کرونا ویروس قلب، حمله قلبی است. بنابراین با توجه به زمان متخصص می تواند قلبی عروقی، خطر حمله قلبی کاهش یا حذف در خود.

چرا رگ ها را مسدود می کنیم؟

بیماری قلبی عروقی به دلیل تجمع پلاک در دیواره رگ های بدن رخ می دهد. این شریان ها یا سیاهرگ ها مسئول هستند تزریق خون در فضای قلب و سایر نواحی بدن.

پلاکی که در رگ ها تشکیل می شود شامل کلسترول و سایر مواد عروقی است. با تجمع این مواد در دیواره رگ های بدن، شاهد باریک شدن رگ های خونی در بدن هستیم. در نتیجه گردش خون محدود شده و در برخی موارد به طور کامل مسدود می شود. این فرآیند تصلب شرایین یا تصلب شرایین نامیده می شود.

اضافه وزن، عدم فعالیت بدنی مناسب؛ تغذیه سیگار کشیدن ناسالم یکی از عواملی است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. سابقه خانوادگی بیماری قلبی همچنین خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. به خصوص اگر عضو خانواده ضبط کننده بیماری قلبی قبل از 50 سالگی

برای تعیین خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب، ممکن است متخصص قلب از شما بخواهد فشار خون، کلسترول و سطوح خود را بررسی کنید. نان قندی خون خود را اندازه گیری کنید

علائم بیماری عروق کرونا ویروس قلب چیست؟

آنژین یا درد قفسه سینه یکی از شایع ترین علائم بیماری عروق کرونا ویروس قلب است. آنژین زمانی اتفاق می افتد که پلاک بیش از حد در داخل شریان جمع می شود و باعث انقباض شریان می شود.

برای بسیاری، اولین علامت بیماری عروق کرونا ویروس قلب، حمله قلبی است.

باریک شدن رگ ها به دلیل انسداد جریان خون به عضله قلب و سایر نواحی بدن منجر به درد قفسه سینه می شود.

همانطور که گفتیم، حمله قلبی اولین سرنخ برای ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب است. علائم حمله قلبی عبارتند از:

  • درد یا ناراحتی قفسه سینه در این ناحیه.
  • ضعف، سردرد، حالت تهوع (احساس درد و سنگینی در معده) یا عرق سرد
  • درد و ناراحتی در بازو یا شانه
  • تنگی نفس

بیماری قلبی عروقی می تواند به مرور زمان منجر به ضعیف شدن عضله قلب شود و باعث نارسایی قلبی شود. در نارسایی احتقانی قلب، عضله قلب شما دیگر نمی تواند خون و اکسیژن کافی را به سایر قسمت های بدن پمپ کند.

بیماری عروق کرونا ویروس قلب چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر شما در معرض خطر بالای بیماری قلبی هستید یا علائم خاصی را تجربه می کنید، متخصص قلب می تواند بیماری عروق کرونا ویروس قلب را با آزمایش های مختلف تشخیص دهد.

1. نوار قلب (ECG یا EKG)

این تست فعالیت الکتریکی، ضربان قلب و ضربان قلب فرد را اندازه گیری می کند.

2- پژواک دل

اکوکاردیوگرافی از سونوگرافی برای ایجاد تصاویر قلب استفاده می کند.

3. تست ورزش (استرس)

در تست ورزش، ضربان قلب شما هنگام راه رفتن روی تردمیل اندازه گیری می شود. این به بدن کمک می کند تا عملکرد مناسب و سلامت قلب را تعیین کند و در عین حال خون بیشتری را به بدن پمپاژ کند.

4. تصویر اشعه ایکس از قفسه سینه

اشعه ایکس برای تولید تصاویری از قلب، ریه ها و سایر اندام های قفسه سینه استفاده می شود.

5- آنژیوگرافی

معاینه قلبی داخل رگ ها را برای یافتن پلاک ها و انسداد بررسی می کند. آنژیو با قرار دادن یک لوله نازک و انعطاف پذیر به نام کاتتر از طریق کلیه یا ورید انجام می شود. در این آزمایش به پزشک تصویر واضحی از عروق کرونا ویروس و انسداد احتمالی داده می شود.

6. اسکن هسته ای قلب

در اسکن هسته ای، تزریق پرتوهای بی ضرر در واقع میزان جریان خون به عضله قلب را بررسی می کند. اسکن کنید هسته ای قلب توسط دستگاه تصویربرداری دو مرحله ای تصویربرداری می شود و فشار آماده.

مراقبت های لازم در بیماری های قلبی عروقی

توانبخشی قلبی برای بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری دشواری به طور جدی در آینده کمک کنید. توانبخشی قلبی برنامه ای است که شامل بررسی های زیر است:

  • فعالیت بدنی و تحرک
  • آموزش برای زندگی سالم تر رژیم غذایی سالم (کم نمک و چربی)
  • استفاده مواد مخدر جهت ها رفتار عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی مانند کلسترول بالا فشار خون بالا یا ضربان قلب نامنظم طبق تجویز پزشک
  • بوقلمون سیگار و تنباکو
  • مشاوره برای یافتن راه هایی برای کاهش استرس و بهبود سلامت روان شخصی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا