اجتماعی

بودجه شورای عالی استانها ۱۰۰ درصد افزایش یافت

رئیس شورای عالی استان از افزایش 100 درصدی بودجه شورای عالی استان، اختصاص فضای مستقل برای دبیرخانه این شورا و شورای اسلامی استان و همچنین عضویت در شورای استان خبر داد. شورای عالی شورای عالی معماری و شهرسازی.

به گزارش سلام آنلاین و به گزارش سایت شهر، پرویز سروری در پانزدهمین مجمع عمومی شورا که به دلیل مصادف شدن با ماه مبارک رمضان به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: امیدواریم شاهد تحول بزرگی در نظام شوراهای کشور در سال جدید باشیم. . اقدامات انجام شده در سال گذشته، سال گذشته تعامل با قوا و نهادهای سه گانه و تجهیزات به اوج خود رسیده است و در سال جدید باید محصول سال گذشته را برداشت کنیم.

سروری با بیان اینکه برای توسعه و اعتلای شورای محلی چشم انداز روشنی داریم، گفت: هرچه بیشتر در زمینه گسترش و گسترش شورا در کشور حرکت کنیم، تجلی نظام جمهوری نیز بیشتر می شود. سیستم . . از آنچه در قانون در مورد شورا آمده است آگاه باشید. باید بداند. ما راه درازی را برای ارتقای جایگاه شوراهای ولایتی و شوراهای ولایتی طی کرده ایم و هنوز راه زیادی در پیش داریم.

رئیس شورای عالی استان با اشاره به نامگذاری سال 1402 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال “کنترل تورم و رشد بهره وری” گفت: دیدار با مسئولان نظام دستوری کار در سال جدید است. برای همه مسئولان و مردم و مهم این است که هم کنترل تورم و هم رشد تولید با هم باشند و باید کنترل تورم را با رشد تولید با مدیریت تلفیق کنیم. در عین حال باید نقش شورای استان و شورای عالی استان را در تحقق شعار سالانه و حرکت به سمت اجرای آن بررسی کنیم.

سروری تا 9 اردیبهشت به فرار ادامه داد. وی آن را روز شورای ملی نامید و گفت: همه باید تلاش کنیم که این روز و هفته شورا را با عزت برگزار کنیم و از این نظر دستورالعمل برگزاری این هفته را به شوراها و هیئت های مذهبی ارسال کرده ایم. استان و در تلاش هستیم این هفته را پر کنیم تا اقدامات موثری در جهت هدایت شورا انجام دهیم.

رئیس شورای استان با اشاره به اینکه سال جدید را با خبرهای خوبی آغاز کردیم، خاطرنشان کرد: بودجه شورای استان برای سال جدید در ابتدا از سوی دولت 50 میلیارد تن معادل 9 میلیارد تن تعیین شده بود. نسبت به سال گذشته. کمتر است اما در اقدامی ویژه و با تلاش همکاران و نظرات مساعد نمایندگان افتخاری شورای اسلامی و اعضای کمیته تلفیق شورای عالی شورای استان 100 درصد افزایش یافته است. امسال ما در راس افزایش بودجه داخلی هستیم. این در حالی است که هیچ گروهی بیش از 45 درصد افزایش بودجه نداشته است.

وی در ادامه به مشارکت شورای عالی استان در تهیه برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: کارگروهی با حضور کارشناسان برجسته این حوزه تشکیل شده و طرح ما باید به وزارت کشور ارسال شود. و این وزارتخانه بی وقفه تصویب شده است، برنامه را به عنوان برنامه مشترک شورای ولایتی و وزارت کشور به دولت ارائه کرده است و در واقع نقش شورای استان در تدوین برنامه های انکشافی شناخته شده است. .

سروری، شناسایی اراضی و مکان های مستقل برای دبیرخانه شورای عالی استان و شورای اسلامی استان و همچنین عضویت شورای عالی در شورای عالی معماری و شهرسازی را از دیگر مزیت ها دانست. در سال جدید و در پایان تاکید کرد که ما در مرحله جمع آوری شورای کشوری خود هستیم، نه صرفاً به عنوان ناظر، بلکه باید در تمامی امور مربوط به شوراها و شهرداری ها اعضای موثری باشیم. آغاز راه است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا