فرهنگ و هنر

بزرگداشتی برای فیلمساز فیلسوفی که بیکار نمی‌نشیند

مراسم یادبود احمدرضا معتمدی با رونمایی از گنجینه ای به نام این فیلمساز در موزه فیلم برگزار می شود.

به گزارش سلام آنلاین، آخرین باری که احمدرضا معتمدی در همایش کامل فیلم حاضر شد، اختتامیه جشنواره فیلم فجر در سال 1400 بود که در سال 1397 بر اثر سکته بر روی ویلچر نشسته بود و مراسم یادبودی برای وی در سال 1397 برگزار شد. حضور علی نصیریان

تمجید از فیلمسازان، فیلسوفانی که بیکار نمی نشینند

احمدرضا معتمدی متولد 1340 در تهران، تهیه کننده سینما، استاد دانشگاه، نویسنده کتاب، تئوری سینما، تحصیل در رشته اقتصاد از دانشگاه تهران و اخذ دکترای فلسفه از دانشگاه علامه طباطبایی، معروف به فلسفه سینما در ایران.

او کارگردانی فیلم هایی چون «گیج»، «روی خط»، «آلزایمر»، «قوانین بازی»، «دیوانه ها از قفس پریدن»، «بد و زیبا» و «سقوط» را در کارنامه دارد. سلام آنلاین، او سال گذشته فیلمنامه ای را در دوره مدیریت قبلی بنیاد سینمایی فارابی داشت و ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود تا فیلم جدیدش جلوی دوربین برود.

معتمدی گفت: در صورت فراهم شدن شرایط می توانم روی این صندلی فیلم بسازم چون با دست و پا فیلم نمی سازم کارگردان دلش را کارگردانی می کند. پس اگر شرایط فراهم باشد این کار را انجام خواهم داد.

به گفته معتمدی، این فیلمنامه اقتباسی از رمانی نوشته «گونتر آیش» است. نویسنده ای متاثر از هایدگر.

او چند سال پیش «پایان فلسفه» را که با متن آلمانی هایدگر از انگلیسی ترجمه کرد، ویرایش کرد و ترجمه آلمانی آن را در انتشارات هرمس منتشر کرد. کتابی سنگین، آخرین نوشته هایدگر، و او در آن از خود پرسید.

در ادامه برنامه بزرگداشت هنرمند، موزه فیلم قرار است در مراسمی ویژه ساعت 17:00 روز 31 خردادماه با حضور عوامل فیلم، یاد احمدرضا معتمدی را گرامی بدارد.

بر اساس اعلام روابط عمومی موزه، سینما گنج به نام کارگردان همزمان با یادمان معتمدی در سالن سینما افتتاح می شود.

شرکت در این رویداد برای علاقمندان سینما رایگان است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا