علمی و پزشکی

بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

به گفته شفاف ، یک سازمان غیرانتفاعی در هلند ، یک گزارش مستقل شیوع ویروس Nipah در چین را نشان می دهد ، با میزان مرگ و میر تا 75.. خطر احتمالی برای شیوع بزرگ بعدی. داروخانه هایی که در حال حاضر روی Covid-19 تمرکز کرده اند آماده مقابله با آن نیستند.

به نقل از گاردین ، ​​گاردین گفت: “ویروس یک بیماری جدی عفونی جدید است و شیوع بعدی می تواند به دارو مقاوم باشد.”

این ویروس بسیار نادر است و از طریق خفاش هایی که میوه می خورند پخش می شود که می تواند علائم شبیه آنفولانزا و آسیب مغزی ایجاد کند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، این ویروس همچنین می تواند با انسفالیت همراه باشد.

در سال 2018 ، ویروس منجر به کشته شدن 17 نفر در ایالت کرالای هند شد. در آن زمان کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل شیوع ویروس ، واردات میوه و سبزیجات منجمد از این کشور را ممنوع کردند.

به گزارش شفاف ، به نقل از گاردین در گزارش دستیابی به شاخص پزشکی در سال 2021 ، فعالیت 20 شرکت دارویی پیشرو در جهان برای دریافت واکسن و روش های تشخیصی. این مطالعه نشان داد که تحقیقات در مورد Covid-19 در سال های اخیر افزایش یافته بود ، اما سایر شیوع های خطرناک نیز مورد توجه قرار نگرفت.

براساس گزارش سالانه بنیاد ، این یکی از 10 بیماری از بین 16 بیماری عفونی است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی ذکر شده است ، اما هیچ پروژه ای در نظر گرفته نشده است. برای آنها در خط تولید شرکت دارویی جهانی است.

دکمه بازگشت به بالا