فرهنگ و هنر

برپایی ۲۰ موکب گلستانی برای خدمت به زائران اربعین

سلام آنلاین/ گلستان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از تشکیل 20 موکب از گلستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در عراق خبر داد.

آقای سید علی مهاجر عصر امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت رکن پرواسک سخنرانی کردند زائران.

وی افزود: موکب اعزامی به عراق در چندین اداره که وظیفه اعزام و اطعام زائران را بر عهده داشتند فعال بود و برخی نیز زباله های نجف تا کربلا را جمع آوری می کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه تاکید دولت و ستاد استانی اربعین بر مردمی بودن مراسم موکب و فعالیت های مرتبط با اربعین بوده و بر تنهایی و مردمی بودن تاکید کرد و از این حماسه بزرگ بی نظیر است. ویژگی اربعین حسینی و افسر فقط یک تسهیل کننده است.

مهاجر تاکید کرد: ستاد اربعین استان گلستان با 17 کمیته و 14 ستاد شهرستانی در استانداری برای حمایت، پشتیبانی و خدمات و همچنین کیفیت فرآیند راه اندازی شد که همگی برای تحقق این امر آمادگی کامل داشتند. .

وی هماهنگی همکاری و تعامل بین تمامی مولفه ها را از اولویت ها و ضرورت های کار گروهی و ستادی دانست و یادآور شد: این چشم انداز موجب تسریع و ارتقای روند کار در ستاد اربعین، خدمات و امکانات می شود و با فرض ارائه نهادها، دولت باید بر اساس این دیدگاه راهپیمایی ارائه دهد و سریع انجام شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان نیز در نشست خبری با تایید این خبر گفت: کمیته اسکان و پذیرایی اربعین استان گلستان 20 مجوز برای این موکب صادر کرده است که 19 مورد آن در گلستان، عراق و یک بار در مرز مهران برگزار شده است. به زائران امام حسین (ع) خدمت کنید، مهیا می کنند

صفر معراجی افزود: برای اولین بار است که موکب در کاظمین افتتاح می شود بنابراین زائرانی که برای زیارت به سامرا می روند می توانند شب ها در این مکان مستقر شوند.

وی گفت: امسال یک موکب با هدف پاکسازی و پاکسازی معابر زائران امام حسین (ع) از زباله ها و موکب دیگری برای ادای احترام به زائران برگزار شد. زائران می توانند تا زمانی که در عراق هستند از خدمات این موکب ها بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا