اجتماعی

برقراری روزانه ۵ تا ۶ هزار تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت

اداره کل بازرسی، ارزیابی انطباق و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از برقراری روزانه بین 5500 تا 6000 تماس با 190 سامانه سراسری خبر داد و گفت: معمولاً در روزهای تعطیل «استراحت و آخر هفته ها به تعداد مراجعه کنندگان به سیستم کمتر است.”

به گزارش سلام آنلاین؛ دکتر علیرضا رحیم نیا افزود: همکاران ما در سامانه 190 دوستدارترین نیروی وزارت بهداشت هستند. طبق معمول درست میشه برخی از تماس های تلفنی با راهنمایی همکاران ما تکمیل شد.

وی افزود: برخی تماس ها از سوی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شد. بنابراین در تماس های ثبت شده در سامانه 190 کد رهگیری برای تماس گیرنده ارسال می شود و نتایج رهگیری نیز با همان کد رهگیری قابل مشاهده است.

رحیم نیا با اشاره به فعالیت 9 خط در سامانه ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت (190)، خاطرنشان کرد: خط اول مربوط به اورژانس های پیش بیمارستانی خط 2 رسیدگی به شکایات محیطی و حرفه ای خط 3 رسیدگی به اعتراضات و توصیه دارویی است 4 مربوط به بخش است خط 5 به مالیات بر خدمات پزشکی می پردازد خط 6 به قانون جوانان می پردازد خط 7 به حل و فصل شکایات نیروهای بهداشتی می پردازد خط 8 به وام های بانک جهانی و خط 9 به دعاوی حقوقی مقامات دانشگاه پزشکی می پردازد. علوم و وزارت بهداشت.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تاکید کرد: بیشترین شکایات مطرح شده از سوی شهروندان در سامانه 190 مربوط به سلامت، محیط زیست و عدم رعایت سیاست های بهداشتی و قاچاق است. و این موارد در همان روز پیگیری شد.

وی تعداد شکایات مربوط به تخلفات مالیاتی و اضافه شارژ در مراکز درمانی را بسیار کم دانست و گفت: درصد شکایت از سامانه 190 به این معنا بسیار پایین است، بنابراین نیروی پزشکی به ویژه در مراکز درمانی دولتی در اطراف فعالیت می کنند. ممنون تماشا کن

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، رحیم نیا از تدوین و اجرای آیین نامه عملکرد مدیران و مدیران ارشد وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در دولت مردمی خبر داد و گفت: عملکرد این مدیر انجام شده است. در یک مرحله و بر اساس شاخص ها، مدیر ارزیابی می شود و نتیجه به وزیر بهداشت اعلام می شود. همچنین بازرسی ها و اختلالات دوره ای از دانشگاه انجام می شود.

با توجه به فعالیت میز خدمت در وزارت بهداشت، بیش از 60 درصد مراجعات به وزارت بهداشت توسط میز خدمت مستقر در این وزارتخانه قابل مدیریت است. اما در برخی موارد پیگیری و ارجاع افراد به معاونت رئیس جمهور انجام می شود. در ارزیابی مرکز روابط عمومی رئیس جمهور، میز خدمت وزارت بهداشت در بین دستگاه های اجرایی و زیرمجموعه رئیس جمهور رتبه اول را دارد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا