اقتصادی

بازدید مخبر از مرکز پایش اطلاعات کشاورزی ایران/پرداخت ۳۰هزار میلیاردتومان از مطالبات گندم‌کاران

سرپرست ریاست جمهوری به همراه جهاد کشاورزی از مرکز پایش اطلاعات کشاورزی ایران بازدید کرد و با توضیحات مسئولان مربوطه، عملکرد سامانه های مختلف مرکز برای جمع آوری اطلاعات و سیاست گذاری در کشور را بررسی کرد. کشاورزی.

به گزارش سلام آنلاین، دکتر محمد مخبر بعدازظهر جمعه (18 خرداد) با همراهی وزیر جهاد کشاورزی در جریان کار سامانه پهنه بندی کشاورزی برای ثبت اطلاعات کشاورزان بر اساس سامانه اطلاعاتی سمکا از کشاورزی ایران بازدید کرد برداشت با کمک تصاویر ماهواره ای بررسی می شود.

سرپرست ریاست جمهوری در این بازدید ضمن تشکر از راه اندازی مرکز پایش و جمع آوری برخط کشاورزی کشور، بر تدوین سیاست های هوشمند مبتنی بر اطلاعات، سیستم های مدیریتی و پیش بینی حجم تولید تاکید کرد. وی گفت: عرضه بازار و تقاضای مصرف کننده با استفاده از این سامانه ها، مدیریت قیمت و تنوع محصولات کشاورزی را یکی از مهمترین ماموریت های وزارت جهاد کشاورزی با کمک سامانه اطلاعات مرکز اطلاعات کشاورزی کشور دانست. ایران.

داکتر موک بار همچنین با اشاره به تلاش های سه سال گذشته وزارت برای مدیریت و آرام سازی بازار محصولات کشاورزی و محصولات دامی و نهاده ها تصریح کرد که امنیت غذایی بخش مهمی از کشور است. مرجعی که باید در این زمینه برنامه ریزی کند، با تاکید بر حداقل زمان رسیدن به هدف پیش بینی شده، باید ایجاد و اجرا شود.

سرپرست رئیس جمهور افزایش بهره وری در تولیدات کشاورزی، استفاده از فناوری روز، مدیریت آب و تدوین سیاست های صحیح را از مهمترین مولفه های سیاست کشاورزی و دامپروری کشور در راستای امنیت غذایی پایدار عنوان کرد یکی از در دسترس ترین بخش های اقتصاد است و باید با حضور و توسعه اقتصاد، وابستگی دولت و نیاز به ارز در منطقه به حداقل برسد.»

دکتر موک بار همچنین بر هزینه حمل و نقل دام و باغداری در رابطه با جغرافیا، گسترش کشت در خارج از کشور، تکمیل و به روز رسانی الگوی کشت و کنترل واردات محصولات کشاورزی تاکید کرد. .

وی افزود: تمرکز بر تولید در اولویت دولت سیزدهم است و بحمدالله در حوزه کشاورزی و دامداری، تولید گندم و مرغ و وضعیت گوشت به نقطه خوبی رسیده ایم.

وی گفت: کارایی بخش کشاورزی و تولید تن در هکتار باید کنترل شود. از طرفی اگر مصرف آب در کشاورزی کنترل شود، نیاز آبی کشور را چندین برابر در این بخش خواهیم داشت.

وی افزود: وضعیت ذخایر استراتژیک محصولات کشاورزی با تلاش وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی نسبت به پنج سال گذشته بی سابقه بوده است .

سرپرست رئیس هیئت مدیره در خصوص مطالبات گندم کاران گفت: تاکنون نزدیک به 40 هزار میلیارد تن گندم خریداری شده که 30 هزار میلیارد تن آن به کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز پرداخت می شود. به زودی.بازدید مطلعین از مرکز کنترل اطلاعات کشاورزی ایران/ پرداخت 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی همچنین به بهبود شاخص های کلیدی کشاورزی از جمله افزایش نرخ رشد ارزش افزوده از منفی 4.6 درصد در بهار سال گذشته به مثبت 0.5 درصد در زمستان 1402 اشاره کرد. وی با بیان اینکه افزایش یک میلیارد دلاری صادرات در سال گذشته نسبت به سال 1401 افزایش یافته است، تاکید کرد: افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی، مهمترین سیاست این وزارتخانه در دولت سیزدهم است. و با تلاش این وزارتخانه طی 3 سال گذشته، موجودی اولیه به بهترین وضعیت رسیده و تمامی نیازهای تولیدکنندگان برای دامپروری تا پایان شهریور ماه ارائه شده است.

همچنین در این بازدید گزارشی از کنترل نقطه به نقطه تورم مواد غذایی و رساندن آن به زیر 23 درصد در سال 1403، روند خرید گندم از کشاورزان در سال جاری، کنترل تولید محصولات اساسی در بخش کشاورزی، مقایسه ای ارائه شده است. از برنامه و درصد اجرای واقعی جوجه ریزی در استان ها از ابتدای خرداد تاکنون، ذخیره و مقدار مرغ 65000 تن، حجم فروش و ذخایر نهاده های دامی است. کشور امسال یک میلیون و 213 هزار تن ذرت، 743 هزار تن جو و 248 هزار تن جو و همچنین 442 هزار تن ذخایر کود دارد و پیش بینی می شود در پاییز به 700 هزار تن برسد. کشت نشان داده شده است.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا