اجتماعی

بارش باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات اقلیمی ضمن تشریح وضعیت جوی استان های کشور از بارش باران در مناطق مختلف کشور طی هفته آینده خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین اضافه کردن: بر اساس تحلیل آخرین نقشه پیش یابی هواشناسی امروز (22 آبان) سامانه بارشی در شرق کشور فعال است و به تدریج از مرز شرقی خارج می شود.

وی افزود: بنابراین امروز در جنوب استان های بوشهر و فارس در برخی مناطق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی گاهی بارش باران، رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت بحران، در سواحل شرقی دریای خزر هوای ابری و بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

روز شنبه (23 آبان) با گذر موج های معتدل از شمال شرق کشور، در منطقه شمال خراسان، خراسان رضوی، جنوب خراسان سمنان و ارتفاعات البرز شرقی وزش باد و بارش باران پیش بینی می شود. همچنین در فلات هرمزگان، کرمان و شمال استان سیستان و بلوچستان به طور مداوم رخ می دهد.

بارش پراکنده باران و وزش باد از روز یکشنبه (24 آبان) در شرق کشور و به تدریج همراه با وزش باد شمالی بر روی دریای خزر پیش بینی می شود.وزش باد و کاهش دما در شرق اردبیل، گیلان و مازندران و خزر آغاز می شود. دریا. امواج دارد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت مخاطرات اقلیمی روز دوشنبه (25 آبان) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده باران و وزش باد شدید خواهد بود و بارندگی ها افزایش می یابد و با شدت بیشتری صعود کنید. در سواحل شمالی و متعاقب آن با گذر امواج معتدل از شمال کشور به شمال غرب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و فلات البرز مرکزی، در ارتفاعات بارش باران و برف خواهد بود.

وی افزود: روز سه شنبه (26 آبان) در شمال غرب گیلان، دامنه زاگرس در غرب و دامنه های جنوبی البرز در قزوین و البرز ابرانکی بارش باران، رعد و برق، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

ضیائیان در پایان خاطرنشان کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه شرق خلیج فارس رو به وخامت خواهد رفت.

ضیائیان همچنین با تایید وضعیت جوی تهران در دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (23 آبان) کمی ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 10 و حداکثر 20 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود. . روز یکشنبه (24 آبان) مه صاف و مه محلی گاهی وزش باد با حداقل دمای 8 و حداکثر 20 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان درباره سردترین و گرم ترین نقاط کشور می گوید: امروز و فردا (23 و 24 آبان ماه) بندرعباس با دمای 30 تا 31 درجه گرم ترین مرکز استان و شهرکرد سردترین استان است.اکثر استان های دارای دما هستند. 1- و 3 درجه سانتیگراد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا