اجتماعی

بارش باران در نقاط مختلف کشور/ افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر

رئیس مرکز پیشگیری و مدیریت بحران کشور از بارش باران در مناطق مختلف کشور و افزایش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین. وی درباره وضعیت جوی کشور در روزهای آینده بیان کرد: امروز (22 فروردین) در آذربایجان غربی، آذربایجان غربی، غرب کرمانشاه، غرب کردستان، ایلام و فلات البرز در قزوین، البرز بارش پراکنده باران گاهی رگبار و وزش باد شدید خواهد بود. و استان تهران موقتی خواهد بود.

وی افزود: شدت و سطح بارندگی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (23 و 24 فروردین) نیمه غربی کشور را فرا می گیرد و در این مناطق بارش موقت، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات اقلیمی خاطرنشان کرد: روز جمعه (5 فروردین) در شمال غرب سواحل خزر و جنوب کشور بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: روز شنبه (6 فروردین) در فلات البرز، مرکز و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و در سایر نقاط کشور جوی پایدار خواهد بود.

وی افرود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان های ساحلی دریای خزر وزش باد جنوبی با افزایش دما و وزش باد شدید در دامنه ها پیش بینی می شود.و ارتفاع این استان ها.

به گفته ضیائیان، در شمال خلیج فارس در روزهای چهارشنبه و غرب دریای خزر در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه موج موجی پیش بینی می شود.

رییس مرکز پیشگیری و مدیریت خطرات اقلیمی نیز با تایید وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (3 فروردین) ابری همراه با رعد و برق گاهی اوقات رعد و برق و وزش باد همراه است. یک ساعت وزش باد شدید با حداقل 17 درجه سانتیگراد و حداکثر 25 درجه سانتیگراد در روز پنجشنبه (24 فروردین) ابر زیاد و تا یک ساعت دیگر بارش باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید خواهد بود. با حداقل دمای 12 درجه سانتیگراد و حداکثر 21 درجه سانتیگراد.

ضیائیان همچنین اعلام کرد: طی امروز و فردا (22 و 23 فروردین ماه) شهرکرد با دمای 1 و 4 درجه سانتیگراد سردترین، اهواز 36 درجه و گرگان و مشهد با 33 درجه گرمترین مرکز کشور خواهند بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا