عمومی

ایگو/ من و «سلامتِ روان»

طبق نظریه جین داففورد ، ساختار شخصیت انسان دارای سه ملفه است: “ID” ، “EC” و “Supego”. تعادل بین این سه عامل به حفظ شخصیت سالم کمک می کند.

نتیجه شیوع “ایدئولوژی” در بدن انسان ، بروز رفتارهای بی حوصله ، غیرقابل کنترل و حتی مجرمانه است. چنین افرادی نگران تناسب ، پذیرش یا مشروعیت رفتار خود نیستند. نتیجه سلطه سوپگو اخلاق و قضاوت عمیق بود. ثمره سلطه سوپگو بر ذهن این بود که وی نمی توانست آنچه را شرور یا غیراخلاقی می دانست بپذیرد.

منیت چیست؟
اما منیت چیست؟ چرا این چنین تأثیر عمیقی در زندگی دارد؟ وقتی به منیت رجوع می کنیم در مورد چه صحبت می کنیم؟ کلمات با ایگو چه تفاوتی دارند؟ در اینجا مک کارتی – نویسنده “خود را بهتر بشناس” و “راز بزرگ رفتار انسان” – در مورد این س questionsالات است:

مفهوم “خود” یکی از گیج کننده ترین کلمات در روانشناسی است. کلمه spirit در لاتین در انگلیسی معادل من است. به معنای واقعی کلمه ، “Ek” به معنی “من” است. (من شما را به دلیل روحیه MS دوست دارم لاتین).

سهم زیگموند فروید در شیوع نفسانیت در روانشناسی بیش از هر چیز است. در نظریه پدر روانکاوی ، منیت بخشی از شخصیتی است که بین خواسته های حیوانات ID و شخصیت اجتماعی-اخلاقی Supeki قضاوت می کند. اما جالب است بدانید که کلمه (روح) در هیچ یک از نوشته های گسترده فروید نیامده است و وی هرگز از آن استفاده نکرده است. از طرف دیگر ، آیک ترجمه آلمانی Das I (IS) به معنای “من” است. در اصل ، فروید به بخشهای آگاه ، آموزنده و تصمیم گیرنده شخصی که “من” می دانیم اشاره دارد ، به عنوان مثال ، در این جملات: “من” او را دوست نداشتم یا “من” تصمیم گرفتم شغل خود را تغییر دهم. من تو هستم ، خودت

بنابراین ، بیشتر کلمات خودخواهانه به فرآیندی یا واکنشی اشاره دارند که در آن خود فعال یا هدف من یا خود صاحب معدن برجسته است. در تعامل با همسالان خود به این مفهوم توجه کنید.

افرادی که خودخواه هستند فقط سعی می کنند مانند دیگران به اهداف خود برسند. بنابراین فقط در صورت تمرکز بر آنچه می خواهم ، خودخواهانه است.

به خودمحوری توجه کنید. این اصطلاح در طول سالها در بسیاری از معانی استفاده شده است ، اما بازتاب خود به معنای درک جهان و تفسیر رویدادها از دیدگاه خودمان است. همه ما خودخواه هستیم و به دیدگاه های خود علاقه مند هستیم. اما تفاوت بین مردم در این است که آنها می توانند از مسیر خود دور شوند و از دید دیگران مسائل را ببینند – البته باید گفت که این کار بسیار دشوار است.

کلمه ectotic از مشتقات خود در روانشناسی است. خودخواهی به معنای ارزیابی مطلوب است ، اما اغراق آمیز است و فراتر از واقعیت فرد است. مانند همه ما که خودخواه و خودمحور هستیم ، تمایل به خودخواهی داریم. هزاران مطالعه نشان می دهد که مردم نسبت به عقایدشان مثبت هستند.

کلمه ایگو به معنای “متعلق به خود” یا “مربوط به من” است. افکار ، انگیزه ها ، عواطف و نگرش ها واکنش به آنچه من هستم [فاعلی، مفعولی یا ملکی] در وسط آن واکنش خارج رحمی واکنشی است که فرد به شدت درگیر آن باشد. غالباً افکار ، انگیزه ها ، عواطف و نگرش های انسانی ناشی از “من” است. آنها به وضوح درمورد آنچه می خواهند ، آنچه انجام می دهند ، كیستند ، دیگران درباره آنها چه می اندیشند و چه بر سر آنها خواهد آمد. در این شرایط مردم آشفته می شوند. به خودتان خدمت کنید و با خودتان ارتباط برقرار کنید.

در مواقع دیگر ، افکار ، انگیزه ها ، عواطف و نگرش های مردم با منیت و “من” ارتباط ندارد. هنگامی که در حال خواندن یک کتاب خوب هستید ، انجام کاری متعهدانه ، مکالمه آرامش بخش ، یا تجربه روح “غرق شده” خود را در حال رانش و نشستن به پشت ، به طور خودکار واکنش نشان می دهید بدون اینکه تمرکز زیادی داشته باشید. در آن زمان ، شما نباید نگران باشید که چه کسی هستید ، چه چیزی می خواهید یا اینکه چگونه برای رفاه خود رویدادها را تفسیر کنید. در چنین مواردی ، من (موضوع ، شی و خاصیت) پاسخ شما را تعریف نمی کنم. به راحتی می توان گفت که کنایات پارانویایی شما از منتقدان این روند کاملاً اثبات شده است – شما در کما هستید.

توجه داشته باشید که رفتار “غیر واقعی” هیچ ارتباطی با “خودخواهی” ندارد. افراد خودمحور می توانند خودخواه باشند ، اما افرادی که بسیار به خود انتقاد می کنند نیز احتمالاً خودخواه هستند. افرادی که فکر می کنند بسیار منفی اند – مانند افرادی که دچار افسردگی اساسی هستند – از خود مراقبت می کنند و بنابراین کاملاً بیهوش هستند.

این اصطلاحات – خودخواهی ، خودپرستی ، بوم شناسی ، به راحتی اشتباه گرفته می شوند اما به روشهای مختلف (و البته مرتبط) مربوط می شوند که در آن منیت فردی (بر “من” تمرکز دارد). این می تواند بر تفکر ، انگیزه ، احساسات و رفتار او تأثیر بگذارد.

PS:
چرا تو هستی: بررسی شخصیت انسان
رازهای رفتار انسان را کشف کنید

دکمه بازگشت به بالا