اگر کبد چرب دارید این مطلب را از دست ندهید

اگر کبد چرب دارید این مطلب را از دست ندهید
اطلاعات تکمیلی:

دکتر علی مظاهری نژاد از برنامه نبض شبکه بهداشت و درمان سیما درباره تفاوت ورزش با فعالیت بدنی می گوید: فعالیت بدنی به فعالیت هایی اطلاق می شود که توسط عضلات اسکلتی بدن انجام می شود مانند پاکسازی، بالا رفتن از پله ها و ورزش. که انرژی مصرف می کند.

وی گفت: اگر این تمرین تکراری، برنامه ریزی شده و هدفمند باشد به آن ورزش می گویند. نکته دیگر شدت ورزش است که به سه دسته سبک، متوسط ​​و شدید تقسیم می شود.

او گفت: ما می توانیم در حین ورزش سبک به راحتی صحبت کنیم. اگر در حین ورزش هر 4 تا 5 کلمه نفس بکشیم، این تمرین متوسط ​​محسوب می شود و اگر هر 1 تا 2 کلمه نفس بکشیم، به شدت ورزش می کنیم.

وی با بیان اینکه در ورزش های شدید مدت زمان ورزش کمتر خواهد بود. برای افراد سالم که مشکلی ندارند توصیه می شود هفته ای 150 تا 300 دقیقه با شدت متوسط ​​یا 75 تا 150 دقیقه با شدت بالا ورزش کنند.

وی افزود: کسانی که زمان زیادی برای ورزش کردن ندارند باید با قدرت ورزش کنند. در یک مطالعه اخیر نشان داده شده است که اگر با فاصله یک دقیقه ورزش کنید مفید است. زیرا اثرات آن به صورت عمده محاسبه می شود; البته به شرطی که در طول روز حداقل 30 دقیقه ورزش متوسط ​​انجام دهیم که 5 روز در هفته تکرار شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که هفته ای یک بار به کوه می روند و ۱۵۰ دقیقه ورزش می کنند را می توان جزو ورزش هفتگی آنها دانست، افزود: بله، این افراد باید به ورزش هفتگی خود ادامه دهند.

مظاهری نژاد تعداد قدم هایی که فرد در شبانه روز انجام می دهد را یک ورزش عنوان کرد و گفت: تعداد گام های ایده آل در طول شبانه روز حدود 10 هزار قدم است که در صورت تقویت این گام ها به 8 هزار قدم نیز می رسد.

وی گفت: مفیدترین نوع ورزش که زمان و مکان خاصی نیاز ندارد، پیاده روی روزانه با این روش است.

وی در خصوص ورزش و اهمیت آن گفت: ورزش ها به سه گروه ایروبیک، استقامتی و انعطاف پذیری تقسیم می شوند. در ورزش های هوازی، زمان نقش موثری دارد. مانند دویدن، پیاده روی و والیبال؛ همچنین ورزش های قدرتی ورزش هایی مانند شنای سوئدی، وزنه برداری و حرکات کششی هستند که در مقابل مقاومت انجام می شوند.

وی گفت: ورزش های قدرتی باید به حداقل برسد. به عنوان مثال، تمرینات قدرتی باید حداقل دو تا سه روز در هفته انجام شود. همچنین لازم است بین انواع تمرینات قدرتی یک روز استراحت داشته باشید. تمرینات انعطاف پذیری نیز کششی هستند و انجام حداقل دو روز از این نوع ورزش در هفته توصیه می شود.

وی گفت: برای افراد مبتلا به کبد چرب تنها راه بهبود ورزش است. استئاتوز کبدی یک بیماری شایع است که نشان داده شده است شایع ترین علت چاقی و چاقی است. راه مورد علاقه من برای کاهش وزن رژیم غذایی و ورزش است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم کاهش وزن در حین ورزش مطمئن باشید این ورزش در درمان کبد چرب موثر است، گفت: افرادی که از بیماری کبد چرب رنج می برند باید به طور منظم ورزش کنند.

مظاهری نژاد گفت: میزان کالری مورد نیاز روزانه بدن را متابولیسم پایه می گویند. بدن ما حتی در حالت استراحت نیز کالری می سوزاند و عملکردهای اساسی را برای حفظ زندگی انجام می دهد. به عنوان مثال، کالری مورد نیاز برای گردش خون در حالت استراحت. بنابراین، در حین ورزش، ما به آنزیم های کبدی کمک می کنیم تا چربی را به سلول های سوزانده فعال و انتقال دهند. به این ترتیب چربی کبد به مرور زمان کاهش می یابد.

وی گفت: با اندازه گیری مقدار انرژی پایه یک فرد و ضرب آن در وزن یک فرد و همچنین 3.5 و تقسیم آن بر 200، یک عدد به دست می آید که نشان دهنده انرژی سوزانده شده در این فرد پس از ساختن است. دقایق. از فعالیت، این امکان وجود دارد که اگر 6 ماه با سوزاندن چنین انرژی ورزش کنید، به احتمال زیاد در درمان کبد چرب خود موفق خواهید بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی با سوزاندن کالری تعیین شده در این دستور بعد از 6 ماه وزن خود را کاهش نداد، باید به متخصص گوارش مراجعه کند.

دکمه بازگشت به بالا