اجتماعی

انتقاد شهریاری به ترک فعل مجریان قانون در مقابله با آلودگی هوا

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مدیریت زیست محیطی در مقابله با آلودگی گفت: در دو سال گذشته 700 روز بدی هوا داشته ایم. عوامل دست ساز آلودگی هوا در سکوت و کم کاری نیروی انتظامی باعث هزاران بیماری شده است و تنها در تهران سالانه بیش از 100 هزار نفر بر اثر آن جان خود را از دست می دهند فقط جذب ذرات و آلاینده ها. در فضای شهری.

به گزارش سلام آنلاین، متن نامه حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای ملی به حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

«حسرت آیت الله رئیسی

رئیس جمهور افتخاری جمهوری اسلامی ایران

سلام

همانطور که می دانید با کاهش شدید بارندگی و شرایط جوی به ویژه سرعت باد از یک سو و هوای سرد و پدیده وارونه شدن و تثبیت جو و افزایش آلودگی، دولت تجلیل می شود. پیش از این مهم ترین مشکل در ترافیک شهری تلقی می شد و اجرا می شد و از این حیث به نظر می رسد دانش آموزان و معلمان تنها کسانی هستند که باید تا زمانی که هوا خوب شود و یا بارندگی نصف شود باید در خانه بمانند. به ریه های آسیب دیده شهر بدون اینکه متوجه شوید این راه حل اصلا امکان پذیر نیست نفس پاکی بکشید. راه حل مناسبی برای پاییز و زمستان شهرهای بزرگ نیست و در این زمینه نیز مانند سایر چالش ها، نیروی انتظامی بهترین راه است زیرا عقل سلیم از آن عبور می کند و از همان مسیر به روز رسانی فوری در قالب اضطراری است. طرح ها و فاکتورها در چارچوب یکی از این قوانین، قانون هوای پاک در تیرماه 1395 به تصویب رسید و اندکی بعد رئیس جمهور اجرای 34 ماده را به سازمان ابلاغ کرد.

این قانون که در ماده اول آلودگی هوا را یکی از دلایل کاهش سطح رفاه عمومی می داند، سازمان های زیست محیطی را موظف به نظارت بر حسن عملکرد خود و تهیه ضوابط فنی در زمینه کنترل آلودگی و در نظر گرفتن مقررات می داند. به سازمان یادآوری کنید که در صورت پیگیری مدارک و هر دلیلی که ارائه می دهید، شاهد چنین بی کفایتی در برابر ذرات میکرومتری نخواهیم بود. این قانون به متروک ترین قانون تبدیل شده است که به دلیل تشدید مشکلات و بروز مداوم بدی آب و هوا در بیشتر روزهای سال جامعه را تحت تأثیر قرار داده است و این دلیل ضعف قانون نیست بلکه دست کشیدن از مسئولیت. یا پیش بینی هایی از جانب مجریان قانون که توسط قانون به عنوان عوامل یا مدیران هدایت می شود. اکنون تهران پایتخت یک کشور اسلامی حدود 10 میلیون نفری تبدیل به اتاق گاز شده است که به جای 1000 متر اتاق گاز دارد. سقف کمتر از 200 متر است که چندین برابر استانداردهای جهانی است.

اسلام ارجمند ما دین سلامت و پاکی است و به ما دستور می دهد که قداست و طهارت را در وجود خود و در جامعه گسترش دهیم. وضعیت امروز ما این است که ویروس کرونا خود تولید است و متأسفانه تفاوت ویروس کرونا در این است که واکسن‌های برخی از انواع آن مانند سموم موجود در هوا در کارخانه ساخته نمی‌شوند و به میل خود تولید و پرداخت نمی‌شوند.

بنابراین با دو عامل انتزاعی و انتزاعی می‌توان متوجه شد که مشکلاتی مانند عفونت چقدر هدفمند و کاربردی است. یکی کاهش رفاه عمومی (ماده 1 قانون هورای پاک) و دیگری فقدان اراده ناشی از تخلف از قانون. این که پارسال 114 روز بود و امسال تا امروز 139 روز هوای بد داریم، از 700 روز دو سال پیش، آلودگی هوای انسان ساز در سکوت و بی عملی قانون، حرف دقیق تری است. اجرای هزاران بیمار روی جمعیت و فقط در تهران سالانه بیش از 100000 نفر به دلیل جذب ذرات و سموم در شهر جان خود را از دست می دهند، مردم این نشان دهنده سوء تغذیه زیاد نیست؟ مدیریت محیط زیستی؟ محیطی که متولیان آنها توسط هیئت حاکمه نمایندگی می کنند، تنها سازمانی با این نام نیست که در معنای عام آن شامل استانداردهای وزارت نیرو و وزارت نفت (به دلیل تامین نیروگاه ها) می شود. با مایعات.عدم سهل انگاری در کاهش سهم 59 درصدی منابع سیار) نیز امکان پذیر است. اگر قانون نداشته باشیم مجلس اضافه می کنیم، در واقع کنترل کارکرد مهم خدمت نمایندگی است و باید تفکیک شود.

از خداوند برای رشد او دعا می کنم.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا