علمی و پزشکی

افزایش مبتلایان تب کریمه کنگو به ۲۸ نفر/ ۳ تن جان باختند

رئیس اداره مبارزه با بیماری های انسانی و دامی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش مبتلایان به تب کریمه کنگو در سال جاری، گفت: متأسفانه سه بیمار نیز جان خود را از دست داده اند که این امر نیز به دلیل بیماری است.

اطلاعات تکمیلی:

محمدرضا شیرزادی درباره آخرین آمار ابتلا به تب دنگی کریمه کنگو در کشور در تابستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 28 مورد ابتلا به تب دنگی کریمه کنگو در کشور گزارش شده و متاسفانه 3 بیمار جان خود را از دست داده اند. مهم ترین بیماری قابل انتقال در طی کشتار و آماده سازی اسکلتی را رها کرده اند: دانگ کریمه کنگو.

وی در خصوص علائم بیماری بیان کرد: علائم تب کریمه کنگو شامل تب، سردرد، علائم گوارشی و در موارد شدید ظاهر خونریزی است و اگر فردی متوجه علائم فوق شد پس از خوردن گوشت باید به پزشک مراجعه کند. مرکز بهداشت در اسرع وقت تحت درمان قرار گرفته و احتمال سرایت به دیگران کاهش یابد.

سرپرست تیم مبارزه با بیماری های عفونی انسان و دام وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مصرف فرآورده های خام دامی خطرناک است و می تواند باعث انتقال بیماری شود، تاکید کرد: بسیاری از افراد از مصرف گوشت و جگر خام خودداری کنند. محصولات حیوانی باید به صورت پخته استفاده شوند تا اطمینان حاصل شود که میکروب ها به طور کامل از بین می روند.

وی گفت: گوشت بریده شده را قبل از برش حداقل 24 ساعت در یخچال با دمای 4 درجه سانتیگراد نگهداری کنید و تکه تکه کنید و بخورید. کبد و سایر اندام ها و احشاء حیوانات باید قبل از استفاده به مدت 48 ساعت در یخچال در دمای 4 درجه سانتیگراد نگهداری شوند. این فرآیند به این دلیل اتفاق می افتد که در این مدت اسیدیته و PH گوشت کاهش می یابد و در صورت وجود میکروب در آن از بین می رود.

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا