اعلام آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور/ اختصاص بسته اینترنتی به معلم‌ها

اعلام آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور/ اختصاص بسته اینترنتی به معلم‌ها

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت، عبور اقتصاد دیجیتال از مسیر فیبر نوری و توزیع بسته های اینترنتی بین معلمان از مهمترین اطلاعات منتشر شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته گذشته است.

به گزارش سلام آنلاین، هفته دوم اردیبهشت ماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابلاغ دستورالعمل توزیع دارو از طریق تریبون های داخلی آغاز شد. رضا باقری عسل، معاون وزیر ارتباطات در امور دولت، مجلس و استانداری در بیانیه ای تاکید کرد: این دستورالعمل فصل جدیدی در توسعه اقتصاد دیجیتال در حوزه سلامت و ایجاد دسترسی عادلانه برای مردم است. خدمات بهداشتی.

همچنین در هفته جاری اسناد اولیه تعامل رسانه ها و تشکیل سخنرانی شعار سالانه در نشست هفت ساعته خبرنگاران و چهره های اقتصادی برای رسیدن به شعار سال تدوین شد. در این نشست حسین دلیریان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد که باید چشم انداز عملیاتی رسانه ای را توسعه دهیم و تاکید کنیم که پیوست رسانه ای فقط مربوط به نهادهای دولتی نیست. این پیوست باید برای کل کشور تهیه شود و مطالبه تحقق شعار سال از طریق مردم برای دولت مطرح شود.

دلیریان نیروی محرکه این نیاز را نخبگان اقتصادی می داند و تاکید می کند که می توانند با انتصاب افراد و ارائه راهکارهایی برای رفع موانع، مطالبه ایجاد مسئولیت فردی را ادامه دهند.

آخرین وضعیت نفوذ اینترنت

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی علاوه بر موارد ذکر شده در آخرین گزارش خود، آخرین وضعیت هک اینترنت در کشور را بررسی می کند. بر اساس این گزارش، ضریب نفوذ اینترنت آنلاین ثابت از 13.08 درصد در پاییز 1401 به 12.9 درصد در پاییز 1402 افزایش یافته است. همچنین ضریب نفوذ اینترنت موبایل افزایش چشمگیری داشته است. در واقع، ضریب نفوذ اینترنت همراه در دو سال گذشته (1401) به 120.87 به 127.77 در پاییز سال گذشته رسید که نشان دهنده رشد 71.5 درصدی در منطقه است.

البته در بخشی دیگر از این گزارش به مکالمات رومینگ ملی در پاییز 1402 نیز اشاره شد که در مجموع 27 میلیون و 779 هزار و 932 مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه انجام شده است. آمار 24 میلیونی در سه ماهه اول سال 1401 افزایش یافت.

حذف گزینه «عجله ندارم» از تپسی خبر دیگری است که در این هفته منتشر شد. گزینه «عجله ندارم» یکی از گزینه های موجود در تپسی برای مسافران سفری است که می خواهند بیشتر منتظر بمانند تا درخواست سفرشان پذیرفته شود، اما هزینه کمتری برای سفر پرداخت کنند. این گزینه روز شنبه 18 اردیبهشت از تاپسی منصرف شد و همانطور که روابط عمومی آن توضیح داد، با حکم قضایی این گزینه از تپسی خارج شد.

امضای یادداشت تفاهم کابل فیبر نوری و تاثیر آن بر اقتصاد دیجیتال

تفاهم نامه اجرای طرح فیبر نوری منازل و مشاغل بین شهرداری بیرجند و اپراتور حمل و نقل به نمایندگی از معاونت اجرایی، توسعه راهبردی و بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان امضا شد. سنگهای قیمتی

مهدی روحانی نژاد – معاون توسعه راهبردی و تنظیم بازار – در این مراسم گفت: بر اساس قانون بودجه امسال پس از دریافت درخواست از اپراتورهایی که خواستار صدور مجوز حفاری در این شهرستان در مدت 15 روز هستند. . در هر شهری که مجوز حفاری داشته باشد، اپراتور متعهد باید پوشش شبکه فیبر نوری را برای کل جمعیت شهر فراهم کند و نمی تواند تنها بر نقاط ممتاز شهر تمرکز کند.

مسیر اقتصاد دیجیتال از مسیر فیبر نوری یکی از مهمترین اخبار منتشر شده در هفته گذشته است. با فیبر نوری، داده هایی مانند تصویر و صدا را می توان به راحتی با پهنای باند بالا تا 10 گیگابیت بر ثانیه و بالاتر منتقل کرد. امروزه ارتباط فیبر نوری به دلیل پهنای باند بیشتر نسبت به کابل مسی و تاخیر کمتر در مقایسه با ارتباطات ماهواره ای یکی از مهمترین ابزارهای انتقال اطلاعات است. کابل های فیبر نوری سیگنال های ارتباطی را با استفاده از پالس های نور تولید شده توسط لیزرهای کوچک یا LED ها منتقل می کنند.

علاوه بر این که پروژه های فیبر نوری می تواند سرعت خوبی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. همچنین می تواند در تقویت و بهبود اقتصاد دیجیتال موثر باشد. البته اگر اقتصاد دیجیتال بخواهد در کشور فعالیت کند و به نرخ رشد و توسعه خوبی برسد، زیرساخت فیبر نوری ضروری است.

در همین راستا یاسر باقری، مدیرکل توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران اخیرا گفته است که اقتصاد دیجیتال محور فعالیت های منتهی به سودآوری و توسعه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به اهمیت دسترسی فیبر نوری و حرکت همزمان در اقتصاد دیجیتال گفت: اکنون با استفاده روزافزون از دسترسی فیبر نوری می توانیم از Access این پرسرعت برای تهیه اقلام مرتبط با اقتصاد دیجیتال استفاده کنیم. مانند اینترنت اشیا و هوشمندی خدمات ارزش افزوده.

بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در زمینه روابط

البته توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این هفته مورد بررسی قرار می گیرد. عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – میزبان عمر سعید شعبان – وزیر توسعه تجارت و صنعت تانزانیا – و هیئت همراه. در این دیدار دو طرف پتانسیل های حوزه کاری خود را مورد بحث و بررسی قرار دادند و برای گسترش روابط به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به توافق رسیدند.

زارع پور توسعه روابط با کشورهای آفریقایی به ویژه تانزانیا را راهبرد راهبردی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و آمادگی خود را برای اقدام در این راستا اعلام کرد.

وزیر ارتباطات همچنین از آمادگی کشورمان برای توسعه روابط پایدار در تانزانیا مبتنی بر شبکه فیبر نوری و توسعه دولت الکترونیک خبر داد. وی در پایان خواستار تشکیل کارگروه مشترکی با حضور معاونان وزیران دو کشور برای بررسی مسائل همکاری های دوجانبه و انعقاد توافقنامه دیدار شد.

همچنین با نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت در رسانه ها از توزیع بسته اینترنتی معلمان حاضر در برنامه شاد به مناسبت روز معلم خبر داد. وی توضیح داد معلمان عزیز می توانند از این بسته اینترنت رایگان تا سقف 30 گیگابایت استفاده کنند. بسته به صورت خودکار برای آنها فعال می شود و نیازی به ثبت نام نیست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا