علمی و پزشکی

استقرار انجمن اهدا عضو در ایستگاه متروی مدافعان سلامت 

تفاهم نامه همکاری بین شرکت بهره برداری تهران و انجمن اهدای ارگانیک ایران به منظور بهره گیری از توانمندی ها و ابزارهای سخت افزاری، تبادل اطلاعات و تعامل بیشتر به منظور افزایش آگاهی عمومی در مورد انواع مرگ و میرها منعقد شده است. ساختار سازمانی. فرهنگ معنوی اهدای عضو

به گزارش سلام آنلاین، مهدی شایسته عسل – مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، در مراسم امضای تفاهم نامه با انجمن اهدای مواد ارگانیک ایران، هم اکنون یک میلیون و 500 هزار مسافر از مترو تهران استفاده می کنند و پیش بینی می کنیم که این تعداد به صورت روزانه از متروی تهران استفاده کنند. تا پایان سال دو برابر شود و به یک میلیون مسافر برسد. همین توانایی می تواند به فرهنگ سازی در زمینه اهدای عضو کمک کند تا خانواده ها با اهدای اعضای عزیزان خود در دوران طلایی موافقت کنند.

وی با بیان اینکه ایستگاه مترو به طور ویژه برای توسعه فرهنگی در این بخش انتخاب شده است، گفت: ایستگاه های حفاظت از سلامت مترو 7 را در نظر گرفته ایم تا با برپایی نمایشگاه های دائمی و اهدای اعضا، فرهنگ اهدای عضو را ایجاد کنیم. مبنای مستمر. باید انجام شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: ایجاد انجمن اهدای عضو در ایستگاه مدافعان سلامت به معنای فعال نبودن سایر ایستگاه‌ها در این زمینه نیست، بلکه این انجمن می‌تواند در آموزش شهروندان در تهران مشارکت کند. شهرستان هم با کمک معاونت فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور به مخفی کاری رفتند.

شایسته عسل افزود: امیدواریم در راستای توسعه فرهنگی مناسب، شاهد عملکرد بهتر در حوزه اهدای عضو باشیم.

وی با بیان اینکه انتشار کلیپ های کوتاه مربوط به اهدای اعضای بدن در بازرسی از قطارها و ایستگاه ها و ارائه امکانات مناسب در سطح مترو برای آموزش و فرهنگ سازی مسافران از دیگر اقدامات این همکاری است، ادامه داد: این شرکت متروی فرهنگی را راه اندازی می کند. در بخش

پیرهادی -عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه با اشاره به اینکه در سال 68 و دو هفته قبل از رحلت امام خمینی (ره) فتوای اهدای عضو توسط امام خمینی (ره) صادر شد، افزود: این فتوا یکی است. از مهمترین فتواهای او است زیرا اهدای عضو جان هزاران نفر را نجات داده است.

پیرهادی خاطرنشان کرد: ما نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران تلاش می کنیم تا حد امکان به انجمن اهدای عضو کمک کنیم و بر تهران موظفیم در موضوع اهدای عضو اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه زمان در پیوند بسیار مهم است، گفت: اگر این تصمیم در کمتر از 24 ساعت اتخاذ شود، می توان جان 8 نفر را نجات داد. در حال حاضر 25 هزار نفر در لیست انتظار اهدای عضو هستند که از این تعداد 23 هزار نفر نیاز به پیوند کلیه دارند.

یکی از اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه تجمعات مختلف در تهران می تواند به حل مشکل پیوند اعضا کمک کند، گفت: اگر شهرداری تهران در مسیر درست حرکت کند، می تواند در زمینه اهدای عضو نقش آفرینی کند.

دکتر کتایون نجفی زاده، مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایران نیز با اشاره به اینکه در ایران سالانه حدود 2500 تا 4000 مرگ مغزی با امکان اهدای عضو رخ می دهد، گفت: حدود 3000 نفر از افراد دارای اندام های کاملا سالم از مغز رنج می برند. مرگ. و از این تعداد، تنها 1000 نفر در حال اهدای عضو هستند.

نجفی زاده تائید کرد: هر بیمار مغزی می تواند 8 عضو خود را اهدا کند و حتی اگر خانواده متوفی کمی تأخیر داشته باشد باز هم می توان سه عضو را انتقال داد اما طبق آمار هزینه 6000 عضو اهدا نمی شود. . و در مقایسه با 7-10 نفر هر روز به دلیل کمبود اندام جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 25 هزار نفر در لیست انتظار اعضای مختلف هستند، گفت: اگر فرهنگ اهدای عضو اصلاح می شد، نیمی از مرگ های مغزی پاک می شد اهدای عضو.

وی با تایید اینکه مرگ و میر ناشی از سکته قلبی مشخص است، خاطرنشان کرد: مرگ مغزی در انسان ناشناخته و غیرقابل پیش‌بینی است، زیرا مغز متوفی به دلیل بافت همبند، حرکتی شبیه به تنفس داشته است. ریتم و حتی آن نیز مقداری حرکت واکنشی دارد. مرگ مغزی هنوز به طور کامل توسط جامعه پذیرفته نشده است و بنابراین خانواده ها به راحتی رضایت نمی دهند.

نجفی زاده با بیان اینکه بیشترین علت مرگ مغزی تصادفات رانندگی است و میانگین سنی این افراد بین 20 تا 40 سال است، گفت: به همین دلیل است که اعضای بدن ما سالم است و متأسفانه کودکان به دلیل ناآگاهی در زیر زمین زندگی می کنند. خانواده و.” در حالی که بسیاری از بیماران در لیست انتظار هستند از اهدا خودداری کنید.

به گزارش مدیریت ارتباط و امور بین الملل بهره برداری مترو تهران و هوم، مدیرعامل مجمع اهداکنندگان ارگانیک ایران خاطرنشان کرد: سازمان هایی مانند مترو که روزانه پذیرای تعداد زیادی بازدیدکننده هستند، می توانند گام های بلندی در راه اندازی بردارند. فرهنگ محلی. حتی قبل از امضای این تفاهم نامه همکاری خوبی با شرکت بهره برداری تهران برای انجام یک بررسی تنفسی داشته ایم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا