اجتماعی

استقرار «اتوبوس‌های سیار» آموزش «کودکان کار» در چهارراه‌ها

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برای بازگشایی مدرسه آمادگی داریم.امکانات و نوسازی مدارس. همه مدارس تهران معلم دارند و ما مشکلی از این بابت نداریم.

امیر علیجانی در گفت وگو با سلام آنلاینآخرین آمار ثبت نامی تالار پایتخت را یک میلیون و 170 هزار دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی تا هفته گذشته اعلام کرد و تایید کرد: حدود 6 هزار مدرسه داریم که دانش آموزان ما در آنها سازماندهی و رتبه بندی می شوند.

وی افزود: آماده بازگشایی بزرگ مدرسه هستیم.

یک مقام مسئول گفت: امسال پس از دو سال وقفه تمرینات حضوری به دلیل کرونا، با دستور رئیس جمهور و موافقت ستاد کشوری آموزش حضوری خواهیم داشت. پروژه آنلاین شهر تهران برای مبارزه با بیماری های عروق کرونا ویروس قلب گفت: این تصمیم باعث اقبال اجتماعی شده است. هم دانش آموزان، والدین و هم جامعه فرهنگی خوشحال هستند.

علیجانی ادامه می دهد: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدرسه اندیشیده شده است. خوشبختانه مقدمات در رابطه با نیروی انسانی، مصالح و بهسازی مدارس فراهم شده است. همه مدارس تهران معلم دارند و ما مشکلی از این بابت نداریم.

وی با توجه به ویژگی‌های یک مدرسه ایده‌آل که باید امن، بی‌صدا، جذاب و لذت‌بخش باشد، گفت: تلاش می‌کنیم بازگشایی با گذشته متفاوت باشد و روز بازگشایی باید روزی خاطره‌انگیز برای همه دانش‌آموزان باشد.

پیش بینی می شود تعداد دانش آموزان تهرانی به 65 هزار نفر افزایش یابد.

داشتن «کارت پشتیبانی تحصیلی» برای ثبت نام اتباع خارجی کافی است

دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم راهنمایی تهران. در سال تحصیلی گذشته نزدیک به 45 هزار دانش آموز خارجی در تهران مشغول به تحصیل بودند و امسال با توجه به افزایش مهاجرت از افغانستان، پیش بینی می شود 20 هزار دانش آموز به این جمعیت اضافه شود.

علیجانی افزود: دانشجویان خارجی نیز طبق قوانین و دستورالعمل های موجود ثبت نام می کنند و تنها موضوع آنها برگه حمایتی آموزش و پرورش است که در کارگروه امور خارجه استانداری ها جلسه ای داریم و مقرر شد که جمع آوری اسناد اتباع خارجی مجوز تحصیل واحد دارند و دارند.. چون قبلا پاسپورت بوده فرم درخواست و گواهی تردد هم جزو مدارک ثبت نام هست. مقرر شد اداره کل امور کشور پیگیری کند لذا از این پس فرم های پشتیبانی تحصیلی جهت ثبت نام ارائه می شود.

وی با بیان اینکه اجازه ثبت نام اتباع بدون مجوز و بدون مدارک پشتیبان تحصیلی یا بدون مدارک مورد نیاز را نداریم، گفت: مدرسه ما نیاز به ثبت نام اتباع دارای مدارک پشتیبان آموزش و پرورش دارد.

ارائه آموزش های یکپارچه و تکمیلی در فضاهای مجازی برای جذب ترک تحصیل

پیشنهاد ایجاد “اتوبوس آموزشی” در تقاطع برای آموزش “کودکان کار”

آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز به تشریح وضعیت ترک تحصیل در شهر تهران پرداخت و گفت: دو سال کرونا که آموزش مجازی داریم یکی از شاخص های ما میزان است، ترک تحصیل به جای بالا رفتن. ، سقوط. اکثر آنها کودکانی هستند که ترک تحصیل کرده اند و کار می کنند و به صورت آنلاین کار کرده اند.

علیجانی افزود: برای امسال در شورای آموزش و پرورش شهر تهران مقرر شد یکی از راه های جذب بازمانده از تحصیل، تجمیع و تکمیل آموزش در فضای مجازی باشد تا از محیط مدرسه دور نباشند. و در عین حال مطالعه کنید.

وی همچنین پیشنهاد کرد که «اتوبوس های آموزشی» در جاده های اصلی مستقر شود و امیدواریم بتوانیم این طرح را نیز اجرایی کنیم. البته دانش آموزان باید در مدرسه ثبت نام کنند و گاهی در این اتوبوس ها مشکلات را حل کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا