استان ها

استاندار خراسان جنوبی: بستر سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام در استان فراهم است

سلام آنلاین/ خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان شرایط لازم است.

به گزارش سلام آنلاین، جواد قناعت شامگاه چهارشنبه (28 آذر) در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که با حضور این معاونت برگزار شد، جامعه این ستاد گفت: انجام شد. همکاری با دفتر مرکزی برای سرمایه گذاری در استان ما، نیاز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین افتخار ستاد اجرایی با درایت ائمه انقلاب تشکیل و هدایت شد، ادامه داد: بر اساس تدبیر امام خمینی (ره) در سال 68 ستاد اجرایی و رهبری و پشتیبانی تشکیل شد. از رهبران ارشد یک رویکرد ویژه است. برکاتی را در قوه مجریه و بنیاد ایجاد کرده است، حمایت مجریان از اشتغال و رشد تولید داخلی در شرایط سخت تحریم ها و فشارهای اقتصادی قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حمایت دستگاه اجرایی از کارگاه تولیدی کوچک برای تحقق شعار سال، گفت: فعالیت های این اداره کل در اجرای طرح «استان بیکاری» در خراسان جنوبی است. بسیار ارزشمند و ستودنی و ثمر خواهد داد.

قنات به تفاوت عملکرد بوروکراسی دولتی و نهادهای پشتیبان آن اشاره کرد و گفت: سخت‌تر شدن قوانین و مقررات در بوروکراسی شرایط را برای عمل سخت‌تر می‌کند زیرا این نهادهای انقلابی بدون محدودیت از الگوی جهادی پیروی می‌کنند و کارها را به جلو می‌برند. به سرعت.

وی گفت: نتایج بررسی ها نشان می دهد که خراسان جنوبی در استفاده از ظرفیت ستادی خود برای ایجاد اشتغال و رفع اخراج ها عملکرد خوبی ندارد. برخلاف سایر استان‌های پیشرو، فرصت استفاده از توانمندی‌های ستاد اجرایی و صندوق باراک را از دست دادیم. با دیدن توانمندی های ستاد می توان موج جدیدی از خدمات را در استان ایجاد کرد.

قناعت با اشاره به سخنان قائم مقام ستاد امام کشاورزان در این جلسه با تاکید بر تاکید ستاد کل بر توجه ویژه به خراسان جنوبی گفت: باید قدردان ظاهر خاص دکتر مخبر باشیم. برای کسانی که دل بومی استانی نسبت به ما ندارند مناسب نیست. رسانه ها در این میان نقش مهم و تاثیرگذاری دارند. اکنون ظرفیت لازم در دفتر اجرایی وجود دارد، انتظار، درخواست و دستور من این است که مدیر دستگاه اجرایی و شهردار با تیم قرارداد همکاری لازم را تکمیل و کار را با دقت دنبال کنند.

وی گفت: «بنیاد باراک گام های بلندی در ساخت خانه، دانش پژوه و مدرسه برداشته است و ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم و به توان ستاد برای سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی و صنعتی اشاره کنیم. حیف است که نکردیم». با وجود مواد معدنی و محصولات کشاورزی فراوان، از این فرصت به درستی استفاده کنید. شایسته نیست پس از سال ها به فروش محصولات معدنی ادامه دهیم، بنابراین شخصاً در حال بررسی این موضوع هستم تا از توان ستاد در صنعت فرآوری مواد معدنی استفاده کنم.

استاندار خراسان جنوبی عملکرد این اداره کل در حوزه واردات دام را خوب ارزیابی کرد و گفت: باید از توان تعاونی استان در اجرای پروژه همراه با دستگاه اجرایی بهره مند شویم.

قناعت پروژه «مرکز شتر» را یکی از پتانسیل های ناشناخته ای دانست که کار زیادی به همراه دارد و ادامه داد: پروژه مرکز شتر که با اقلیم محلی سازگاری دارد و کار آبا و اجدادی مردم را احیا می کند، بسیار ارزشمند است، بنابراین زنجیره آن است. باید تکمیل شود.»

وی با بیان اینکه انتظار ما این است که ستاد در ساخت و بهسازی راه های روستایی استان مشارکت داشته باشد، گفت: در استان ما 11 هزار و 400 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که حدود 6 هزار کیلومتر آن آسفالت است. انتظار می رود ستاد در این زمینه به استان ها خدمات رسانی کند.

به گفته وی؛ ورود بهورزان، درمان بیماران صعب العلاج، زوج های نابارور کم درآمد و… نیز از دیگر انتظارات ماست.

استاندار با تاکید بر اینکه برنامه استانی استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه های اجرایی است، گفت: در اولین فرصت کارگروهی با محوریت عمرانی معاونت عمرانی استاندار و با حضور دستگاه های مسئول تشکیل خواهیم داد. بله این بر نیازها و قابلیت ها حساب می کند.» تکمیل سرمایه گذاری دستگاه اجرایی استان و ارائه پرونده به تهران.

قناعت یادآور شد: شرایط این ستاد اجرایی که هر میزان سرمایه گذاری از استان هزینه می شود، با توجه به شرایط خاص خراسان جنوبی و عقب نشینی منطقه برای ما قابل قبول نیست و لازم است، برای ستاد، فکر کنید. تدابیر ویژه ای در این زمینه اتخاذ شود.»

وی گفت: تکمیل پروژه نیمه تمام، ایجاد گلخانه در مرکز استان و… از دیگر مواردی است که ستاد می تواند ما را حمایت و همراهی کند.

به گزارش سلام آنلاین، در پایان این نشست که با حضور نمایندگان بیرجند، درمیان، خوسف، نهبندان و سربیشه برگزار شد، تفاهم نامه توسعه سه شهرستان نهبندان، سربیشه و زیرکوه و تفاهم نامه طرح آبا منعقد شد. ( آشتی با آموزش و پرورش ) بنیاد احسان امضا و مبادله شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا