اجتماعی

از اجرای پویش سبک زندگی امام حسین تا برپایی هیات دهه هشتادی ها در محرم امسال

مدیرکل فرهنگی شهر تهران ویژه برنامه شهرداری در ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع) را تشریح کرد.

محمدحسن جعفرزاده در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص رویکرد برنامه شهرداری در ماه محرم گفت: نگاه شهرداری در ماه محرم ترویج و تبیین سیره اباعبدالله الحسین(ع) از افراد، خانواده ها و جامعه است. و تمامی فعالیت های انجام شده پیرامون کمپین «سبک زندگی حسینی» خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این برنامه ها علاوه بر تولید محتوای غنی برای برنامه، از طریق تشکیل تیم های تخصصی مداحان، سخنرانان و طلاب، از هیئت عزاداری حمایت می شود و حتی سنت عزاداری را نیز حفظ می کنند، مانند چارپایه خوانی گفت: : تعظیم و احترام به شعائر اسلامی با محوریت معارف شریف قیام عاشورا اباعبدالله الحسین (ع)، شکل گیری وحدت، همدلی، تقویت وحدت ملی و اسلامی و وحدت مبتنی بر سنت و دین ایران – اسلام راستین. سنت ها و آداب و رسوم و تعالی معنوی و اجتماعی. جامعه اسلامی با تقویت روحیه ایمان، ایثار، تعمیق معارف دینی، افزایش آگاهی و التزام عملی به ارزش های اسلامی از اهداف تهران در برنامه این ماه خواهد بود. ماه محرم

جعفرزاده همچنین درباره ویژه برنامه شهرداری در روز عزاداری سیدالشهدا(ع) بیان کرد: برنامه گسترده ای مانند تشکیل حداقل 22 هیئت جوانان حسینی (دهه 1359)، تجمع توده های حمایت ملی. شعار «ما امت امام حسینیم» در یکی از مکان های برجسته تهران، برپایی خیمه زندگی حسینی در 22 منطقه با محورهایی از جمله; ادای احترام به پیر غلامان حسینی، خواندن سوترهای تعزیه و اقامه نماز، حجاب و مناجات و… با تمرکز بر شعائر مسلمانان قبل از ماه محرم و روز پایان مراسم، سنت عزاداری و عزاداری را احیا کنید. این جشنواره ماه صفر و حرم حضرت زهرا (س) ترویج مراسم خانه حرم، خیابان گالری جاده ره حسین (ع) و رژه کشتی نجات اعظم به مردم کمک می کند تا ماشین ها، اشعار، تئاتر، عکس ها و نذورات زندگی حسینی و نمایشگاه راه بهشت ​​را تزئین کنند. و همچنین محرم و صفر تهران.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی تهران همچون سال های گذشته علاوه بر ارائه خدمات در قالب خدمات شهری در خروجی مرزی و در مسیر نجف به کربلا از طریق معاونت خدمات شهری و سبزه می افزاید. فضا ویژه برنامه فرهنگی با محوریت شعار ستاد اربعین است. نام آن «انا من حسین» خواهد بود. نکته قابل توجه در ایام اربعین این است که حضور تهران در خروجی و همچنین جاده نجف به کربلا به دلیل حضور گسترده تهرانی ها در راهپیمایی رخ می دهد.

وی با اعلام حمایت از موکب مردمی تهرانی ها و جاده نجف به کربلا، گفت: تولید محصولات فرهنگی اعم از فیزیکی و الکترونیکی و فضای مجازی از موکب عراقی در استقبال از زائران ایران و مردم تجلیل شد. تهران، اصحاب رسانه، کمپین «انا من» حسین «و راه اندازی شعبه خدمات فرهنگی و اجتماعی در ورودی برای خدمت رسانی به زائران از جمله برنامه های فرهنگی تهران در روز اربعین خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا