اجتماعی

ارائه «طرح پژوهشی» به منتخبان مسابقات ملی بتن/ وقتی هنر نخبگان تجاری‌سازی می‌شود

گروه خبرگزاری استان; مسابقات ملی بتن هر ساله توسط انجمن ملی بتن و با همکاری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور و امسال هشتم مهرماه با حضور بیش از 40 تیم از خارج از کشور و دانشگاه ها برگزار می شود. با همکاری پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در چهار گرایش در سطح دانشجویی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد) و چهار گرایش بتن سبک با هدف چگالی و مقاوم. بتن پر مقاومت، تیرهای بتنی و سازه های تخمگذار توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم طراحی شده است.

هدف از برگزاری مسابقه سالانه ارتقای دانش و ارائه مهارت های نظری و عملی و تشویق دانشجویان به کسب دانش و همچنین ایجاد روابط صنعت و دانشگاه در سطح ملی است.

زمانی که دانشجویان وارد آزمایشگاه می شوند و فعالیت های عملی آزمایشگاهی را می آموزند، می توانند در بسیاری از شرکت ها وارد بازار کار شوند و تجربیاتی را که از قبل دارند بدون اینکه متوجه شوند به کار گیرند، نسبت به سایر دانشجویانی که در رشته های عمران و ساخت و ساز تحصیل می کنند برتری دارند. بسیار راحت تر است جذب خواهد شد

چرا دانشگاه آزاد قم؟

یکی از اعضای هیئت علمی و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و بزرگان دانشگاه آزاد اسلامی قم درباره دلایل انتخاب انجمن ملی بتن برای راهنمایی دانشگاه آزاد اسلامی قم برای میزبانی مسابقات کشوری بتن بحث و گفتگو می کند. وی در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به لحاظ فعالیت های علمی و پژوهشی مؤثر، دارای جایگاه و جایگاه ملی و بین المللی است. لذا در ارزیابی و معیارهای انتخاب انجمن بتن و مرکز ملی توسعه پایدار ایران امتیاز لازم برای میزبانی را دریافت کرده اند.»

به گفته ثریا کریمی، می توان نتیجه گرفت که دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به همراه مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی پس از 40 سال فعالیت موثر در عرصه های علمی، پژوهشی و آموزشی، رسیدن به چنان سطحی، پیشرفتی که می تواند مورد توجه قرار گیرد. جامعه دانشگاهی و میزبان «بزرگترین رویداد صنعت بتن کشور باید به دانشگاه قم سپرده شود».

استاد این دانشگاه. وی افزود: شاید فعالیت اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در عرصه ملی و بین المللی در زمینه های علمی و پژوهشی از جمله ارتقای اساتید به استادیار و استادیار و ارائه مقالات معتبر باشد. توسط اساتید و دانشجویان در مجامع علمی ملی و بین المللی حضور موثر دانشجویان و اساتید این دانشگاه در عرصه ورزش را در انتخاب این دانشگاه برای رقابت موثر می داند.

عباس شعبانی مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم نیز با مخالفت با انتخاب دانشگاه برای میزبانی این مسابقات به آنا گفت: تحقیقات و شبکه ای از آزمایشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، رشد و فناوری و ارتباطات صنعتی موجود در این واحد، آن را تشکیل می دهند. بستری برای میزبانی مسابقات ملی بتن فراهم می کند.

حال این سوال پیش می آید که مزیت های مسابقه بتن ملی چیست و چرا باید برگزار شود؟

دبیر مسابقات کشوری بتن و عضو هیئت مدیره انجمن بتن ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه خبر آنا در قم، با اشاره به هدف برگزاری مسابقات کشوری بتن، گفت: هدف از برگزاری مسابقات سالیانه تقویت بتن است. دانش و ارائه مهارت های نظری و عملی و ایجاد انگیزه برای آموزش دانشجویان و به منظور ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه در سطح ملی برگزار می شود.

بهتاش امیری در پاسخ به این سوال که بیستمین دوره مسابقات ملی بتن نسبت به دوره قبل چه مزیت ها و ویژگی هایی دارد؟ وی با بیان اینکه برای برگزاری بیستمین دوره مسابقات سراسری بتن، آیین نامه را اصلاح کرده ایم و به دلیل تضاد با کرونا در دو سال اخیر در شرایط کرونا، مسابقات کوچکتر شده و تلاش کرده ایم. رقابت ملموس در مقیاس وسیع تر.”

وی افزود: در بیستمین دوره مسابقات بتن، به دانشجویان کارشناسی ارشد اجازه دادیم تا برای ایجاد ارتباط بین دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد به تیم های انفرادی بپیوندند. در این مدت به بسیاری از تیم های دانشگاهی اجازه دادیم در صورت تمایل از طریق این صنعت به رقابت بپردازند و ارتباط موثری بین صنعت و دانشگاه ایجاد شده است.

تجارت محصولات ساخته شده توسط دانشجویان مسابقات ملی بتن

دبیر مسابقات ملی بتن و عضو هیئت مدیره انجمن بتن ایران، چرا دانشگاه آزاد اسلامی قم به میزبانی مسابقات کشوری بتن در بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور انتخاب شد؟ وی پاسخ داد: امسال نیز مانند سال های گذشته دانشگاه های زیادی برای میزبانی اقدام کرده اند. از امکانات و توانمندی های دانشگاه بازدید می شود تا بتوانند میزبان مسابقات کشوری باشند؟ سپس تجهیزات، سخت افزار و محل برگزاری و سالن مورد نیاز مسابقه را مورد ارزیابی قرار دادیم و در پارامترهایی که امتیاز دادیم، دانشگاه آزاد قم توانست امتیاز بیشتری کسب کند و میزبان مسابقات بتن کشور باشد.

امیری در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای تجارت و ارتقای محصولات تولیدی دانشجویان شرکت کننده در این مسابقه دارید؟ در این بیانیه آمده است: 16 آنلاین روز تجلیل از برگزیدگان مسابقه ملی بتن است که همزمان با همایش روز ملی بتن برگزار می شود و در آن روز شرکت های عضو انجمن بتن حضور خواهند داشت. بسیاری از دانش آموزانی که در این مسابقات موفق به کسب مقام شده اند در آن روز حضور خواهند داشت و در این کنفرانس با شرکت های عضو واقعی انجمن آشنا می شوند و روابط موثری بین شرکت و دانشجویان برقرار می شود. بدن دانش آموزی که در مسابقه به دست آمده است نیز در صنعت منعکس شده است.

بیستمین دوره مسابقات ملی بتن چگونه برگزار می شود؟/ از تجارت محصولات بتنی تا جهش در روابط صنعت و دانشگاه

وی در مورد محصولات ساخته شده در مسابقات کشوری بتن که نتوانسته رتبه لازم را کسب کند، گفت: زمانی که دانشجویان وارد آزمایشگاه می شوند و فعالیت های آزمایشگاه بتن را یاد می گیرند، می توانند در بسیاری از شرکت ها وارد بازار کار شوند و از تجربیاتی که خود دارند استفاده کنند. دارند و ناخودآگاه. “این یک قدم جلوتر از سایر دانشجویانی است که در رشته مهندسی عمران تحصیل می کنند و در نتیجه آنها راحت تر جذب می شوند.”

دبیر مسابقات ملی بتن و یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن بتن ایران می گوید: «بسیاری از دانش آموزان محصولات خود را به مقالات مسابقه تبدیل می کنند. از این رو در همایشی که توسط انجمن ملی بتن برگزار می شود مقالاتی داریم که بر اساس شرکت دانش آموزان در مسابقات کشوری بتن نوشته شده است و آنها نتایج آزمایشگاهی خود را به صورت متن ارائه می کنند. مقالات ارسالی را می پذیریم و حمایت می کنیم و برای شرکت در کنفرانس علمی متناسب با سطح مقالات ارسالی چاپ می شوند.

ارائه “طرح پژوهشی” به آانتخاب اعضای مسابقه ملی بتن

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و مفاخر دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان اینکه محوریت دانشجویی این مسابقات در کل کشور منحصر به فرد است، گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار مهم است. بنابراین وجود شرکت های دانش بنیان و خانه های نوآور در دانشگاه آزاد اسلامی می تواند ارتباط صنعت و دانشگاه را هدف قرار دهد.

حامد حسن پور ابراز امیدواری کرد برگزاری مسابقات بتن کشوری زمینه ساز ارتقای فعالیت های تیمی دانش آموزی و برداشتن گام های موثر در جهت شکوفایی استعدادهای دانش آموزان باشد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و بزرگواران دانشگاه آزاد اسلامی وعده می دهد که به همه برگزیدگان مسابقه ملی بتن «طرح پژوهشی» ارائه شود که در اختیار دانشجویان برگزیده این مسابقه قرار گیرد.

دانشگاه ها و جوامع مهندسی به هم مرتبط هستند.

دبیر اجرایی بیستمین دوره مسابقات سراسری بتن نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی قم با هدف برقراری ارتباط بین دانشگاه و جامعه مهندسی سعی در ساماندهی این دوره آموزشی داشته است. مهندسی مجدد و ارتقاء.دوره مهندسی همزمان با آماده سازی مسابقات بتن کشوری استان قم.دوره آموزشی استاندارد هفته ای نیز جهت وحدت شورای فنی استان با حضور کارکنان برگزار گردید.

زهراسادات حسینی با تایید اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قم از هفتم تا نهم مهرماه 1401 میزبان مهندسین و دانشجویان استانی کشور در رشته های عمران، معماری و رشته های مرتبط بود، گفت: همزمان با 20 در مسابقات ملی بتن، یک بخش نمایشگاهی برای افزودن به دانشجویان مهندسی عمران در نظر گرفته شده است، دانشجویان رشته های دیگر نیز می توانند کار کنند، بنابراین یک کارگاه آموزشی در نظر گرفته شده است که شامل آموزش موضوعات مرتبط می شود و رقابت واقعی ارائه می شود.

جزئیات بیستمین دوره مسابقات ملی بتن / دانشگاه و جامعه مهندسین در لینک

مدیر اجرایی مسابقات ملی بتن افزود: برای کارآموزان دوره آموزشی توسط سازمان نظام مهندسی سیستم گواهی پایان تحصیل و برای دوره استاندارد به عنوان دوره تکمیلی گواهینامه توسط اداره استاندارد صادر می شود. “

به گزارش خبرنگار آنا، بیستمین دوره مسابقات سراسری بتن به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد و استقبال خوبی از این مسابقات صورت گرفت و نخبگان بتن در یک روز هنرنمایی خود را به نمایش گذاشتند. در تاریخ 16 آنلاین 1401 برنده مسابقات کشوری بتن معرفی و تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/4078/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا