علمی و پزشکی

ابزات؛ سلاح مخوف جدید روسی در نبر با اوکراین/ فیلم

به گزارش خبرگزاری سلام آنلاین، سامانه ضد پهپاد معروف به «ابزت» توانست تمامی محدوده های فرکانس فعال را مسدود کند.

اولگ ژوکوف، مدیر کل شرکت تحقیقاتی و تولیدی روسی Geran روز سه شنبه به خبرگزاری تاس گفت: در حال حاضر پهپادهای نظامی روسیه در جنگ جاری در اوکراین استفاده می شود.

هوش مصنوعی اکنون به عنوان یک “دارایی مهم” در جنگ جاری در اوکراین در نظر گرفته می شود. به گزارش نیوزویک، هر دو طرف در تلاش هستند تا از هوش مصنوعی برای سرنگونی و سرنگونی پهپادهای دشمن قبل از تکمیل ماموریت خود استفاده کنند.

تجهیزات جانبی؛  سلاح خطرناک جدید روسیه در جنگ با اوکراین / ویدئو

Abzatef یک پلتفرم منجمد است که الگوریتم های هوش مصنوعی را پیاده سازی می کند. این سیستم تسلیحاتی می تواند وظایف جنگ الکترونیک را بدون دخالت اپراتور انجام دهد. این محصول در حال حاضر در مناطق عملیات ویژه استفاده می شود. این دستگاه مجهز به سیستم پارازیت است که می تواند از راه دور کار کند.

Abzat می تواند تمام فرکانس هایی را که وسایل نقلیه بدون سرنشین حرکت می کنند یا پرواز می کنند مسدود کند.

روسیه قبلاً چنین پلتفرم موبایل مجهز به هوش مصنوعی به نام گیورزا را توسعه داده است که توسط ارتش روسیه در اوکراین استفاده می شود. در تحلیلی از درگیری در اوکراین در 22 آوریل، مؤسسه مطالعات جنگ، متفکر مستقر در ایالات متحده، گفت که هوش مصنوعی که گیورزا را مختل کرد، توانست به طور مستقل تعیین کند که آیا هواپیماهای بدون سرنشین در هواپیماهای جنگنده هستند یا هواپیماهای جنگنده. هواپیمای روسی

منبع: نیوزویک

227227

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا