آیین‌نامه‌های دوراپزشکی در حال تدوین / گسترش ابزارک‌های موبایلی و صدور نسخه از راه دور

آیین‌نامه‌های دوراپزشکی در حال تدوین / گسترش ابزارک‌های موبایلی و صدور نسخه از راه دور

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حوزه پزشکی، مخابراتی در آستانه جهش هستیم، از تدابیری برای ساماندهی داروخانه‌ها توسط معاونت بهداشت، درمان و قانون وزارت بهداشت خبر داد. وزارت بهداشت. این وزارتخانه

رضا مظهری در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص آخرین وضعیت پزشکی از راه دور گفت: وزارت بهداشت از ظرفیت نهادهایی مانند دانشگاه علوم پزشکی هوشمند برای اعمال پزشکی از راه دور استفاده می کند. تمامی دانشگاه های علوم پزشکی، زیرمجموعه های بهداشت و درمان وزارت بهداشت، شرکت های دانش بنیان در ارتباط با مخابرات اقدام کرده اند. اقدامات بسیار خوبی در رابطه با دوام پزشکی انجام شده است و در حوزه دورمدیسین جهشی داریم.

آیین نامه طب پزشکی در حال تدوین است

وی با اشاره به اینکه پزشکی از راه دور بخش های مختلفی دارد، افزود: ارتباط ساده بین بیمار و پزشک از طریق “صدا” بخشی از بخش پزشکی از راه دور است. ارتباط بین پزشک و بیمار در هنگام بیماری عروق کرونا ویروس قلب از طریق صدا قابل مشاهده است و در این مدت مشاوره پزشکی به بیماران ارائه می شود. این بخش پزشکی از راه دور در بخش خصوصی رایج است و برای بیماران در دسترس است. ارتباط صدا به بیمار بین پزشکان جزء اصلی پزشکی از راه دور در نظر گرفته می شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه ارتباط پزشک و بیمار در بخش خصوصی کاربرد دارد، گفت: باید بین پزشک و بیمار مدیریت شود. مقررات تا حدی در ادارات دولتی اجرا می شود و باید به بخش خصوصی نیز ابلاغ شود. در حال حاضر مقررات به طور کامل تنظیم نشده است، بخش های “درمان”، “بهداشت” و “حقوق” وزارت بهداشت در حال کار بر روی مقررات هستند.

گسترش ویجت های موبایل و انتشار نسخه های راه دور

وی گفت: ارتباط دانش بین بیماران و ارائه دهندگان یکی از موضوعات مرتبط با پزشکی از راه دور است و این ارتباط می تواند فراتر از مشاوره و ماندگاری باشد. این ارتباط ممکن است شامل گرفتن شرح حال بیمار، مشاهده بیماران، و شرح سوابق بیمار باشد و پزشکان ممکن است از راه دور تجویز کنند.

مظهری ادامه داد: استفاده از دستگاه یکی دیگر از روش های دوردرمانی است. استفاده از دستگاه به این معنی است که بخش هایی از معاینه از راه دور با استفاده از دستگاه ارائه می شود. ارائه دهندگان می توانند فعالیت هایی مانند اندازه گیری فشار خون و ضربان قلب کودک، معاینه گلوی بیمار و بررسی ضایعات پوستی را با استفاده از دستگاه متصل به تلفن همراه انجام دهند. دستگاه های مورد استفاده برای تله مدیسین ساخته شده و در بازار موجود است.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: به گسترش استفاده از دستگاه در سراسر کشور نزدیک شده ایم. قوانین مربوط به فروش و تامین تجهیزات در حال تدوین است. این دستگاه ها توسط شرکت های دانش بنیان تولید یا وارد می شوند.

پیاده سازی ارتباط از راه دور بین دو ارائه دهنده پزشکی

مظهری بیان می کند: ارتباط «ارائه دهنده به ارائه دهنده» (پزشک با پزشک یا مرکز درمانی) یکی از موضوعات مرتبط با پزشکی از راه دور محسوب می شود. بیماران با متخصصان، پزشکان عمومی، پزشک خانواده یا پرستاران حضور دارند و برای اجرای اقدامات مداخله ای با ارائه دهندگان ارشد در ارتباط هستند. ارائه دهندگان سطح پایین به ارائه دهندگان در سطوح بالاتر کمک می کنند. علاوه بر گرفتن سابقه بیمار، پزشک ممکن است با استفاده از تجهیزات و از طرف یک ارائه دهنده پیشرفته معاینه را انجام دهد.

وی با بیان اینکه اکثر دستگاه های مرتبط با ارتباط بین شرکت های ارائه دهنده خدمات و سایر سرویس دهندگان ساخته شده است، گفت: این ارتباط به صورت محرک در برخی نقاط کشور مانند «ایرانشهر» در استان در حال اجراست.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه به استفاده بیشتر از سطوح ارائه دهنده به ارائه دهنده نزدیک شده ایم، اظهار داشت: این ارتباط می تواند در قالب ارتباط پزشک با پزشک باشد. مرکز خدمات پزشکی به بیمارستان ویژه در تهران باشد. امیدوارم تا قبل از پایان سال جاری بتوانیم خبرهای خوب را در مورد دورا منتشر کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا