اقتصادی

آیا موبایل گران خواهد شد؟

سلام آنلاین/ خراسان رضوی رئیس اتحادیه مشهد گفت: به دلیل قیمت گوشی های وارداتی و تفاوت ارز آزاد و نیمه آزاد، احتمال افزایش 10 درصدی قیمت تلفن همراه در صورت عرضه تلفن همراه وجود دارد. نمایندگی های موبایل واردات بیش از 300 دلار برای صادرات میوه خشک.

افشین اکبری حداد در گفت وگو با سلام آنلاین، از واردات بیش از 300 دلار گوشی تلفن همراه در ازای خشکبار (تصفیه ارز خشکبار با واردات بیش از 300 دلار) خبر داد، اما با توجه به گرانی تلفن بالای 300 دلار و مابه التفاوت ارز نیمایی و آزاد مقرر شد ارز نیمایی برای واردات برخی از برندهای تلفن همراه اختصاص داده نشود و برای آجیل صادراتی دلار آزاد در نظر گرفته شود.

وی افزود: بنابراین واردات گوشی های 300 دلاری نیمی از ارز و واردات گوشی های بیش از 300 دلاری به صورت خلوص با دانه انجام می شود. همچنین ممکن است این فرآیند از ابتدای اسفندماه اجرایی شود و رایزنی با صادرکنندگان خشکبار در حال انجام است.

اکبری حداد خاطرنشان کرد: این تصمیم ممکن است برای بازار موبایل خوب نباشد، اما به دلیل عرضه کم نیمی از ارز در کشور و تلاش دولت برای رسیدن به ارز، برای کنترل خروج نیمی از ارز از کشور مفید خواهد بود. تعادل. از توزیع ارز البته منابع مختلف ارز از جمله مشکلات واردکنندگان در فرآیند پالایش است.

وی افزود: بر این اساس نیمی از ارز برای واردات گوشی های آیفون و سری های اس، ان و فولد سامسونگ تخصیص نمی یابد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا