آموزش و پرورش محل رفتارهای هیجانی و برخورد سلبی نیست

آموزش و پرورش محل رفتارهای هیجانی و برخورد سلبی نیست

چند روز پیش خبر اخراج معلم مدرسه دولتی قائم شهر که در کلاس درس با دانش آموزان مشغول آواز خواندن بود، این خبر را منتشر کرد و نظرات مثبت و منفی بسیاری را برانگیخت و سوالاتی را به دنبال داشت و انتقادات جدی را به دنبال داشت. از وزارت آموزش و پرورش تبدیل به حوزه آموزش و پرورش و کارکردها شده است. سوال قدیمی به نظر می رسد.

به گزارش سلام آنلاین. انتشار ویدئویی از خواندن چند آهنگ زننده توسط دانش آموزان در محیط مدرسه بی سابقه است و در سال 2018 که آهنگ های مستهجن ساسی مانکن به طور گسترده در فضای مجازی پخش شد، فرصت های زیادی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرد. و حتی منجر به لغو ابلاغ برخی از مدیران شود.

انتشار این کلیپ ها به ما یادآوری می کند که در مدرسه جایی برای تفریح ​​و سرگرمی وجود ندارد. اگرچه علاوه بر مسائل حقوقی انتشار تصاویر کودکان در اینترنت که باید قبل و در دوران کرونا در جاهای دیگر به آن پرداخته شود، جنبه های مثبت هماهنگی و هیجان را در کلاس درس و چاپ تصویری روش های تدریس دیده ایم.معلم خلاق. مخصوصاً در دبستان ما با کمک موسیقی و آهنگ هایی که خودشان خلق کردند.

فعالیت های معلمان در آن زمان اغلب مورد تحسین نهادهای مختلف به ویژه آموزش و پرورش قرار می گرفت و دور از انصاف بود که نظام آموزشی را نقطه مقابل شادی بدانیم و نشاط ایجاد کنیم و روش های نوین تدریس را در کلاس به کار ببریم. موج واکنش های منفی به وزارت آموزش و پرورش در خصوص پخش کلیپی از معلم قائم شهری و دانش آموزانش در حال خواندن ترانه های محلی از زمانی آغاز شد که دستور اخراج این معلم از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان صادر شد و با او برخورد شد. مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

اگرچه محتوای آهنگ برای دانش‌آموزان در هر سنی به‌ویژه دوره ابتدایی نامناسب و توهین‌آمیز بود و باید با این مدرسه و معلم سر و کار داشت، اما برخی عملکرد او را منطبق بر وبلاگ‌نویسی و افزایش تعداد بینندگان می‌دانستند. در فضای مجازی از سمت آموزش. اما اقدام سلبی و یکباره در صدور احکام اخراج، ورق را ورق زد و بار دیگر آموزش و پرورش را مجبور کرد که هنوز نتوانسته خود را با نیازهای کودکان و نوجوانان هماهنگ کند. از نسل جدید برای استفاده از روش های آموزشی مؤثر و استفاده از زبان نسل حدید برای صحبت با آنها، نقد را در سیبل قرار دهید.

کورش محمدی، رئیس انجمن بیماری‌های اجتماعی ایران در گفت‌وگو با سلام آنلاین. وی در همین راستا گفت: جای تعجب نیست که در تمام نظام های آموزشی دنیا اصول مراقبت ویژه ای برای سنین مختلف تحصیلی به ویژه در مقطع ابتدایی دارند و این ویژگی های تربیتی برای آنها مهم است. این یک اصل مهم و قابل قبول در نظام آموزشی کشورهای مختلف است که باید اصولی را در زمینه رفتاری که توسط معلمان و نظام آموزشی به دانش آموزان منتقل می شود، ایجاد و رعایت کند.

اما دو نکته در مورد نحوه عملکرد آموزش و پرورش ما در این مورد وجود دارد.» اولین نکته این است که این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد و در گذشته شاهد پخش شدن موزیک هایی مانند “آقا” به صورت گسترده و در حیاط مدرسه بوده ایم که این موضوع برای من به عنوان کارشناسان بسیار نگران کننده است و در عین حال هشدارهایی نیز داده شده است. در اختیار مربیان قرار گرفته است تا مشکل را به طور جدی تشخیص دهند اما هیچ اقدام جدی در این زمینه انجام نشده است.

رئیس انجمن بیماری‌های اجتماعی ایران با بیان اینکه آموزش و پرورش نمی‌خواهد در مسیر درست حرکت کند و شیوه آموزش را تغییر دهد، گفت: حفظ شده و نیازی به یادگیری در مدرسه ندارد، بلکه الگوی خاص خود را دارد. خانواده و جامعه باید منتظر پاسخ سوالات جدی در حوزه تربیت بود. “وزارت آموزش و پرورش ایران وزیر آموزش و پرورش چه نوع غذای آموزشی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی کشور تهیه کرده اید؟ »

محمدی گفت: وقتی غذا برای آموزش نداشته باشید، هر روز سیستم آموزشی را ناکارآمدتر می کنید، سیستم آموزشی که زاییده رقابت و هیچ است. در چنین شرایطی، بعید نیست که کودکی با الگوی قوی تری در خانه و خارج از مدرسه، موسیقی متناسب با هیجان و جذابیت مورد نیاز خود را حفظ کند و در کلاس بخواند.

آموزش جای رفتارهای ذهنی نیست.

وی همچنین با اشاره به رفتار نادرست معلمان این مدرسه که از دانش آموزان خود فیلمبرداری کردند و در مطلبی با عنوان “نکته دوم در این ماجرا این است که آموزش و پرورش جای احساسات نیست” اشاره کرد. سوال من این است که چه آموزش و دوره هایی برای این معلم جوان و کم تجربه طراحی شده است؟

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران افزود: این اشتباه صورت گرفته است، اما آموزش و پرورش مشکل را برطرف می کند و با واکنش احساسی حکم تخلیه صادر می کند که ادامه این نگرش ها نسبت به آموزش و بی احتیاطی است. رشته تحصیلی. با کاری که آموزش و پرورش انجام داده است که به اعتقاد من یک نگرش روانی است، بدون بررسی و بدون آسیب شناسی، نیروی جوان از بین می رود و از سیستم آموزشی خارج می شود.

محمدی با بیان اینکه با تذکر و بازآموزی می توان مشکل را حل کرد. با این نگرش تعلیم و تربیت، فضای مجازی از این معلم قهرمان و ملکه ذهن کودکان و نوجوانان می سازد و آثار منفی این نگرش تربیتی فراتر از برنامه ریزی شده است، رها شوید.

نظام آموزشی فاقد برنامه های آموزشی استراتژیک و ایدئولوژیک برای اقشار مردمی است.

وی بیان کرد: این معلم می تواند با دانش آموزان ارتباط موثر برقرار کند که این مهم است. در زمینه آموزش و اصول مربوط به حوزه آموزش، جذابیت و تطبیق آموزش با احساسات کودکان بسیار حائز اهمیت است. آیا در فرآیند یادگیری امروزی جذابیت هایی را شناسایی کرده ایم که به اصول اولیه پایبند بوده و با مسائل شخصی و آموزشی ما همخوانی داشته باشد؟ ما در آموزش و پرورش چنین چیزی نداریم و برای یک سیستم آموزشی که فاقد برنامه ها، استراتژی ها و ایدئولوژی های آموزشی برای اقشار مردمی است، طبیعی است که این اتفاقات می افتد و این اولین بار نیست و نیست. زمان.

رئیس انجمن بیماری‌های اجتماعی ایران با تاکید بر اینکه با این نگرش منفی نمی‌توان مشکل را حل کرد، گفت: بهتر است آموزش و پرورش به جای نگرش منفی، شرایط را برای درمان با کارشناسان ایجاد کند. پس چه زمانی این منطقه تغییر خواهد کرد؟ این اتفاقات نشانه بی اثر بودن اهداف آموزشی است که اهداف خودآموزی است.

محمدی با بیان اینکه اگر معلمی نتواند با دانش آموزانش ارتباط موثر برقرار کند در بیان ایده های آموزشی موفق نخواهد بود، گفت: او الگوی جامعه معلمی ما است که یک جامعه است، پرانرژی و ارزش داشتن خوب بودن. ظرفیت و در صورت وجود طرح. و اگر از این مهارت ها به خوبی استفاده شود بسیاری از مشکلات ما توسط معلمان خوب و متعهد حل خواهد شد. همانطور که گفته می شود امروزه روش اخراج جواب نمی دهد و آموزش و پرورش بهتر است رویکرد اصلاحی را اعمال کند.

به گزارش سلام آنلاین. در دو روز گذشته اطلاعات مختلفی از وضعیت فعلی این معلم منتشر شده است. از فعالیت وی در باشگاه ورزشی تا نامه نمایندگان و خبرگان رهبری به استاندار مازندران برای بازگشت به کلاس به مناسبت عید سعید فطر. همچنین آموزش و پرورش مازندران در اطلاعیه ای اعلام کرد: مدیر مدرسه طی نامه ای درخواست تجدیدنظر کرده و معلمان ضمن ابراز تأسف و تأسف به عدم توجه وی به تأثیر بداخلاقی ها و برخی هنجارها، رفتار توهین آمیز مندرج در متن « این آهنگ برای جبران اتفاقات اخیر کمک می خواهد.» نظارت بر مدارس غیردولتی علاوه بر این، اداره کل آموزش و پرورش استان از حل مشکل و بازگشت معلمان قائم شهری به کلاس ها خبر داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا