علمی و پزشکی

آمار بی سابقه بستری کودکان و نوجوانان از ابتدای کرونا تاکنون/ مبتلایان به امیکرون در این گروه سنی چه علائمی دارند؟

به گزارش شفاف روژان، وی به جای ماندن در کنار دوستان و خانواده خود به بیمارستان کودکان مفید تهران منتقل شد و در آنجا به دلیل سردرد و گلودرد و درد سرم در دست تحت مداوا قرار گرفت. دختر 4.5 ساله ای که آمیکرون برای جشن تولد آماده می کند به اندازه روژان در این بیمارستان و مرکز درمانی کودکان شلوغ است. قاسمی، سرپرستار بیمارستان گفت: 3 درصد از تخت‌های مرکز بهداشت کودکان طی سه روز تکمیل شد.

مدیر مرکز طبی کودکان گفت: در بخش کوید تنها حدود شش تخت خالی وجود دارد و سرعت پر شدن تخت بیشتر از موج پنجم با ویروس دلتا است، اما کودکان بستری در بیمارستان وضعیت بهتری دارند. پذیرش در پنجمین آنها ریه های شدیدی ندارند که نیاز به استفاده از تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان ها باشد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از زمان شروع اپیدمی ۱۹ ساله کووید، تعداد کودکان بستری در بیمارستان‌ها در سال گذشته کمتر از سایر گروه‌های سنی بوده است. اما در موج ششم حوادث کودکان و نوجوانان با شیب های تند افزایش یافت. گروه سنی واکسینه نشده

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کمترین تعداد بستری با علائم قلبی عروقی در هفته پایانی دی و هفته اول بهمن ماه مربوط به گروه سنی 4 تا 3 سال بوده و 4 درصد بستری کودکان و نوجوانان. گروه سنی زیر 1 سال 4 درصد، گروه سنی 6 تا 505 درصد، گروه سنی 5 تا 5 سال حدود 56 درصد و برای بیش از 2 سال 5 درصد است.

آمار بی سابقه بستری شدن کودکان و نوجوانان از زمان شروع بیماری عروق کرونر قلب / علائم بیماران آمیب در این گروه سنی چیست؟

رئیس بیمارستان کودکان مفید نیز از مراجعه 50 بیمار به مرکز درمانی شمال تهران به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد. آماری که نرخ بالای انتقال emicron را نشان می دهد.

نوری پور گفت: از مراجعات سرپایی با علائم قلبی عروقی، چهار کودک و نوجوان در اورژانس و چهار کودک در بخش بستری شدند. تعداد مراجعات و بستری ها در سه تا چهار سال اخیر تقریبا دو برابر شده است. روزها “.

از 25 دی تا 4 بهمن تعداد بیماران سرپایی در بیمارستان تهران 6 برابر شد به طور متوسط ​​4 تا 6 درصد بیماران در سال، میانگین 2.1 درصد برای دوره 4 تا 40 سال و در مجموع بیش از 45 درصد از بستری شدن در بیمارستان های زیر 40 سال؛ این آمار را توکلی، معاون ستادی کرونا در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار داد.

توکلی گفت: در هفته اول بهمن ماه چهار بیمار قلبی عروقی در تهران داشتیم که تعداد بیماران قلبی عروقی در گروه سنی 40 تا 59 سال 6.3 درصد، 50 تا 60 سال 6.3 درصد بوده است. سن 6.3% تا 3 سال 6.6% و بالای 3 سال 4% است.

به گفته معاون خدمات پزشکی ستاد مرکزی کرونا در تهران، گروه سنی مرگ و میر ناشی از کرونا در گروه سنی ۴ سال ۴ درصد، ۴ تا ۳ سال صفر، ۴ تا ۴ سال است. افراد سال 4 درصد، 40 تا 50 سال 4 درصد، 50 تا 60 سال 24 درصد، تا 60 سال 2 سال 24 درصد، 6 تا 3 سال 26 درصد و بالای 3 سال 4 درصد هستند. در هفته اول فوریه

جمرک رئیس اداره علوم پزشکی اراک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کودکان و نوجوانان زیر سه سال از چهار روز گذشته به یکی از مراکز درمانی استان اراک مراجعه و هر هشت نفر بستری شده اند. واحد مراقبت

پهلوان، رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی مرکز مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از تاریخ 6 بهمن ماه، تعداد بستری ها و بستری های موقت در مشهد زیر 4 سال بوده است. گروه سال 5% از 5% تا 6% و 6% 6 سال 6.5 درصد، 1 تا 3 سال 5 درصد، 5 تا 5 سال 5 درصد و بالای 3 سال 1.5 درصد است.

اسحاقی، فوق تخصص عفونی بیمارستان کودکان مفید، تب، سردرد، گلودرد، حالت تهوع، استفراغ، ضعف و خواب آلودگی را از علائم کودکان مبتلا به آمیکرون عنوان کرد، بیماری که روژان، امیررضا، محمد و بسیاری دیگر به آن مبتلا بودند. آنها خاطرنشان می کنند که کودکان در بیمارستان و مرکز درمانی مفید به بیمارستان ارجاع داده می شوند.

جماتی، دبیر کمیته علمی کرونا در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گفت: ما دوز سوم را برای بزرگسالان و واکسن را برای کودکان و نوجوانان از راه دور توصیه می کنیم و برای پیشگیری از تجمعات خودداری کنند و از ماسک استفاده کنند.

ما باید مراقب خودمان باشیم، به خصوص کودکانی که بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

دکمه بازگشت به بالا