فرهنگ و هنر

آخرین خبر از ویزای اربعین

شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعث و حج هماهنگی خود را با سفارت عراق در تهران برای صدور روادید برای 40 زائر اعلام کرده است.

به گزارش سلام آنلاین ، به نقل از مرکز اطلاع رسانی حج در جلسه شورا به ریاست حج و الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ، نماینده ارشد حج و زیارت – حمیدرضا محمدی – مدیرکل برنامه ریزی پذیرایی دفتر و اعزام حجاج: سفارت عراق آماده صدور روادید است و در صورت لزوم ، کنسولگری عراق در ایران فعالیت می کند.

به گفته وی ، اعتبار روادید صادر شده برای زائران چهل و دو ماه و اقامت در عراق حداکثر یک ماه به طول خواهد انجامید.

به گفته دبیر ستاد اربعین ، زائران نیازی به پرداخت هزینه ویزا ندارند و ویزا را به صورت رایگان دریافت می کنند.

عراق موافقت کرده است که فقط از طریق هوایی سفر کند و در شرایط ایران و عراق ، تنها زائرانی که می توانند به اربعین سفر کنند ، که قبلاً در سامانه سما ثبت نام کرده اند ، دو واکسن کروناویروس دریافت کرده اند و آزمایش PCR آنها منفی است.

در روزهای اخیر ، ایران و عراق با لغو روادید سفرهای هوایی موافقت کردند که به گفته سفیر ایران در عراق ، این سفر بعد از آبن اجرایی می شود.

علیرضا رشیدیان ، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در شورای برنامه ریزی و هماهنگی اظهار داشت: “اقدامات و تسهیلات لازم برای تکمیل پیش ثبت نام ، بیمه زیارتی و صدور خطوط هوایی به سرعت در حال اجرا است. همه ذینفعان در تلاش هستند تا شرایط را برای اعزام زائران ارائه و تسهیل کنند.

نماینده رهبران برتر در برنامه حج و زیارت در مورد لزوم اطلاع رسانی به زائران آبن و روشن شدن شرایط و حقایق:

ناوپ افزود: “با تحقیقات در حال انجام ، ممکن است برخی از علاقه مندان به سفر از قبل واجد شرایط اخراج نباشند.” بنابراین ، باید پیش بینی شود که سهمیه های اختصاص داده شده برای هر استان مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در حج نیز اظهار داشت که اگرچه برنامه اربعین از حج و زائران جدا شد اما بار اعزام زائران همچنان بر دوش است. اگر این وظیفه از ابتدا به حج و زیارت و مأموریت مقام معظم رهبری واگذار می شد ، مسائل جانبی وجود نداشت. با این حال ، ما با همه کسانی که در حوزه انتخابیه آبن در کشور بزرگ ما ، ایران اسلامی کار می کنند ، دست به دست می دهیم و امیدواریم که رفع ناسازگاری ها و خدمات ارائه شده منجر به یک سفر خوشی برای زائران شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا