کاهش وزن با رژیم فستینگ می‌تواند فعالیت مغزی شما را تغییر دهد

اطلاعات تکمیلی:

این روش کاهش وزن به عنوان رژیم ناشتا یا “روزه داری نامنظم یا پزشکی” (IER) شناخته می شود که شامل دوره های متناوب روزهای معمولی غذا خوردن و بدون غذا خوردن است. محققان گفتند که این رژیم ممکن است بر تعامل بین فعالیت مغز و میکروبیوتای روده (انباشته شدن باکتری های خوب ساکن در روده) تأثیر بگذارد.

پروفسور کیانگ ژنگ، محقق انستیتوی سلامت عمومی بیمارستان پکن، گفت: “در طول رژیم غذایی و حتی پس از کاهش وزن، تغییرات میکروبیولوژیکی روده و فعالیت‌های مربوط به عادات مغزی ارتباط زیادی با هم دارند.”

در این مطالعه، دانشمندان میکروبیوتای روده، خون و فعالیت مغز 25 بزرگسال چینی با میانگین سنی 27 سال را بررسی کردند. همه شرکت کنندگان چاق بودند، به این معنی که شاخص توده بدنی آنها بین 28 تا 45 بود. در این شاخص، اگر فردی بیش از 30 امتیاز کسب کند، به عنوان چاق طبقه بندی می شود.

چاقی یک عامل خطر اصلی برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. بیش از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان چاق هستند و بسیاری در تلاش برای کاهش وزن با رژیم غذایی هستند.

در این مطالعه، هر شرکت‌کننده دو مرحله رژیم غذایی را طی کرد: مرحله ناشتا با کنترل بالا و مرحله کنترل کم. در طول مرحله مدیریت بالاتر، شرکت کنندگان یک رژیم غذایی از یک متخصص تغذیه به مدت 32 روز دریافت کردند که به تدریج کالری دریافتی خود را حدود یک چهارم کاهش داد.

سپس، برای 30 روز آینده، آنها وارد مرحله سطح پایین روزه داری پزشکی شدند که برای آن لیست غذایی توصیه شده به آنها داده شد. این غذاها برای زنان تنها 500 کالری و برای مردان تنها 600 کالری در روز دارند.

پس از این آزمایش، شرکت کنندگان به طور متوسط ​​7.7 کیلوگرم یا حدود 7.8 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند. محققان همچنین دریافتند که میکروب‌های بیمار تغییر کرده و برخی از باکتری‌ها به طور چشمگیری افزایش می‌یابند و برخی دیگر از جمله اشریشیا کلی کاهش می‌یابند.

اشریشیا کلی یک باکتری رایج است که در روده حیوانات خونگرم یافت می شود و برخی از آنها باعث بیماری هایی مانند اسهال، عفونت های ادراری، بیماری های تنفسی و ذات الریه می شوند.

به گفته محققان، در برخی از نواحی مغز مربوط به تنظیم اشتها و اعتیاد، آنها کاهش سطح فعالیت را پس از رژیم ناشتا در نتیجه تغییرات مشاهده کردند. سطوح میکروبی.

این تیم همچنین دریافت که تعدادی از باکتری ها، از جمله اشریشیا کلی، با کاهش فعالیت در مناطقی از مغز مرتبط با استرس در طول کاهش وزن مرتبط هستند. آنها دریافتند که بسیاری از انواع دیگر باکتری ها نیز رابطه مثبتی با افزایش فعالیت در نواحی مغز مربوط به توجه، کنترل حرکتی، خلق و خو و یادگیری دارند.

شیائونینگ وانگ، محقق انستیتوی سالمندان در بیمارستان پکن و نویسنده مقاله می گوید: تصور می شود که میکروبیولوژی روده قادر به برقراری ارتباط با مغز به روشی پیچیده و دوطرفه است.

وی افزود: میکروبیولوژی انتقال دهنده های عصبی و سموم عصبی تولید می کند که از طریق اعصاب و جریان خون به مغز می رسد. از سوی دیگر، مغز رفتار غذا خوردن را کنترل می کند زیرا مواد مغذی موجود در رژیم غذایی ما ترکیب میکروبیولوژی روده را تغییر می دهد.

این بدان معنی است که تغییرات در مغز و میکروبیولوژی پس از کاهش وزن به هم مرتبط هستند.

محققان می گویند هنوز دقیقاً نمی دانند چه چیزی باعث این تغییرات می شود و چرا مغز و میکروبیولوژی تا این حد با هم تعامل دارند.

دکمه بازگشت به بالا