تازه های کسب و کار

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس در بازار ایران

لپ تاپ گیمینگ ایسوس

لپ‌تاپ مخصوص بازی یا گیمینگ دسته‌بندی خاصی از لپ‌تاپ‌هایی است که هر شرکتی برای بازی می‌سازد، اما این دقیقاً به چه معناست؟ یعنی تمرکز اصلی شرکت سازنده لپ تاپ های گیمینگ روی اجرای بازی ها است و این یعنی اهمیت سخت افزاری این لپ تاپ ها دوچندان می شود.

کامپیوترهای بازی طراحی متفاوتی نسبت به کامپیوترهای معمولی دارند و اکثر این کامپیوترها در واقع به روز نیستند. در طراحی لپ تاپ های گیمینگ از نورپردازی RGB استفاده می شود که یکی از تفاوت های لپ تاپ های گیمینگ با معمولی است.

از طرف دیگر تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با لپ تاپ های معمولی این است که لپ تاپ های گیمینگ دارای فن های قوی تری هستند تا دمای لپ تاپ را در حین بازی پایین نگه دارند. علاوه بر این، تاخیر صفحه نمایش و نرخ به روز رسانی پنل نیز در این طیف از لپ تاپ ها بسیار مهم هستند. زیرا عملکرد روان بازی ها یکی از دغدغه های اصلی هر لپ تاپ گیمینگ است.

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ

آیا می دانید هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ به چه نکاتی توجه کنید؟ در ادامه این قسمت نکات مهم خرید لپ تاپ گیمینگ را توضیح می دهیم.

صفحه نمایش

هیچ بحثی وجود ندارد که کیفیت و وضوح صفحه نمایش هر لپ تاپ بسیار مهم است، اما صفحه نمایش چه ویژگی های دیگری برای بازی باید داشته باشد؟ ابتدا لپ تاپ مورد نظر شما باید دارای پنل FHD یا QHD باشد (4K کمتر رایج است).

اگر نمی خواهید لپ تاپ خود را زیاد جابجا کنید، می توانید یک پنل بزرگتر از 15.6 اینچ بخرید تا هنگام بازی، پنل بزرگ تری را جلوی چشمان خود داشته باشید. پس از رزولوشن و اندازه پنل باید به دفعات به روز رسانی آن توجه ویژه ای شود.

احتمالاً با مفهوم نرخ تازه سازی آشنا هستید. و می دانید، هر چه نرخ به روز رسانی صفحه نمایش بیشتر باشد، بهتر است. هنگام کار با آن احساس سرعت و نرمی بیشتری خواهید داشت. و مخصوصا بازی کردن

بنابراین، بسیار مهم است که رایانه بازی شما از نرخ نوسازی 120 هرتز یا 144 هرتز پشتیبانی کند. اگر پنل مورد نظر شما دارای ارتقاء بالاتر از این اعداد است، عالی است. علاوه بر نرخ تمدید، میزان ماندگاری هیئت مدیره نیز بسیار مهم است.

نرخ تاخیر زمانی است که پانل برای تغییر محتوای نمایش داده شده طول می کشد.

پردازنده مرکزی

مهم نیست که شما می خواهید لپ تاپ چه کاری انجام دهد، یکی از مهم ترین قسمت های آن پردازنده است. هر کاری که با لپ تاپ انجام می دهید، CPU باید آن را پردازش کند و به همین دلیل سرعت و حداکثر توان آن بسیار مهم است.

بازی کاری است که از تمام توان CPU استفاده می کند و به همین دلیل بسیار مهم است که لپ تاپ گیمینگ شما ظرفیت CPU خوبی داشته باشد و بتواند بازی ها را در کنار یک پردازنده گرافیکی سنگین اجرا کند.

کارت گرافیک

شاید مهم ترین قسمت لپ تاپ گیمینگ کارت گرافیک باشد. کارت گرافیک شما باید بتواند بخش گرافیکی بازی شما را به طور کامل اجرا کند. توجه داشته باشید که جدا از کارت گرافیک، میزان حافظه نیز مهم است. بنابراین فرض کنید حافظه گرافیکی شما 2 گیگابایت، 4 گیگابایت یا 6 گیگابایت یا بیشتر است.

حافظه رم و حافظه داخلی

بازی‌ها به رم بسیار بیشتری نسبت به آنچه که دارید نیاز دارند، بنابراین لپ‌تاپی با رم ۱۶ یا بیشتر یا حداقل یک لپ‌تاپ بخرید که بتواند رم بیشتری اضافه کند و قابل ارتقا باشد.

حافظه داخلی مهمتر از نوع حافظه است، بنابراین ظرفیت حافظه نیز بسیار مهم است، مخصوصاً اگر می خواهید با لپ تاپ بازی انجام دهید، اما اگر HDD باشد، مهمتر از ظرفیت حافظه داخلی است. . یا SSD

با توجه به اینکه لپ تاپ ها دارای حافظه داخلی از نوع SSD هستند یا حداقل از هر دو استفاده می کنند، حافظه SSD سرعت بهتر و سریع تری دارد. زیرا برخی از لپ تاپ ها دارای 1 ترابایت حافظه HDD برای ذخیره اطلاعات و 256 گیگابایت حافظه SSD برای سرعت بیشتر هستند.

لپ‌تاپ‌های دارای حافظه SSD بازی‌ها را سریع‌تر اجرا می‌کنند و بازی‌ها را سریع‌تر بارگذاری می‌کنند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس

در ادامه شما را با بهترین مدل های لپ تاپ گیمینگ ایسوس آشنا می کنیم. این دستگاه ها در بازه های قیمتی مختلفی عرضه می شوند و ما سعی کرده ایم این لپ تاپ های ایسوس را از بالا به پایین در اولویت قرار دهیم.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G614JV

اگر بودجه بسیار زیادی برای خرید لپ تاپ دارید، این مدل ایسوس می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. این لپ تاپ دارای پنل 16 اینچی IPS با رزولوشن FHD است و از نرخ رفرش 165 هرتز پشتیبانی می کند. از نظر تجهیزات می توان به جدیدترین لپ تاپ و به روز فکر کرد; زیرا از سری 13 اینتل برای CPU و کارت گرافیک سری 40 انویدیا برای GPU استفاده می کند. این لپ تاپ دارای پردازنده Intel Core i7 13650HX با 14 هسته واقعی و 20 هسته مجازی با محدوده سرعت 3.6 تا 4.9 گیگاهرتز می باشد.

این پردازنده میان رده بسیار قدرتمند و مناسب برای هر کاری است. در بخش گرافیک، ایسوس کارت گرافیک Nvidia RTX 4060 را با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 انتخاب کرده است که می تواند بازی های جدید را با گرافیک بالا و وضوح FHD یا QHD بدون مشکل و در مقیاس مناسب اجرا کند. 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD و 16 گیگابایت رم DDR5 قسمت سخت افزاری را تکمیل می کند و در صورت نیاز می توان رم را نیز ارتقا داد.

لپ تاپ Asus Tup Gaming Funk507zr

ایسوس لپ تاپ های گیمینگ زیادی دارد و به لطف CPU قدرتمند و البته کارت گرافیک قدرتمند، این محصول می تواند به خوبی از پس بازی های روزمره برآید و عناوین را روان اجرا کند. ایسوس در این محصول از صفحه نمایش 15.6 اینچی QHD با نرخ رفرش 165 هرتز استفاده کرده است. این صفحه نمایش وضوح خوبی دارد و برای مشاهده هر نوع محتوایی مناسب به نظر می رسد.

چشمگیرترین قسمت این لپ تاپ کارت گرافیک Nvidia RTX 3070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 است. این کارت گرافیک با پردازنده Intel Core i7 12700H با فرکانس پردازش 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز و 14 هسته و 20 رشته می تواند بازی ها را به خوبی اجرا کند و سیستم بازی خوبی است. قسمت سخت افزاری این لپ تاپ با یک SSD 1 ترابایتی و البته 16 گیگابایت رم DDR5 تکمیل می شود.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G17 G713RW-KH145

به طور کلی در زمینه خرید لپ تاپ گیمینگ بخش زیادی از انتخاب محصول به نیاز و نوع استفاده شما بستگی دارد. ایسوس در این محصول از صفحه نمایش 17.3 اینچی IPS با وضوح FHD بهره می برد و جالب اینجاست که این پنل از نرخ رفرش 360 هرتز پشتیبانی می کند. این نرخ تازه‌سازی در لپ‌تاپ‌های بازی کمتر رایج است و روان‌ترین تجربه را برای شما و چشمانتان ایجاد می‌کند. شاید این نرخ رفرش برای شما خیلی زیاد باشد و ترجیح دهید لپ تاپی با نرخ رفرش 165 هرتز و مثلا رزولوشن QHD بخرید و این به شما بستگی دارد.

این لپ تاپ از Nvidia RTX 3070Ti با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی و پردازنده AMD Ryzen 6800H برای پردازش گرافیکی کارآمد استفاده می کند. سخت افزار موجود در این محصول به 1 ترابایت حافظه داخلی SSD و 16 گیگابایت رم DDR5 مجهز شده است. در نهایت باید بگوییم که این مدل وزنی در حدود 3 کیلوگرم دارد و به همین دلیل برای جابجایی زیاد مناسب نیست.

نوت بوک ایسوس ROG Zephyrus GU603ZM-LS095

ایسوس لپ تاپ های ROG Zephirus را به گونه ای تولید می کند که علاوه بر سخت افزار قدرتمند و قابلیت اجرای بازی ها، از وزن و ضخامت مناسب برای جابجایی زیاد نیز برخوردار باشد. این لپ تاپ با وجود اینکه صفحه نمایش 16 اینچی دارد، تنها 1.9 کیلوگرم وزن دارد که عدد بسیار خوبی است. این پنل دارای رزولوشن 1920 در 1200 است و از نرخ تازه سازی 165 هرتز پشتیبانی می کند.

در ROG Zephyrus GU603ZM-LS095، ایسوس از پردازنده مرکزی Intel Core i7 12700H و همچنین از کارت گرافیک Nvidia RTX 3060 برای پردازش گرافیکی استفاده کرده است. این کارت گرافیک دارای 6 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 است. این سخت افزار به شما کمک می کند تا بازی های امروزی را با گرافیک بالا و نرخ فریم مناسب تجربه کنید. این محصول به دلیل داشتن واحد پردازش مرکزی کارآمد برای ویرایش، برنامه نویسی پیشرفته و رندر مناسب است. ناگفته نماند که این محصول دارای 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت رم DDR5 است.

لپ تاپ ایسوس ROG FLOW X13

سری FLOW نوت بوک های ایسوس ROG با اولویت وزن کم و ضخامت کم ساخته شده اند و جالب است که با وجود این مشکل قدرت سخت افزاری بالایی دارند و می توانند شبیه نوت بوک های گیمینگ قدرتمند به نظر برسند. ROG FLOW X13 یکی از مدل های جذاب این سری است که در این بازه قیمتی قابل خرید است. این لپ تاپ طراحی جذابی دارد و از صفحه نمایش 13.4 اینچی با وضوح 4K بهره می برد.

این نمایشگر دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز و روشنایی 500 نیت است. می توانید از این لپ تاپ به عنوان تبلت نیز استفاده کنید. از آنجایی که صفحه نمایشگر لمسی است و قلم در داخل جعبه قابل مشاهده است بنابراین می توانید به راحتی از این مدل به عنوان تبلت برای طراحی استفاده کنید. این لپ تاپ گیمینگ ایسوس از پردازنده Ryzen 7 6800H بهره می برد و دارای 32 گیگابایت رم است. برخورداری از پردازنده گرافیکی RTX3050 Ti با رم 4 گیگابایتی و حافظه SSD 1 ترابایتی نیز باعث شده تا این محصول عملکرد شگفت انگیزی از خود به نمایش بگذارد.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX517ZR I7

ایسوس در ساخت این محصول سعی کرده تعادل بسیار خوبی بین قیمت محصول و سخت افزار آن ایجاد کند. وزن این محصول 2 کیلوگرم است و از پنل 15.6 اینچی IPS با وضوح FHD و نرخ رفرش 144 هرتز بهره می برد. این سازنده تایوانی به سراغ Intel Core i7 12650H برای پردازنده مرکزی رفته است و این پردازنده قدرتمند با کارت گرافیک GEFORCE RTX3070 برای اجرای بازی های با کیفیت بالا جفت شده است.

بخش سخت افزار با حافظه داخلی PCle NVMe SSD با ظرفیت 512 گیگابایت و 16 گیگابایت رم DDR5 4800 با امکان ارتقا به 32 گیگابایت تکمیل شده است. ویندوز 11 را به صورت استاندارد، باتری 4 سلولی 76 وات ساعتی و حافظه ذخیره سازی 24 مگابایتی را به این ویژگی ها اضافه کنید و خواهید دید که چرا فکر می کنیم این لپ تاپ ایسوس ارزش خرید دارد.

لپ تاپ ایسوس ROG G513QR-HF317 R7

اگر به دنبال لپ تاپ گیمینگ ایسوس هستید، می توانید ROG G513QR-HF317 R7 را نیز در نظر بگیرید. این لپ تاپ از صفحه نمایش 15.6 اینچی با وضوح فول اچ دی تا 144 هرتز استفاده می کند، مشکلی که به شما امکان می دهد بازی های باکیفیت جدیدی را تجربه کنید. استانداردهای بدن این محصول دارای پردازنده Ryzen 7 5800H و دارای 16 گیگابایت رم است. همچنین باید اشاره کنیم که این لپ تاپ از 1 ترابایت حافظه SSD استفاده می کند.

لپ تاپ VivoBook K6500ZC-MA330

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس بدون شک سری‌های ROG و TUF هستند، اما اگر قصد دارید از لپ‌تاپ برای کارهای دیگری غیر از بازی استفاده کنید و نمایشگر برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، این مدل می‌تواند انتخابی عالی باشد. این محصول از صفحه نمایش 15.6 اینچی OLED با رزولوشن 2880 در 1620 بهره می برد و از نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می کند و حداکثر روشنایی آن به 600 نیت می رسد. کیفیت این صفحه نمایش واقعا عالی است و این صفحه نمایش بدون شک بهترین گزینه ای است که می توانید در این رنج قیمت خریداری کنید.

با وجود این پنل عالی، ایسوس در سخت افزار کم نگذاشته و از پردازنده INTEL Core i7 12700H برای پردازش استفاده کرده است. قسمت سخت افزاری توسط کارت گرافیک RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی، 16 گیگابایت رم DDR5 6400 و 1 ترابایت حافظه SSD تکمیل شده است. این لپ تاپ برای بازی در روز خوب است و قطعا شما را ناامید نخواهد کرد.

از کجا لپ تاپ گیمینگ ایسوس بخریم؟

برای خرید ما به شما نمایندگی رسمی ایسوس را معرفی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا