شاخص هوای اصفهان بر مدار زرد/ ۷ ایستگاه سنجش آلودگی قطع است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۲ شهر بر مدار نارنجی آلودگی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین، شاخص کیفیت هوای اصفهان بر اساس داده های 11 ایستگاه اندازه گیری فعال در بازه زمانی 24 ساعته منتهی به ساعت 8 صبح روز شنبه به طور میانگین 69 شرایط قابل قبول را نشان می دهد.

بر اساس داده‌های سازمان محیط‌زیست کیفیت هوا آنلاین (اصفهان)، شاخص فعلی هوای شهر در زمان رهاسازی در ایستگاه میدان‌انگلب واقع در پارک زمزم 74 بوده است. رهنان 69، دانشگاه صنعتی و خیابان فیض 60، 57. زینا بیا 78، سپاهانشهر، خیابان فرشادی، 53. 59، بلوار کاوه 70 و خیابان میرزا طاهر. 58 AQI در حالت زرد و قابل قبول است.

شاخص باد اصفهان نیز حکایت از وضعیت بد گروه حساس شماره 122 در ایستگاه کردآباد دارد.

18 ایستگاه کنترل آلودگی هوای اصفهان امروز در محورهای احمدآباد، 25 آبان، پروین اعتصامی، رودکی، استندری، شهید خرازی و ورزشگاه میثاق (ولدان) بسته است.

در همین حال اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار زرد اعلام کرد که از بعدازظهر روز جمعه تا دوشنبه 13 تیرماه به دلیل تداوم ناپایداری، وزش باد شدید و افزایش گرد و خاک، کیفیت هوا و دید کاهش یافته است. در نواحی شرقی و شمالی، نواحی مرکزی و جنوبی استان و به ویژه مرکز شهر اصفهان مورد انتظار است.

امروز شاخص باد در زرین شهر با میانگین 60 و در مبارکه با میانگین AQI 63 در شرایط قابل قبولی ثبت شده است.

ایستگاه کنترل آلودگی هوای کاشان، شاهین شهر، نجف آباد، ساجیخمینی شهر، گاجوارستان و شهرک صنعتی دولت آباد تعطیل است.

شاخص کیفیت هوا از 0 تا 50، هوای پاک 51 تا 100، هوای سالم 101 تا 150، نامناسب برای گروه‌های آسیب‌پذیر، 151 تا 200 بد برای عموم، 201 تا 300 بد و 301 تا 500 خطرناک است.

این شاخص معمولاً شامل پنج آلاینده هوا می شود. مونوکسید کربن (شرکت)، ازن (O3)، دی اکسید نیتروژن (NO2)، دی اکسید گوگرد (SO2) و ذرات معلق زیر 2.5 میکرون (PM2.5) گرفتن و روزانه در ایستگاه هواشناسی ثبت می شود.

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت آلاینده های مختلف مانند مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از 10 میکرون و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرومتر) را اندازه گیری می کند توسط واحد متفاوتی تعریف می شود، آن را به عدد واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نشان می دهد.

دکمه بازگشت به بالا