تازه های کسب و کارعمومی

آپشن‌های اضافی ساینا پلاس نسبت به ساینا EX چیست؟

معرفی لوازم اسپرت و آپشن های ساینا + فروش اقساطی سایپا تحویل فوری

زمانی که خودرویی طراحی شده و رونمایی می‌شود امکانات رفاهی خاصی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود. با توجه به میزان این امکانات خودروساز اسامی مختلفی به خودرو طراحی شده می‌دهد. اما موضوعی که در این سال‌ها از خودروسازان داخلی دیده‌ایم حذف تعداد کم یا زیادی از امکانات ارائه شده روی خودرو برای کم کردن هزینه تمام شده برای مشتری است.

برای خودرو ساینا هم این اتفاق رخ داد. این موضوع در کنار مزیت کم شدن قیمت خودرو، باعث ایجاد دردسر برای مشتریان ساینا هم شده است. زیرا مشتری خود باید به دنبال خرید و نصب آپشن ها و لوازم جانبی مورد نیاز در خودرو خود باشد. اما امکان انتخاب لوازم جانبی و آپشن های قابل نصب روی ساینا نیز یکی از این مزایاست. به همین دلیل حذف این امکانات شاید خیلی اتفاق بدی نباشد، زیرا می‌توانید با مبلغ بسیار پایین تری خودرو ساینا خود را به مدل های بالاتر و بسیار گران تر ارتقا دهید.

لوازم جانبی ساینا که حذف شدند!

زمانی که خودروسازان تصمیم می‌گیرند قیمت خودرو را ارزان تر کنند تا افراد بیشتری توان خرید آن را داشته باشند برخی از آپشن های خودرو را حذف می‌کنند. در سال 97 این اتفاق برای ساینا نیز افتاد و شرکت سایپا تصمیم گرفت برخی از آپشن ها را از ساینا حذف کند.

آپشن های ظاهری حذف شده ساینا در طرح فروش اقساطی سایپا 1401

 در سال 97 چهار لوازم تزیینی ساینا مانند: رکاب جانبی، کاور مشکی در قسمت ستون خودرو، نوار مشکی صندوق عقب و رینگ های آلیاژی از روی خودرو برداشته شد. بنابراین اگر شما دنبال تزیینات ماشین ساینا هستید بهتر است از ظاهر و رینگ های آن شروع کنید.

خودرو ساینا اسپرت در فروش اقساطی سایپا چه آپشن هایی دارد؟

 قبل از پاسخ به این سوال بهتر است در ابتدا نوع خودروی ساینا را مشخص کنید و متناسب با مدل خودروی‌تان اقدام به خرید لوازم اسپرت ساینا کنید.  منتقدان بر این عقیده اند که ساینا فرزند تیبا است که کمی به روز تر و دارای آپشن های بیشتر است. زیرا از نظر فنی شبیه به هم هستند و فقط امکانات و تجهیزات ساینا بیشتر از تیبا است. در سال 95 ساینا در دو مدل SX و EX وارد بازار خودرو شد. ساینا SX امکانات کمتری نسبت به ساینا EX دارد امکاناتی مانند شیشه های برقی عقب خودرو، آینه های برقی و سیستم تهویه اتوماتیک.  در تابستان 99 سایپا خودروی ساینای جدیدش را با پسوند پلاس وارد بازار کرد. ساینا پلاس تفاوت زیادی با ساینا EX ندارد و شما با خرید آپشن های قابل نصب روی ساینا می‌توانید خودروی‌تان را به جدیدترین خودروی بازار تبدیل کنید.

 اسپرت کردن ساینا اس

 ساینا S آپشن هایی در کابین خود دارد که مهم ترین این تغییرات را می‌توانید در پشت فرمان و کنار صفحات کیلومتر شمار ببینید. در وسط این قسمت مانیتوری برای گزارش دهی تعبیه شده. فرمان این ماشین مانند خودروهای اپتیما به شکل  D طراحی شده. در مدل فول آپشن ساینا S یک مانیتور 7 اینچی قرار دارد و می توان آن را به بلوتوث و اندروید وصل کرد. شما می توانید سیستم صوتی را از روی فرمان کنترل کنید. شیشه های عقب ساینا دودی هستند و شما با دودی کردن سایر شیشه ها می‌توانید آن را اسپرت تر کنید.

روکش چرمی صندلی ها، تمیز کردن آن را راحت و فضای داخل کابین ساینا را زیبا و اسپرت می‌کند. دوربین عقب نیز حین رانندگی به خصوص در مواقعی که نیاز به کمک برای دنده عقب گرفتن داشته باشید بسیار کاربردی و مفید تعبیه شده است. همچنین تنظیم کننده باد لاستیک ها از جمله امکانات و تجهیزات بسیار عالی هستند که در خودروهای ساینا اس می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

 لوازم اسپرت ساینا EX چیست؟

 ساینا EX که به ساینا ایکس هم معروف است دارای سیستم تهویه نیمه اتوماتیک است. اپشن دیگری که در ساینا EX می توان به آن اشاره کرد قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو است. سنسور پارک دنده عقب و نمایش دمای بیرون از خودرو از دیگر لوازم اسپرت ساینا ایکس است. البته وجود ایربگ یا همان کیسه هوا برای راننده و سرنشینان از آپشن های خوب ساینا محصوب می‌شود.

چگونه ساینا EX را اسپورت کنیم؟

 وجود قفل مرکزی، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، گرمکن شیشه عقب و آینه های جانبی برقی از دیگر ویژگی های ساینا ای است که در بیشتر خودروها وجود دارد. اما اگر می‌خواهید از اسپرت کردن ساینا ایکس بیشتر لذت ببرید از چراغ های روز یا دی لایت SMD استفاده کنید. سر اگزوز استیل اسپرت به خودروی شما جذبه ی لامبورگینی می‌دهد. کفپوش صندوق چرمی از تزیینات ساینا به حساب می‌آید.

مشخصات و ویژگی های ساینا پلاس اسپرت

به طور قطع می‌توان گفت ساینا پلاس همان ساینا EX است البته با آپشن های ساینا S…! راه تشخیص ساینا پلاس از ساینا EX سپر دو رنگ آن است و چراغ هایی که شبیه کوییک هستند اما رنگ پس زمینه مشکی ندارند. علاوه بر سپر و چراغ ها تغییرات دیگری در ساینا پلاس اسپورت مشاهده می شود مانند:

  • فرمان دی کات یا همان فرمان D شکل ( مانند ماشین های کره ای)
  • دکمه های کنترلی روی فرمان
  • مانیتور لمسی 7 اینچی
  • دوربین عقب
  • نویگیشن یا مسیریاب
  • بلوتوث
  • شیشه های عقب دودی
  • روکش چرم صندلی ها
  • دزدگیر جدید
  • دستگیره های آسان بازشو ( در این آپشن مانند ساینا اتومات عمل کرده)
  • کفپوش های سه بعدی داخل کابین و صندوق عقب

فروش آپشن و لوازم لوکس ساینا

 شما می توانید از قاب دستگیره های استیل تیبا برای تزیین ساینا استفاده کنید. همان طور که می‌دانید ساینا جزو خودروهای نسبتا ارزان ایرانی محسوب می‌شود در نتیجه لوازم جانبی ساینا و لوازم اسپرت ساینا در دسترس هستند. اما خرید از فروشگاه های معتبر که قیمت آن ها کاملا مشخص باشد به انتخاب بهتر محصول کمک می‌کند. ساینا اتومات دو سال بعد از ورود به بازار آمد. در سال 97 ساینا اتومات با تغییر در رینگ ها و رنگ ستون ها به خانواده خودروهای ایرانی پیوست. فرمان D شکل (دی کات) و دکمه های کنترلی روی فرمان از جمله تغییرات این خودرو بود. علاوه بر شکل ظاهری تغییرات دیگری هم در قسمت فنی این خودرو صورت گرفته که تفاوت چشمگیری بین ساینا دنده ای و ساینا اتومات ایجاد کرده است.

ساینا آپشنال یا ساینا پلاس؟

ساینا پلاس، که پیش‌فروش آن از زمستان 98 شروع شده بود، در ابتدا «ساینا آپشنال» نام داشت ولی با تغییر سیستم نامگذاری محصولات سایپا، حالا باید آنرا «ساینا پلاس» یا بصورت دقیق‌تر، «ساینا EX پلاس» بنامیم. اکثر تجهیزاتی که سایپا قرار است روی ساینا S جدید قرار دهد، روی ساینا پلاس نیز نصب شده است؛ پس با این اوصاف، باید تفاوت اصلی ساینا پلاس و ساینا S را فقط در ظاهرشان بدانیم.

تفاوت ساینا EX با ساینا SX

حدود 6 سال پس از آمدن تیبا به بازار کشورمان و به صورت دقیق‌تر از سال 1395، ساینا به خیابان‌ها آمد. هدف سایپا از خلق چنین محصولی، آوردن یک تیبای گران‌تر نبود بلکه می‌خواست بازار پژو 405 ایران خودرو را با محصولی ارزان‌تر از آن، تصاحب کند.  ساینا را نباید یک محصول جدید دانست چراکه همه چیزش را مدیون پلتفرم X200 تیباست. پس باید آن را یک فیس‌لیفت به حساب آورد؛ فیس‌لیفتی که البته نتوانست مانند تیبا، جایگاه خوبی در بازار پیدا کند.

سایپا با عرضه ساینا، یک فرصت بزرگ را از دست داد؛ سایپا می‌توانست این خودرو را به عنوان نسل دوم تیبا به میدان بازی بیاورد تا تمام توجهات مشتریان را در بازار سدان‌های کوچک و ارزان‌قیمت، جلب ساینا شود. اما این فرصت بسیار بزرگ از دست رفت چراکه سایپا حاضر به خداحافظی زودهنگام با تیبا نشد و نهایتاً هر دو را با هم به بازار فرستاد. تجربه نشان داده که سایپا هر محصول جدیدی که به بازار می‌آورد را ابتدا در چند تیپ مختلف به فروش می‌رساند. سپس تیپ فول آن محصول را نگه می‌دارد و همه تیپ‌های غیرفولش را از حذف می‌کند!

دکمه بازگشت به بالا