عمومیتازه های کسب و کار

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

رپورتاژ آگهی و تاثیر بر سئو

دنیای امروز بر پایه تبلیغات بنا شده است . هر کسب و کار و فعالیتی که بخواهد در بازار به موفقیت برسد باید شناخته شود و این شناخت فقط در گرو تبلیغات قدرتمند می باشد . برخی از تبلیغ ها خود به یک راه کسب در آمد تبدیل می شود.امروزه ضرورت داشتن سایت برای کسب و کار بر هیچ کسی پوشیده نیست . طراحی سایت برای مشاغل مختلف می تواند یکی از راه های تبلیغاتی باشد تا فعالیت خود را در اینترنت به کاربران معرفی نمایید .گاهی اوقات در تبلیغات بزرگ تبلیغات دیگر نیز جای می گیرند .

به عنوان مثال وقتی شما سایتی را برای کسب و کار خود راه اندازی می کنید برای آنکه کاربران از وجود آن با خبر باشند باید تبلیغات انجام دهید . یکی از این راه ها بک لینک سازی می باشد که اتفاقا این راه از فاکتورهای سئو است . پس می توان نتیجه گرفت که تبلیغات بر سئو نیز تاثیر مثبت می گذارد .

بک لینک سازی یکی از فاکتورهای سئو

back link گذاری بدان معناست که لینک صفحات یک سایت در صفحات سایتی دیگر قرار بگیرد . بدین ترتیب کاربران آن سایت از صفحات سایت مذکور دیدن می کنند در نتیجه آن سایت به کاربران معرفی و شناخته می شود . وقتی بازدید کننده یک سایت افزایش یابد بدون شک بر سئو آن سایت تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

در سال های اخیر بک لینک سازی یک عامل بسیار مهم بر سئو سایت ها بوده است تا جایی که سایت های فروش بک لینک به وجود آمدند . سایت های مختلف می توانستند با خرید بک لینک ترافیک زیادی از بازدید کننده را به سمت صفحات خود روانه کنند. اما این امر بعد از مدتی از سوی گوگل تقلب محسوب شد .

سایت ها با خرید بک لینک های زیاد باعث می شدند تا بازدیدکننده ها به یکباره افزایش یابد و این امر باعث می شد تا جایگاه آنها در موتور جست و جو تغییر نماید و به صفحه اول بیایند این کار باعث گمراهی گوگل بود .

بک لینک سازی راه های مختلف دارد که یکی از آنها رپورتاژ آگهی می باشد . در این مقاله می خواهیم در ارتباط با رپورتاژ آگهی صحبت کنیم .

رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر سئو

شاید بارها این نام را در برنامه های تلویزیون شنیده باشید و برای سوال باشد رپورتاژ به چه معناست ؟ این کلمه ریشه ای فرانسوی دارد و به معنای انتقال اخبار با استفاده از مدیا یا تصاویر و ویدئو می باشد اما رپورتاژ آگهی با اخبار متفاوت می باشد . همانطور که از نامش پیداست رپورتاژ جنبه تبلیغات دارد و قصد آن معرفی محصول و خدمات با استفاده از آگهی به وسیله تصاویر و ویدئو است.

بدین ترتیب شما می توانید با تهیه یک رپورتاژ آگهی و قرار دادن در یک سایت ، کسب و کار خود را تبلیغ کنید و همچنین بازدید کننده سایت خود را افزایش دهید . اینگونه رپورتاژ آگهی باعث تاثیر بر سئو می شود. هر چه اعتبار آن سایت که تبلیغ شما در آن قرار می گیرد بیشتر باشد بر اعتبار شما می افزاید و گوگل این امر را به خوبی درک می کند و تاثیر آن را بر سئو سایت می گذارد .

نکته مهم و قابل تامل این می باشد که رپورتاژ آگهی بر سئو سایت تاثیر مثبت نخواهد گذاشت . اما این مطب شما را نا امید نکند زیرا تاثیر غیر مستقیم آن بسیار بیشتر می باشد . وقتی رپورتاژ شما در سایت های خبری قرار می گیرد لینک ما nofollow می باشد و با کلیک کاربران اعتباری به سایت شما نخواهد افزود اما سایت و کسب و کار شما به هر حال به کاربران معرفی می شود .البته امکان دارد رپورتاژ آگهی شما در سایت های مرتبط قرار بگیرد که در این صورت تاثیر گذار خواهد بود .

ساخت رپورتاژ آگهی

باید بدانید هر رپورتاژی نمی تواند تاثیر مثبت بگذارد . ساخت رپورتاژ ترفندهایی دارد که با رعایت آنها می توانید به موفقیت در این راه برسید . با توجه به این مطلب که گفتیم رپورتاژ جنبه تبلیغات دارد اما شما نباید اجازه دهید که مخاطب به این نکته پی ببرد . آگهی شما باید مفید و آموزنده و پیرامون محصول و خدمات شما باشد سپس در آن نامی از برند خود بیاورید . معرفی خدمات و محصولات به تنهایی هیچ جاذبه ای برای مخاطب ندارد .

رای آنکه بتوانید رپورتاژ تاثیر گذار بسازید باید از شیوه های بازاریابی استفاده نمایید . ویدئو و تصاویر شما باید جذاب و مفید باشد تا نظر مخاطب را به خود جلب نماید . معرفی ویژگی های منحصربفرد و متفاوت تان در رپورتاژ می تواند موثر باشد . شما می توانید اخبار مربوط به کسب کار خود را که جدید می باشد را به صورت رپورتاژ آگهی منتشر کنید .

میزبان مناسب رپورتاژ آگهی

به طور حتم برای رپورتاژ آگهی فقط نباید به سایت ها بسنده کرد . اگر شما بودجه ای کافی برای تبلیغات گسترده دارید پیشنهاد می کنیم حتما در این راه سرمایه گذاری کنید . شبکه ها خبری , سایتهای خبری , مجلات و … می تواند بهترین محل برای درج آگهی رپورتاژ باشد . اما چه سایت هایی مناسب رپورتاژ آگهی هستند ؟

سایت هایی که برای این کار انتخاب می کنید نباید اسپم باشند ، سایت های مرتبط ، سایت هایی با جایگاه مناسب و رتبه خوب . باید بدانید هر چه رتبه سایت مورد نظر شما بهتر باشد و جایگاه مناسبی در موتور جست و جو داشت باشد برای سایت شما امتیاز بیشتری خواهد داشت . بسیاری از سایت های معتبر این کار را در قبال دریافت مبلغی انجام می دهند .

جمع بندی

باید توجه کنید که رپورتاژ آگهی می تواند برای کسب و کار شما بسیار مهم باشد همچنین شما باید مبالغ مختلفی را صرف آن کنید پس طوری رپورتاژ آگهی را بسازید که بتواند برای شما تاثیر گذار باشد . برای این منظور باید از اصول بازاریابی استفاده نمایید وقتی رپورتاژ شما موثر باشد در واقع تمام هزینه هایی که صرف آن کرده اید بازخواهد گشت .

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

به گفته کارشناسان سئو، اگر طراحی و محتوای وبسایت شما بسیار بهینه و مورد تایید ربات‌های گوگل باشد، رسیدن به رتبه برتر در گوگل بدون داشتن بک لینک فالو از سایت‌های معتبر غیر ممکن خواهد بود.بنابراین انتشار رپورتاژ تاثیر زیادی بر بهبود سئو سایت دارد که از طریق آن می‌توانید بک لینک فالو دریافت کنید.

طبق به روز رسانی‌های جدید گوگل بک لینک‌هایی که به صورت تبلیغات متنی در وبسایت‌ها منتشر می‌شدند و بعد از مدتی توسط ادمین وبسایت حذف می‌شدند از نظر گوگل به عنوان لینک‌های خریداری شده و اسپم در نظر گرفته می‌شوند. این فرآیند می‌تواند منجر به کاهش رتبه بندی سایت گوگل شود.

از همین رو گوگل استانداردهای بک لینک جدیدی را تعریف کرده است که بر اساس آن بک لینک‌ها باید کاملا ارگانیک باشند، و توسط صفحاتی که با محتوا و موضوع شما ارتباط معنایی دارند ارائه شوند. علاوه بر این پس از درج بک لینک‌ها هرگز نباید بعد از مدتی حذف شوند.

تاثیر رپرتاژ بر سئو سایت

دریافت بک لینک فالو و دائمی با انتشار رپورتاژ در وبسایت‌های معتبر،‌ بیشترین تاثیر را در سئو و کسب رتبه اول در کلمات کلیدی مرتبط دارد.

رپورتاژ آگهی نقش مهمی در بهینه سازی موتورهای جستجو و توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتال دارد. رپورتاژ در حقیقت به شکل یک گزارش جامع و کلی از خدمات و محصولات شماست. شما با خرید رپورتاژ از سایت‌های معتبر در واقع از آن‌ها اعتبار می‌گیرید. چرا که یکی از معیارهای رتبه بندی گوگل تعداد و کیفیت بک لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید.

زمانی که یک صفحه غیر تبلیغاتی مانند سایت‌های خبرگزاری،‌ کاربران خود را به وبسایت شما ارجاع می‌دهند، گوگل مطمئن می‌شود که شما محتوایی برای ارائه دارید. در نتیجه صفحه شما در لیست سایت‌های با رتبه بالا، قرار می‌گیرد. از سوی دیگر رپورتاژ یک آگهی دائمی است که تاریخ انقضا ندارد و حذف نمی‌شود و همیشه کاربران جدید را به سایت شما ارجاع می‌دهد.

بنابراین رپورتاژ آگهی‌ها با کمترین هزینه سبب بهبود سئو، افزایش بازدید سایت، و در نهایت افزایش فروش و درآمد شما می‌شود. یکی دیگر از دلایل اهمیت رپورتاژ این است که می‌توانید متن را در طیف گسترده‌ای از رسانه‌های آفلاین و آنلاین منتشر کنید.

زمانی که شما یک رپورتاژ آگهی را در کانال‌هایی مانند سایت‌های محبوب منتشر می‌کنید در این سایت یک صفحه جداگانه و همیشگی برای محتوای شما ایجاد می‌شود همچنین می‌توانید به 3 تا 5 کلمه از کلمات کلیدی مورد نظر خود، لینک دهید و یک لینک فالو از سایت معتبر دریافت کنید. از آن جایی که مطلب شما همیشه در صفحه اول گوگل و سایت ناشر نمایش داده می‌شود، بر روی وضعیت سئو شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

مزایای انتشار رپورتاژ آگهی

دید بیشتر

همان طور که گفتیم انتشار رپورتاژ درسایت‌های محبوب، شانس دیده شدن برند و محصولات شما را افزایش پیدا می‌دهد و سبب برندسازی نیز می‌شود.

برای همه مناسب است

یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ این است که تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از این روش برای بهبود صفحات خود در نتایج جستجوی گوگل استفاده کنند. تفاوتی ندارد که کسب و کار شما مدل B2B باشد یا B2C مهم این است که با انتشار رپورتاژ آگهی قدرتمند می‌توانید پیام و محتوای خود را با مخاطبان بسیاری به اشتراک بگذارید.

برندسازی و افزایش شهرت برند

همان طور که در موارد قبلی گفتیم انتشار رپورتاژ در کانال‌‌ها و سایت‌های محبوب، آگاهی از برند شما را افزایش می‌دهد اما اگر به صورت منظم و با برنامه روند انتشار رپورتاژ را ادامه دهید این موضوع به افزایش اعتبار برند شما و اعتماد سازی نیز کمک می‌کند.

هزینه معقول و مناسب

این روش نسبت به سایر روش‌ها مقرون به صرفه‌تر بوده و شما با هزینه‌ای مناسب می‌توانید پیام خود را به مخاطبان هدف برسانید حتی اگر مطلب شما به اندازه‌ای قوی و جذاب باشد که مخاطبان هدف بیشتری را درگیر کند بسیاری از کانال‌ها نیز در رسانه خود آن را منتشر می‌کنند.

ویژگی یک رپورتاژ آگهی خوب

چگونه یک رپورتاژ خبری خوب بنویسیم؟

  1. یک رپورتاژ آگهی جذاب باید ساده و روانکاوانه باشد.
  2. لحن و ادبیات مناسبی داشته باشد.
  3. مخاطب هدف خود را بشناسید و متناسب با نیازهای مخاطبان محتوای خود را تولید کنید.
  4. یک عنوان قانع کننده و جذاب انتخاب کنید تا مخاطب را ترغیب کند که لینک صفحه را باز کند.
  5. قرار نیست تبلیغات را مستقیما منتشر کنید و از آن فقط در جهت اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطب استفاده کنید.
  6. هرگز از متن‌های کپی استفاده نکنید.
  7. از کلید واژه‌های اصلی مد نظر خود استفاده کنید تا مخاطب شما متوجه شود که تمرکز شما بر روی چه چیزی است،
  8. می‌توانید از نکات کاربردی استفاده کنید. با ایجاد ارزش افزوده برای مخاطب، وی را کنجکاو کنید تا ببیند برند، محصولات و خدمات شما چه نیازهایی را برآورده می‌کند.
  9. از جذابیت‌های بصری مانند تصاویر مرتبط در رپورتاژ خود استفاده کنید.
  10. توجه داشته باشید که مقاله نباید بیش از اندازه طولانی باشد که از حوصله کاربر خارج شود.
  11. حتما در انتها یک نتیجه گیری کلی از مطلب خود ارائه دهید.

تعرفه و قیمت رپورتاژ آگهی چه قدر است؟

هر سایتی برای نمایش رپورتاژ از شما هزینه‌ای دریافت می‌کند که این هزینه در سایت‌های مختلف، متفاوت می‌باشد. اما به دلیل وجود عدم مرجعی برای تعیین تعرفه‌ها و قیمت‌های ثابت، قیمت پیشنهادی برای رپورتاژ طبق قوانین داخلی بر اساس کیفیت سایت، اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و امتیاز اسپم، تعیین می‌شود.

نتیجه گیری

تا اینجا از میزان تاثیر رپورتاژ بر سئو سایت آگاه شدیم، در دنیای امروز مخاطبان زیادی در دنیای اینترنت وجود دارند که برای تبلیغات معمولا از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال استفاده می‌کنند. در نتیجه رپورتاژ نیز یکی از مهمترین استراتژی‌ها و اقدامات در جهت اطلاع رسانی، تبلیغات اینترنتی و ارتباط با مخاطبان است. بنابراین می‌توانید برنامه اطلاع رسانی و تبلیغاتی خود را با انتشار رپورتاژ در پر بازدیدترین سایت‌هایی که مخاطبان هدف شما حضور دارند پیاده سازی کنید.

پلتفرم رپورتاژ تسمینو

دکمه بازگشت به بالا