فرهنگ و هنرتازه های کسب و کار

عکاسی صنعتی شیرینی

بررسی عکاسی تبلیغاتی شیرینی

امروزه خیلی از صنایع بزرگ غذایی مثل تولیدکنندگان کیک و شیرینی، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و شیرینی‌پزها در فضای اینترنتی و مجازی حضوری فعال دارند. آنها از رسانه‌های تصویری برای معرفی و تبلیغ محصولات و برند خود بهره می‌گیرند. آنها برای این کار به عکس‌های تبلیغاتی از محصولات غذایی‌شان نیاز دارند و عکاسی تبلیغاتی شیرینی و سایر محصولات غذایی نیاز این کسب‌وکارها را رفع می‌کند.

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یکی از بخش‌های گسترده عکاسی حرفه‌ای و عکاسی صنعتی است. صنایع شیرینی‌پزی برای معرفی محصولات و تبلیغ برند خود نیاز به رسانه‌های تصویری دارند. عکاسی به آنها کمک می‌کند تا پیام‌های تصویری خود را از طریق روزنامه‌ها، مجلات، بروشورها، بیلبوردها، سایت‌های اینترنتی و صفحات مجازی به مخاطبین خود منتقل کنند. عکاسی تبلیغاتی توسط استودیوهای حرفه‌ای عکاسی و شرکت‌های تبلیغاتی انجام می‌شود. مجموعه چاپ ایده نو هم در بسیاری از حوزه‌های این نوع عکاسی به مشتریان خود خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهد. از جمله حوزه‌های فعالیت ما عبارتند از:

عکاسی غذا

عکاسی غذا یکی از حوزه‌های خدمات استودیوهای عکاسی یا شرکت‌های تبلیغاتی است. در عکاسی از غذا از نواع محصولات غذایی دارای بسته‌بندی، غذاهای حاضری، غذاهای نیمه‌آماده، دسرها و کیک و شیرینی عکس‌های جذابی گرفته می‌شود. این عکس‌ها علاوه بر معرفی محصولات غذایی، برندها و همچنین تبلیغ آنها جنبه زیبایی شناختی هم دارند. درواقع یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های عکاسی غذا زیبایی خیره کننده عکس‌هاست. عکاسی تبلیغاتی از شیرینی کاری کاملا تخصصی و حرفه‌ای است. این کار نیاز به تجهیزات حرفه‌ای مثل دوربین‌های دیجیتالی پیشرفته، ابزارهای حرفه‌ای استودیو، تجهیزات نورپردازی و اکسسوری‌ها دارد.

اصول مهم در عکاسی تبلیغاتی از شیرینی

اگر می‌خواهید از کیک و شیرینی‌ها خود یا دیگران عکس جذاب و مخاطب‌پسند بگیرید، باید اصول مهم عکاسی از شیرینی را رعایت کنید. اگر تحت آموزش عکاسی تبلیغاتی قرار بگیرید، از نتیجه کار حرفه‌ای خود مطمئن خواهید بود. با این حال، با یادگیری این اصول مهم هم می‌توانید عکس‌های تبلیغاتی باکیفیتی ثبت کنید. از جمله اصول مهمی که در عکاسی از شیرینی باید رعایت کنید برخورداری از تجهیزات لازم، کاربرد درست این تجهیزات و به کارگیری خلاقیت و ذوق و سلیقه‌تان است. برخی از این اصول مهم عبارتند از:

  • نورپردازی متناسب با فضا و شیرینی
  • انتخاب زاویه مناسب
  • استفاده درست از اکسسوری ها
  • ترکیب رنگ
  • تزیین شیرینی
  • ویرایش عکس
  • خلاقیت در سبک عکاسی

نورپردازی متناسب با فضا و شیرینی

نورپردازی تاثیر بالایی در درخشش و جذابیت عکس تبلیغاتی دارد. بهترین نور برای عکاسی تبلیغاتی از شیرینی نور طبیعی و روز است. اگر در فضای باز عکس بگیرید به سادگی می‌توانید نور را با فیلترهای مناسب تنظیم و متعادل کنید. در فضای اتاق پنجره‌ها به شما نور طبیعی را هدیه می‌دهند. فقط کافیست زاویه نور را به درستی انتخاب کنید. اگر از نور طبیعی بهره‌مند نیستید، مثل روزهای ابری یا اتاق تاریک، می‌توانید از فلاشرهای الکترونیکی نور استفاده کنید. نورپردازی را متناسب با میزان نور و رنگ شیرینی یا کیک تنظیم کنید.

انتخاب زاویه مناسب

وقتی از شیرینی یا کیک عکس می‌گیرید زاویه مناسبی را برای عکاسی انتخاب کنید. انتخاب زاویه مناسب به قاب تصویر شما عمق و ابهت می‌دهد. اگر زاویه را خیلی دور و از بالا انتخاب کنید ممکن است شیرینی یا کیک را بیش از حد کوچک نشان بدهید. انتخاب زاویه دوربین را می‌توانید متناسب با زاویه نور تنظیم کنید. شما با انتخاب درست می‌توانید میزان سادگی، پیچیدگی، جذابیت و عمق عکس یا سوژه عکاسی خود را به تصویر بکشید.

استفاده درست از اکسسوری ها

یکی از مهم‌ترین اصول عکاسی تبلیغاتی از شیرینی استفاده از اکسسوری‌ها یا وسایل جانبی تزئینی است. معمولا در کنار کیک یا شیرینی در هنگام عکاسی از اشیاء ریز تزئینی یا مواد غذایی مینیمال و فانتزی استفاده می‌کنند. قرار دادن این وسایل در کنار کیک یا شیرینی به جذابیت و اغواگری عکس می‌افزاید. بهتر است از گل‌ها، میوه‌ها یا ادویه‌جاتی که در شیرینی یا کیک سوژه عکاسی استفاده می‌شود در کنار آن به مقدار کمی قرار دهید. این کار علاوه بر افزایش جذابیت عکس به ایجاد هارمونی و هماهنگی میان تصویر و محصول غذایی هم کمک می‌کند.

ترکیب رنگ

یکی از جذاب‌ترین فاکتورهای غذا رنگ است. رنگ شیرینی یا کیک به تصویر جان تازه‌ای می‌دهد. کاری که شما در عکاسی تبلیغاتی از شیرینی باید انجام بدهید این است که رنگ شیرینی، رنگ و نور پس‌زمینه و فضای اطراف و همچنین اشیاء کناری سوژه را به خوبی با هم ترکیب کنید.

تزیین شیرینی

نکته دیگری که باید در عکاسی از شیرینی درنظر بگیرید، تزیین شیرینی است. برای عکاسی حتما از شیرینی‌های به‌خصوص با تزیین ویژه استفاده کنید. تزیین شیرینی نه تنها زیبایی محصول و قاب عکس را دوچندان می‌کند بلکه اشتیاق مخاطب به شیرینی و هنر شیرینی‌پز را هم بالا می‌برد.

ویرایش عکس

یکی دیگر از نکات اصولی در عکاسی از شیرینی ویرایش عکس است. ویرایش عکس به کمک نرم‌افزارهای کامپیوتری به شما در بالا بردن کیفیت عکس کمک می‌کند. رفع نقص‌ها، متعادل کردن نورپردازی، تغییر پس زمینه، متمایز و درخشان کردن رنگ‌های خاص و سایر کارهای تکمیلی با ویرایش به خوبی انجام می‌شود. ویرایش عکس این امکان را به شما می‌دهد تا بعضی از امکاناتی که برای عکاسی در اختیار ندارید را با ویرایش جبران کنید.

خلاقیت در سبک عکاسی

خلاقیت در عکاسی نقشی کلیدی در ثبت‌ عکس‌های تبلیغاتی خاص و جذاب دارد. شما باید برای خود سبک عکاسی حرفه‌ای و منحصربفردی داشته باشید. خلاقیت به شما امکان می‌دهد که سبک اختصاصی خود را بسازید. خوشبختانه در عکاسی تبلیغاتی شیرینی ابزارهای زیادی برای کمک به بروز خلاقیت خود دارید. ایده گرفتن از عکاسان و عکس‌های دیگر هم به بروز خلاقیت شما کمک خواهد کرد.

عکاسان تبلیغاتی

عکاسی از شیرینی و سایر محصولات غذایی کاری تخصصی و حرفه‌ای است. این کار را عکاسان تبلیغاتی به بهترین شکل برای شما انجام می‌دهند. آنها با عکس‌های جذابی که از محصولات شما می‌گیرند، میزان بازدید از سایت یا صفحه مجازی‌تان را بالا می‌برند. درنتیجه، به افزایش شهرت و همچنین فروش محصولات کمک زیادی می‌کنند. گروه حرفه ای چاپ ایده نو با در اختیار داشتن گروهی حرفه‌ای از عکاسان تبلیغاتی آماده دریافت پیشنهادهای شما و ارائه خدمات تبلیغاتی به شماست.

عکاسی از کیک و شیرینی ، خوشمزه ترین ایده تبلیغات

عکاسی از کیک و شیرینی خوشمزه‌ترین بخش عکاسی تبلیغاتی است. ما از کیک و شیرینی عکس می‌گیریم تا به عنوان تبلیغات کار خود از آن‌ها استفاده کنیم. در حقیقت هدف ما از عکاسی محصولات این چنینی نشان دادن تنوع، زیبایی و کیفیت بالای آن‌ها به مخاطبین است. این عکس‌ها اگر جذاب و حرفه‌ای باشند به افزایش بازدهی تبلیغات کمک بسیاری می‌کنند. ما با ارائه عکس‌های تبلیغاتی جذاب به شما کمک می‌کنیم محصولات بی‌نظیر خود را آن طور که دوست دارید به مخاطبین معرفی کنید.

فروش بیشتر کیک و شیرینی از طریق عکاسی تبلیغاتی

چگونه آمار فروش محصولات خود را افزایش دهیم؟ آیا تبلیغات به فروش خوراکی‌های ما کمک می‌کند؟ همه ما دغدغه فروش بیشتر را داریم زیرا تنها با فروش محصول است که ادامه حیات یک برند تضمین می‌شود. بیشتر افراد تصور می‌کنند استفاده از مواد اولیه مرغوب برای تهیه کیک و شیرینی یا ارائه دیزاینی با طرح‌های متفاوت موفقیت یک برند را تضمین می‌کند.

این همه ماجرا نیست. تولید و عرضه محصول باکیفیت بسیار مهم است ولی در کوتاه مدت سبب افزایش فروش نمی‌شود. زمان زیادی لازم است تا کیفیت بالا و خوشمزگی کیک و شیرینی‌های شما به مخاطبین اثبات شود. صرف این زمان نسبتا طولانی باعث تمام شدن بودجه و در نتیجه توقف تولید می‌شود. تنها راه چاره برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند کوتاه کردن فاصله تولید تا فروش است.

استفاده از تبلیغات در زمان مناسب، یعنی قبل از تولید یا در حین‌ آن چاره کار است. عکس‌های تبلیغاتی دقیقا همان تصویری از کیک و شیرینی‌های ما را ارائه می‌کنند که انتظار داریم. مخاطبین با دیدن عکس‌های تبلیغاتی خلاق از محصولات، از آن‌ها بیشتر استقبال می‌کنند زیرا تصاویر توانایی تهیج و جذب افراد را دارند. این قانون برای عکاسی از محصولات غذایی و انواع خوراکی‌ها صادق است.

چه مشاغلی نیاز به عکاسی تبلیغاتی از کیک و شیرینی دارند؟

کافی شاپ‌ها:

همه کافی شاپ‌ها برای منوی خود نیاز به عکس دارند. این عکس‌ها هر چقدر حرفه‌ای‌تر گرفته شوند به همان مقدار برای مشتری هوس انگیز به نظر می‌رسند. عکس‌های موجود در منو جنبه تبلیغاتی ندارند و صرفا برای معرفی خوراکی‌ها استفاده می‌شوند. همین عکس‌ها در صورت جذاب بودن، مشتری را برای خرید بیشتر وسوسه می‌کنند.

شیرینی‌ فروشی‌ها:

همه فروشگاه‌های شیرینی فروشی برای کیک‌ و شیرینی‌های سفارشی کاتالوگ دارند. از این کاتالوگ‌ها برای ارائه به مشتری و دریافت سفارش از آن‌ها استفاده می‌کنند. استفاده از عکس‌های بی‌کیفیت و تار به عنوان نمونه کار، این پیام را به مشتری می‌دهد که شما قادر به برآورده کردن نیاز او نیستید. در نتیجه از خرید محصولات شما خودداری می‌کند. ارائه عکس‌های حرفه‌ای به مشتری باعث جلب اعتماد او و افزایش فروش شما می‌شود.

مشاغل خانگی:

افرادی که در خانه خود شروع به تهیه و فروش انواع کیک و شیرینی می‌کنند، برای جلب مشتری و افزایش فروش در فضای آنلاین نیاز به عکس‌های تبلیغاتی دارند. تبلیغات حرفه‌ای باعث جلب نظر مخاطبین و در نتیجه اعتماد آن‌ها می‌شود. محصولات خانگی مرغوب که قادر به رقابت با برند‌های معتبر هستند برای رسیدن به این هدف نیاز به عکس‌‌های حرفه‌ای و تیزر‌ تبلیغاتی‌ دارند. عکس و فیلم بی‌کیفیت از یک محصول خوشمزه و خوش رنگ در نگاه مخاطب هیچ فرقی با نمونه‌هایی که هر روز در فضای مجازی می‌بیند (کیک و شیرینی خودم پز) ندارد.

آموزشگاه کیک و شیرینی:

آموزشگاه‌های آشپزی برخلاف سایر مشاغل نام برده شده محصول کیک و شیرینی نمی‌فروشند. شغل آن‌ها آموزش و ایجاد مهارت در افراد است. آن‌ها برای جذب کارآموز و رونق آموزشگاه نیاز به معرفی خود دارند. کسانی که مشغول آموزش دسر، بستنی، کیک و شیرینی هستند برای نشان دادن قابلیت‌های خود نیاز به تبلیغات حرفه‌ای دارند. این اشخاص از طریق ارائه عکس‌‌ و ویدیو‌های تبلیغاتی می‌توانند به راحتی مخاطب جذب کنند.

کارخانه تولید کننده شیرینی و کیک آماده:

کارخانه‌ها و واحدهای بزرگ صنعتی بیشتر از بقیه گروه‌ها نیاز به تبلیغات حرفه‌ای دارند. وجود رقیب و نوسانات بازار باعث افزایش حساسیت در زمان‌بندی تولید و فروش محصول شده است. از طرفی رفتار برند‌های مطرح زیر ذره‌بین همه افراد جامعه قرار دارد. بنابراین یک برند معروف برای حفظ جایگاه خود باید حرفه‌ای رفتار کند. ارائه تبلیغات مناسب و عکس‌های حرفه‌ای از جمله کار‌هایی است که شرکت‌های معتبر بیش از هر چیزی به آن نیاز دارند.

عکسی جذاب است که راوی یک داستان باشد

عکاسی تبلیغاتی فقط عکس زیبا و باکیفیت نیست بلکه کاری پرزحمت ولی با بازدهی بالا است. زمانی می‌توانیم از کلمه عکاسی تبلیغاتی استفاده کنیم که تمام مراحل انجام آن حرفه‌ای باشد. هر عکسی که شما می‌بینید حاصل فکر، ایده‌پردازی، عکاسی و در مرحله آخر ادیت است. عکس‌ باید ذهن مخاطب را درگیر کند و برای او جذاب باشد. درگیر شدن ذهن مخاطب در نهایت او را وادار به خرید و امتحان کردن کیک یا شیرینی‌های شما می‌کند. عکس‌هایی که بدون هیچ ایده‌ای گرفته می‌شوند و صرفا یک عکس معمولی هستند برای مخاطب هیچ جذابیتی ندارند. استفاده از این عکس‌ها هیچ تغییر مثبتی در آمار فروش محصولات شما ایجاد نمی‌کند.

عکاسی از کیک و شیرینی برای فضای مجازی

فضایی مثل اینستاگرام برای تبلیغات و فروش انواع محصول امکانات بسیار زیادی به کاربران خود می‌دهد. برای تبلیغاب رستوران، کافی شاپ و حتی مشاغل خانگی مثل تهیه و فروش فینگرفود از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام بسیار استفاده می‌شود. این شبکه‌های محبوب مخاطبین زیادی دارد به همین دلیل مکان مناسبی برای معرفی و تبلیغات پربازده است.

اینستاگرام یک شبکه عکس محور است. شما تنها با ارائه عکس و ویدیو‌های کوتاه می‌توانید محصولات خود را معرفی کنید. کیفیت و نوع عکس ‌بسیار مهم است. ارائه عکس‌های جذاب به دنبال کنندگان و به چالش کشیدن محصولات کیک و شیرینی در مقابل آن‌ها باعث اعتماد مخاطبین به صفحه مجازی شما و همچنین محصولات می‌شود.

ارزش واقعی عکس‌های تبلیغاتی را کسانی می‌دانند که با استفاده از آن‌ها در کار خود پیشرفت کرده‌اند. عکس‌های تبلیغاتی یک ابزار موثر برای افزایش فروش محصولات است. اما مهم‌تر از آن، این رفتار حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا زودتر به رویای خود یعنی مطرح شدن در بازار فروش و به دست‌ آوردن اعتماد مخاطبین برسید. تیم چاپ ایده نو با در نظر گرفتن پتانسیل و کیفیت واقعی محصولات شما بهترین مسیر را برای رسیدن به این هدف انتخاب می‌کند. برای واقعی کردن آرزو‌های خود می‌توانید روی کمک ما حساب کنید.

دکمه بازگشت به بالا