تازه های کسب و کارعمومی

چگونه در سال 2023 کسب و کار مان را برای سئو محلی بهینه کنیم؟

سئو محلی در سال 2023 کمی سخت تر شده است. دیگر برای هر کسب و کاری حضور در صفحه نتایج موتورهای جستجو یا سرپ لوکال (local serp) ضروری است. کسب و کارهای نوپا از حضور در این صفحه بیشترین نفع را می برند. در ادامه آموزش خواهیم داد که چگونه یک کسب و کار را برای سئو محلی در منطقه خودش بهینه کنیم.

سئو محلی یکی از زیرمجموعه های سئو سایت است. سئو چیست؟ سئو بهینه سازی محتوای سایت از نظر داخلی و فنی برای موتورهای جستجو است که دیگران را مجاب نماید تا به محتوای آن لینک داده و در شبکه های اجتماعی اشاره نمایند.

 سئوی محلی که آن را با نام لوکال (local SEO) می گویند، به فرآیندی گفته می شود که به جست و جو گران محلی کمک شایانی می کند تا یک کسب و کار را در آدرسی مشخص پیدا کنند.گوگل الگوریتم های مختلفی دارد که کسب و کار اینترنتی شما را از همه لحاظ بررسی می کند و این برای گوگل مهم است که محل کسب و کار شما در نقشه کجا قرار دارد.در حقیقت یک کسب و کار با استفاده از آن به موتورهای جست و جو گر میفهماند که شغل آن چیست و در کدام آدرس قرار دارد.برای این که بتوان در صدر نتیجه های کسب و کار قرار گرفت باید به سئوی محلی اهمیت ویژه ای داد.

فاکتورهای موثر در سئوی محلی

میزان جست و جو های محلی سال به سال رو به افزایش است. نمودار زیر بر اساس آمار و ارقامی است که در سایت moz در سال 2018 انجام شده است که درباره فاکتور های موثر بر سئوی محلی بیان شده است.

فاکتورهای مهم و موثر در سئوی محلی

سئوی محلی کمی تفاوت نسبت به سئو معمولی دارد.نمودار بالا این را بیان می کند که هرچند لینک ها و صفحات داخلی سایت شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ولی عوامل موثر بر سئوی محلی بر اساس فاکتور های متفاوت تری کار می کند.

حال به توضیح مختصر این فاکتورها می پردازیم.

  • نشانه های کسب وکار شما: منظور دسته بندی ها، کلمات کلیدی کسب و کار شما در عنوان ها و مجاورت های مکانی شغل است.
  • نشانه های لوکال خارجی: منظور اینکه چه کسانی و چه تعدادی شما را معرفی کرده اند، چند وبسایت از شما یاد کرده است.
  • نشانه های داخلی سایت: منظور از این فاکتور مشخصات آتن(آدرس، تلفن، نام) کسب و کار، کلمات کلیدی در عناوین، اعتبار دامنه و غیره می باشد.
  • لینک های سایت شما: منظور تعداد لینک و کیفیت بک لینک های سایت می باشد.
  • نظرات کاربران: منظور تعداد، منوع بودن نظرات و سرعت کاربران برای نظر دادن می باشد.
  • شبکه های اجتماعی: منظور تعداد کلیک ها، نظرات و ورود و خروج کاربران از شبکه های اجتماعی به وبسایت می باشد.
  • رفتار کاربران: منظور تعداد و افزایش نرخ کلیک کاربران خصوصا با تلفن همراه می باشد.

توجه: برای مطالعه بیشتر درباره سئو و آموزش های رایگان سئو می توانید به بخش مقالات سایت شتاب دی ام مراجعه نمایید و جدیدترین مقالات آموزشی سئو را در صفحه زیر مطالعه نمایید.

 منبع: https://shetabdm.com/seo-tutorial/articles/

سئوی محلی چیست؟

سئوی محلی (بهینه سازی موتور جستجوی محلی) عمل بهینه سازی وب سایت شما به گونه ای است که وقتی مشتریان یا کاربران محلی شما به صورت آنلاین آن را جستجو یا جستجو می کنند، دید کسب و کار شما را افزایش می دهد. این را می توان از طریق روش های مختلفی به دست آورد که شامل محتوا، بهینه سازی فنی و درون صفحه، ساخت لینک و ایجاد صفحه وب با هدف هدف قرار دادن یک منطقه خاص، مکان و غیره است.

جستجوی محلی چیست؟

جستجوی محلی صرفاً جستجویی است که در موتور جستجو برای جستجوی محصول یا خدماتی که در محل شما موجود است انجام می شود. فرض کنید تولد عزیزترین عزیزانتان را فراموش کرده اید و حالا می خواهید کسی به سرعت یک کیک به شما تحویل دهد یا کسی را می شناسید که نیاز فوری به خون از بانک خون دارد. در هر دو مورد، شما به دنبال “کیک فروشی نزدیک من” و “بانک خون نزدیک من” خواهید بود. این نوع جستجوها، جایی که شما به دنبال چیزی در مجاورت خود هستید، به عنوان جستجوی محلی شناخته می‌شوند.

Local SERP چیست؟

یک سرپ محلی یک نتیجه SERP (صفحه نتایج موتور جستجو یا همان سرپ) است که هنگام ایجاد یک جستجوی محلی ظاهر می شود. به عنوان مثال: اگر «رستوران‌ها در andheri» را جستجو کنید، نتایج جستجویی که در قالب GMB (Google برای کسب‌وکار من) یا نتایج ارگانیک ظاهر می‌شوند به‌عنوان SERP محلی شناخته می‌شوند.

چرا سئوی محلی مهم است؟

بسیاری از مردم به دنبال محصولات یا خدماتی هستند که در این نزدیکی در دسترس هستند. این می تواند یک کیک فروشی، شرکت تورها و مسافرت ها، رستوران، بیمارستان یا یک فروشگاه فتوکپی (زیروکس) باشد. از این رو، برای کسب و کارهای محلی، داشتن یک سایت بهینه که به مردم امکان می دهد از محصولات یا خدمات ارائه شده، مناطقی که در آنها خدمت می کنند و سایر اطلاعات مرتبط با خبر شوند، مهم است.

طبق تحقیقات اخیر:

71 درصد از افرادی که به دنبال اطلاعات در مورد مشاغل محلی هستند، به صورت آنلاین نگاه می کنند.

46٪ از تمام جستجوهای انجام شده برای نتایج محلی است.

50 درصد از افرادی که به صورت آنلاین به دنبال یک فروشگاه محلی می‌گردند، ظرف یک روز پس از انجام جستجوی Google، از آن بازدید کردند.

34 درصد از کسانی که در رایانه لوحی یا رایانه شخصی خود جستجوی محلی انجام داده بودند، همین کار را کردند.

18٪ از جستجوهای محلی از دستگاه های تلفن همراه منجر به فروش در یک روز می شود.

اینها دلایلی هستند که نشان می دهد سئوی محلی اهمیت دارد زیرا نمی خواهید جستجوهای محلی مرتبط با شما را از دست بدهید.

سئوی محلی چگونه کار می کند؟

گوگل از عوامل مختلفی برای رتبه بندی نتایج جستجوی محلی استفاده می کند. برخی از سیگنال های رتبه بندی مورد استفاده توسط گوگل عبارتند از:

تعداد افرادی که کسب و کار را از جایی که در آن قرار دارد جستجو می کنند

موقعیت مکانی کاربر هنگام جستجوی شرکت

فهرست های کسب و کار من در گوگل

بررسی آنلاین و کلمات کلیدی استفاده شده در آنها

تعداد «اعلام حضور» کسب و کار

در دسترس بودن نقشه های گوگل

چه کسانی از سئوی محلی سود می برند؟

کسب و کارهای زیر از بهینه سازی موتورهای جستجوی محلی  سود می برند. کسب و کاری با حضور فیزیکی در مکانی که مشتریان می توانند از آن بازدید کنند. به عنوان مثال، فروشگاه ها و ادارات.

کسب و کاری که برای گروه خاصی از افراد که بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها تعریف شده اند، پذیرایی می کند. به عنوان مثال، رستوران ها و خدمات پذیرایی.

کسب و کاری که خدمات خود را به محل مشتری خود می برد. به عنوان مثال، لوله کش ها و شبکه های تحویل محلی. به این مشاغل، مشاغل حوزه خدماتی می گویند.

نیاز به ارائه نتایج جستجوی محلی در سال 2003-2005 زمانی که گوگل برای اولین بار شروع به انتشار آنها کرد، ظاهر شد. با گذشت زمان، جستجوی محلی بسیار بهبود یافت و امروز بسیار برتر از زمانی است که همه چیز شروع شد.

در سال 2014، گوگل Google My Business که به اختصار GMB نامیده می شود را معرفی کرد، حرکتی که با استقبال صاحبان سایت و کارشناسان محلی SEO مواجه شد. این ابزار به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا فهرست‌های کسب‌وکار را در Google ایجاد کنند، در نتیجه به کاربران/مصرف‌کنندگان محلی کمک می‌کند تا آنها را پیدا کرده و با آنها تماس بگیرند. GMB اطلاعات ضروری درباره کسب‌وکارها، مانند مسیرهای دسترسی به مغازه/فروشگاه، شماره تماس، آدرس وب‌سایت، تصاویر را ارائه می‌کند که به کاربران کمک می‌کند بفهمند آیا درست انتخاب می‌کنند یا نه.

علاوه بر این، رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌ها در سایت و GMB به کاربران کمک می‌کند تا قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، کیفیت محصولات/خدمات یک شرکت را درک کنند. کسب و کارهای بهینه شده با جستجوی محلی که قانونی هستند و محصول/خدمت با کیفیتی ارائه می دهند، بیشترین شانس را برای جلب توجه مشتری در هنگام جستجوی آنلاین دارند.

کدام الگوریتم ها بر سئوی محلی تأثیر می گذارند؟

جدیدترین الگوریتم های گوگل مجریان اجرای قوانین گوگل هستند. اگرچه گوگل هر روز صدها به روز رسانی الگوریتم را منتشر می کند، برخی از آنها بیشترین تأثیر را بر نحوه پر شدن نتایج جستجوی محلی داشته اند. موارد زیر مهمترین موارد برای سئوی محلی یک سایت هستند:

1. الگوریتم موش کور یا پوسوم

تغییر بزرگی در الگوریتم رتبه‌بندی جستجوی محلی گوگل در سال 2014 رخ داد. این الگوریتم بسته محلی و نتایج Local Finder را تکان داد. اگرچه این به روز رسانی Possum نام داشت، اما گوگل آن را تایید نکرد. این به گونه ای بر SERP ها تأثیر گذاشت که قبل از معرفی اگر به دنبال کسب و کاری می گردید که کمی خارج از محدوده شهر شما بود، در SERP های شما ظاهر نمی شد. با این حال، پس از به روز رسانی Possum، این امکان پذیر شد. اکنون، می‌توانید هر کسب‌وکاری را جستجو کنید، حتی اگر کمی خارج از محدوده شهر شما باشد.

قبل از به‌روزرسانی موش کور، چندین کسب‌وکار در یک دسته مشابه می‌توانستند در بسته محلی ظاهر شوند، حتی اگر در یک ساختمان باشند. با این حال، پس از به روز رسانی Possum، گوگل شروع به نمایش یک یا حداکثر دو کسب و کار در نتایج جستجوی خود به جای همه آنها کرد. اگرچه این امر صاحبان مشاغل محلی را به وحشت انداخت، اما به زودی متوجه شدند که اگر کاربر روی نقشه بزرگنمایی کند، قابل مشاهده هستند. لیست ها نیز در نتایج جستجوگر محلی به نمایش درآمدند.

2. الگوریتم کبوتر گوگل

به‌روزرسانی الگوریتم کبوتر (google Pigeon)  که در جولای 2014 راه‌اندازی شد، بر ارائه فهرست‌های محلی مرتبط و دقیق به کاربران تمرکز داشت و در عین حال پارامترهایی مانند فاصله و مکان کاربر را در نظر گرفت. در حالی که قبلاً بسته محلی هفت لیست را نشان می داد، به سه پست Pigeon کاهش یافت. تغییرات در Google Maps و Google web SERPs قابل مشاهده بود.

برای مطالعه بیشتر درباره سئو و آموزش های رایگان سئو می توانید به بخش مقالات سایت شتاب دی ام مراجعه نمایید و جدیدترین مقالات آموزشی سئو را در صفحه https://shetabdm.com/seo-tutorial/articles/ مطالعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا