باز شدن ترسناک درهای چین

باز شدن ترسناک درهای چین

در حالی که دولت چین قصد دارد درهای خود را به روی مسافران بین‌المللی باز کند، گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور منتشر شده است.

به گزارش سلام آنلاین، پس از سه سال تعطیلی، سرانجام چین به روی گردشگری بین‌المللی باز خواهد شد و محدودیت‌های مرزی سخت‌گیرانه کووید-۱۹ برای ورود و خروج لغو می‌شود.

مهمترین گام ها لغو ایزوله سازی هتل برای مسافرانی است که از 8 ژانویه 2023 می آیند و سقف تعداد پروازهای روزانه مجاز به چین را افزایش می دهد، اما ماسک همچنان در داخل هواپیما و البته در آنجا استفاده می شود. نیازی به ارائه کد بهداشتی نیست.

تا مارس 2020، هر فردی که وارد چین شود باید تا سه هفته در دولت انزوا اجباری شود، اما این مدت در نوامبر 2022 به پنج روز کاهش یافته است. تنها محدودیت باقی مانده برای مسافرانی که وارد چین می شوند، الزام به گذراندن آزمایش PCR قبل از پرواز است که 48 ساعت قبل از ورود به فرودگاه اصلی معتبر است.

به گفته رسانه های چینی، حتی اگر مسافران با تب در گمرک فرودگاه حاضر شوند، می توانند آزمایش آنتی ژن سریع انجام دهند و در صورت مثبت بودن و علائم خفیف، می توانند در خانه ایزوله شوند. همچنین از مسافرانی که علائم شدید دارند توصیه می شود به دنبال درمان باشند.

اقدامات جدید همچنین به شهروندان چینی که می خواهند دوباره به خارج از کشور سفر کنند، آزادی بیشتری می دهد. اولاً، آنها مجبور نخواهند بود برای سفر به دولت دلیل بیاورند. دوم اینکه از 8 ژانویه می توانند برای پاسپورت جدید اقدام کنند. این برای بسیاری از کشورهایی که در حال حاضر با جذب گردشگر درآمد زیادی کسب می کنند، بسیار سودمند خواهد بود.

با این حال، برای مسافران خارج از چین، کشورهای زیادی مانند ژاپن، هندوستان، فرانسه، اسپانیا، تایوان، ایالات متحده، انگلستان و استرالیا الزامات تست روی آنها را تعیین خواهد کرد. با توجه به افزایش شدید تعداد موارد کووید در کشور و انزوای منطقه ای در سراسر چین، ایزوله برای افراد آلوده و آزمایش اجباری وجود ندارد و دیگر در این کشور وجود ندارد.

در عرض نیم ساعت از اعلام اخیر مبنی بر بازگشایی مرز برای گردشگران چینی، داده‌های وب‌سایت گردشگری Trip.com نشان داد که مقاصد محبوب نسبت به سال گذشته ده برابر شده است: ماکائو، هنگ کنگ، ژاپن، تایلند و کره جنوبی. محبوب ترین مقصد آنها گردشگران چینی است.

در سال 2019، قبل از شیوع بیماری، تعداد گردشگران خارجی از چین به 155 میلیون نفر رسید. تا سال 2020، این تعداد به 20 میلیون کاهش می یابد. هزینه گردشگران چینی در سفرهای خارجی در سال 2019، 255 میلیارد دلار آمریکا خواهد بود.

مراکش برای مقابله با تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور، اعلام شده است که ورود تمامی مسافران چینی (صرف نظر از ملیت) تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. در برخی از کشورها، روش چینی برای حل و فصل مسافران چینی به محل مناقشه تبدیل شده است. خطر بزرگی برای سلامت جامعه است و با احتمال افزایش مجدد کرونا در کشور همراه است.

چین پس از سه سال بستن مرزها و تحمیل انزوای شدید، در 7 دسامبر به سیاست سختگیرانه خود در مقابله با کووید پایان داد و از آن زمان تاکنون تعداد موارد ابتلا به این ویروس به شدت افزایش یافته است و همچنان به عنوان گشایش چین تلقی می شود. پورتال های گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی بار دیگر شعله ور بحران جهانی کرونا و سیاست های کشورها برای مسافران داخلی و خارجی از چین خواهد بود.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اخیراً از مقامات بهداشتی چین خواسته است تا اطلاعات خاص و به موقع در مورد افزایش تعداد موارد کووید-19 در این کشور به اشتراک بگذارند. تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل WHO گفت: “کووید WHO روز جمعه با مقامات چینی ملاقات کرد و بر اهمیت شفافیت و به اشتراک گذاری منظم داده ها برای ایجاد ارزیابی دقیق خطر و ارائه راهنمایی به آنها تاکید کرد. اخبار واکنش موثر.

کمیسیون ملی بهداشت چین تنها در مورد این نشست اعلام کرد که مقامات بهداشتی این کشور با سازمان بهداشت جهانی تبادل نظر کرده اند و تغییرات فنی بیشتری انجام خواهد شد.

منبع: گاردین، رویترز، گلوب ترندر

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا