نقد عملکرد رسانه ها با تمرکز بر پرونده خرمدین ها

نقد عملکرد رسانه ها با تمرکز بر پرونده خرمدین ها

یکی از محققان رسانه گفت: “آنچه امروز از رسانه ها می بینیم این است که همه دوربین ها و تلفن ها بسیار تلاش می کنند تا با صحبت با ویس ضبط و دوربین های آنها در صف اول گزارش قرار بگیرند.” داستان یک زن و مرد (پدر و مادر بابک خردمین) که هنوز پرونده خود را به اتمام نرسانده اند (به عنوان قاتل) و مشخص نیست که چند حرف آنها درست و تخیلی یا توهمی و توهمی و واقعیت است؟ »

در مصاحبه ای با سلام آنلاین ، ماری ماسالیمی ، محقق و دکترای علوم ارتباطات ، با بیان اینکه حوادث و وقایع برای عملکرد رسانه ها و مخاطبان و کاربران آنها اساسی هستند ، به بیان جمله فوق پرداخت: ، بحران ها و … شکاف هایی را نشان می دهد. می توان تشخیص داد که تأیید و تأیید عدم حضور عمده طرفین رسانه و مخاطبان است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مشخص است این است که حرکت برخی روزنامه نگاران ، حرکت و قلم تا سطح مطبوعات زرد کاهش می یابد و آنها بدون هیچ گونه اعتبار سنجی و تأیید ، هرگونه خواسته را از مخاطبان و کاربران ایجاد می کنند. اگر نیازی به ارائه شفافیت در روند ارائه اطلاعات ، گزارش و گزارش با دقت ، سرعت و دقت نداریم. در حالی که سرعت و هیجان رقابت با کسی یا شخصی ناشناخته (شبکه های اجتماعی؟) ، صحت اطلاعات به تریبون منتقل می شود.

چرا رسانه های ما مایل به انتشار رایگان هرگونه مطالب و خواسته هایی هستند؟

سالی در پاسخ به اینکه چرا رسانه های ما مایل به انتشار رایگان هرگونه محتوا و خواسته ای هستند؟ وی گفت: در اوقات فراغت حرفه روزنامه نگاری این احساس وجود دارد و روزنامه نگاری ما با ضعف روبرو است ، مخاطبان آنها چه انتقادهایی دارند که گاهی فاقد دانش رسانه ای و ادبی هستند؟ وقتی به گیرنده می گوییم: “از صحت این منبع مطمئن باشید” و او اطلاعاتی را از منبع معتبری دریافت می کند که انتقادات زیادی را درباره صحت و شخصیت داستان سرایی وی دریافت کرده است. گیرنده این آدرس چه مشکلی دارد ؟ آیا رسانه های رسمی لزوما مکانی امن برای اطلاع رسانی نیستند؟ وقتی رسانه های خبری این کار را با مخاطب انجام می دهند ، چه انتظاری می توان از رسانه های اجتماعی و غیررسمی داشت. و غیره. آنها جایی برای ایستادن در وسط پیدا می کنند.

هدیه جامعه رسانه ای به افرادی که شوکه و استرس دارند!

این محقق ادامه داد: فقدان دستورالعمل ها ، منشورها و چارچوب ها برای انتشار اطلاعات ، از جمله جرم ، بحران و غیره ، باعث می شود جامعه رسانه ای امروز تحت فشار قرار گیرد و تحت فشار قرار گیرد و عناوین با حداقل توجه به اخلاق و مسئولیت اجتماعی به نظر می رسد که در این مسابقه ، هر کسی که عنوان را احساسی تر کند ، حوادث مشابه قتل ، جنایت و سایر اخبار منفی را آموزش می دهد.

جامعه کرونا می پیوندد و از اخبار منفی خسته شده است

در مورد وضعیت رسانه ها در برابر شیوع اخبار منفی ، سالی می گوید ، “جامعه کلونا را از اخبار منفی و جعلی خسته کنیم و روزنامه ها یا رسانه های ما را با هر گونه ادعا پر کنیم یا فروش را افزایش دهیم. “افتخار این است که بازدید و … لایک و نظر زیادی در شبکه های اجتماعی بدست آورید. وقتی ما گزارش حرفه ای و معتبر ، راستی آزمایی و تشخیص می دهیم و در جهت جستجو و انتشار حقیقت گام برمی داریم افتخار است. . ما همچنین باید بفهمیم که چه دانه هایی نتیجه نگرش ها ، روش های اطلاع رسانی و گزارش گیری است و حتی سخنان مهربانانه و بارهای سخت آنها در قلب و روح جامعه کنونی و آینده کاشته خواهد شد. زیرا جدا از هر اتفاقی که در رسانه های غیر رسمی و اجتماعی می افتد.

آزمون سواد اطلاعات مخاطب / کاربر

در بخش دیگری از مصاحبه خود ، محقق می گوید که به نظر می رسد وقایع سطح و سطح سواد مخاطبان و کاربران مختلف را از نظر رسانه ، اخبار ، مشاهده آزمایش می کنند. و غیره. آزمایشی که گاهی اوقات حداقل تعداد قبولی دارد.
از طرف دیگر ، مخاطبان و کاربران سعی در انتشار و بازنشر اطلاعات مربوط به رویدادها و نظرات دارند. به خصوص از طریق پنجره های دارای اطلاعات و اطلاعات در رسانه های اجتماعی جهان. با کمک این رسانه ها قادر به انتشار و بازنشر هستند و این بدان معناست که بازار جهانی اطلاعات و اطلاعات غلط و گمراه کننده داغ و داغ می شود که در نهایت با جریان اطلاعات و اطلاعات دقیق روبرو می شود. .

وی در ادامه می گوید: فراتر رفتن از این نکته درمورد تأیید و تأیید نیست. آنها بدون بررسی دقیق منبع ، نام نویسنده ، تاریخ تولید و انتشار ، هر آنچه را می بینند و می خوانند و هیچ كنترلی بر صحت مطالب ندارند. هرچه بیشتر تحت تأثیر این خطر قرار بگیرند ، خصوصاً در خانواده و غرایز والدین بیشتر تبعیض آمیز رفتار آنها تحریک می شود و این تأییدها و تأییدها به صفر نزدیک می شوند. زیرا در چنین شرایطی ، کسانی هستند که تمایل به لایک و اظهارنظر بیشتر دارند و دسترسی خود را به مقالات و ادعاها ، به ویژه کلاهبرداری ، اظهارنظر نادرست و غیره مربوط به وقایعی مانند قتل زنجیره ای خانواده کورامادین و … افزایش می دهند. بلند کردن.

ذهنیت عمومی مملو از اطلاعات منفی و غلط است.

صمدی با اشاره به ترور اخیر باخار رمدین و نقشی که هر دو طرف این رسانه ایفا کردند ، به عواقب آن اشاره کرد و گفت: تغییر نمادها. نمادی از والدینی که باید در دست و پناهگاه خود باشند که مدت هاست وجود ندارد و این نماد آسیب دیده و آسیب خواهد دید. بازی ای بین قهرمان و دشمن که مخاطب را گیج می کند و اعتراف هنوز به جایی نرسیده است که بفهمیم خود قربانی در قتل های قبلی در مورد مجروحین و مقتول بخشی از نقشه بوده است. خیس شدن. خصوصاً کسانی که تحت تأثیر برخی حرکات عاطفی ناشی از رسانه ها قرار دارند ، خصوصاً افرادی که خانواده نیستند.

وی گفت: “مسئله بعدی سطح غیرحرفه ای روزنامه نگاری است كه بر اساس همان اقدامات ، اقدامات و واكنش هایی است كه بر رسانه ها تأثیر می گذارد.” خطر بعدی صفحه افکار عمومی است که پر از اطلاعات منفی و کاذب است و جایی برای اطلاعات و عقاید و استدلال واقعی ندارد. اگرچه اظهارنظر عمومی درباره وقایع و حوادث ضروری است ، و به خصوص با شوکی که این رویداد به جامعه وارد کرده است ، اما رسانه ها نباید در رای گیری ، مذاکره ، رویدادهای منطقه ای و غیره و جلب رضایت مخاطب سهل انگاری کنند. اطلاعات مربوط به قتلهای زنجیره ای در خانواده و.

نگرانی در مورد تأیید و تأیید

سلیمی بر راه برون رفت از وضعیت رسانه تأکید می کند: شناخت و تأیید صحت باید یکی از نگرانی های اصلی جامعه رسانه ای باشد و مدیران رسانه باید بر این مسئله مهم تأکید کرده و توجه زیادی داشته باشند. در فعالان رسانه ای.

الزامات مدافعان حرفه ای اطلاعات جنایی

محققان بر این باورند که “اطلاعات مجرمانه اطلاعاتی است که می تواند احساس ناامنی ، اضطراب و اضطراب اجتماعی ایجاد کند و اثرات کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت را پشت سر بگذارد.”
“بنابراین ، لازم است کمیته ای با حضور روانشناسان ، ارتباطات و اساتید روزنامه نگاری و همچنین کارشناسان قضایی و انضباطی تشکیل شود ، به طوری که می توان از یک دروازه بان حرفه ای برای بحث در مورد نحوه انتشار و مدیریت این اطلاعات استفاده کرد. با آنها . مشاوره تخصصی “

وی گفت: “عدم کنترل و کنترل کافی در این مورد می تواند خطر دیگری را به دنبال داشته باشد: وقتی درد بیش از حد باشد ، هیچ واکنشی نخواهد داشت.” به بعضی از بلایا نباید اجازه داده شود که بی دست و پا بودن را از بین ببرند یا باعث برخی رفتارها شوند ، زیرا حداقل نتیجه این است که از آنها الگو بگیریم یا احساس بی تفاوتی نسبت به بدترین و تلخ ترین بلایا ایجاد کنیم. اگر این اتفاق بیفتد ، باید منتظر افول اخلاق و انسانیت در جامعه باشیم.

لزوم ارتقا مهارتهای اطلاعاتی و ارتباطی

محققان در زمینه ادبیات اطلاعات بر این باورند که توانایی تمایز بین اطلاعات درست و نادرست و تشخیص آنها از اطلاعات نادرست و کاذب از ویژگی های مهم شهروندان مسئول و ضروری برای زندگی در قرن بیستم است. در همین حال ، از بینندگان و مصرف کنندگان انتظار می رود سواد خود را بهبود بخشند تا بتوانند اخبار جعلی و جعلی را از یکدیگر تشخیص دهند. “

وی با تأکید بر اینکه لازم است مخاطب در مقابل اخبار ، گزارش ها و غیره به هفت سال مربوط به سواد پاسخ دهد ، این هفت س asال را به شرح زیر مطرح کرد:
“نکته اصلی خبر یا گزارش چیست؟”
آیا همه موارد اطلاعاتی در اخبار یا گزارش پاسخ داده می شوند؟
آیا خبرنگار تمام تلاش خود را برای کشف حقیقت انجام داده است؟
آیا منبعی که خبرنگار در اخبار یا گزارش خود ذکر کرده است ، می تواند معتبر باشد؟
آیا خبرنگار اطلاعات یا گزارشی را به صورت شفاف ارائه داده است؟
آیا شواهدی مبنی بر صحت اطلاعات یا گزارش وجود دارد؟
“آیا در اخبار یا گزارش ها تعصبی وجود دارد؟”

وی همچنین بر لزوم ارتقا to سطح رسانه ها و سواد اطلاعات و تصاویر تأکید کرد و افزود ما باید به اطلاعات ویژه خود و خانواده خود دسترسی داشته باشیم. اخبار منفی را بخصوص در مورد قتل و جرم دائما دنبال نکنید. خبر فاجعه را در خانه و نزد فرزندان ما ، به ویژه کودکان ، منتشر نکنید. تمام وقت خود را به صورت اختصاصی اختصاص ندهید و مطلع شوید (حداقل صبح این کار را نکنید). در انتشار و انتشار اطلاعات منفی و تقلبی شرکت نکنید. برای کاهش استرس در مورد اطلاعات ، یک دفترچه برای این کار بگذارید و با یک دوست معتمد بنویسید یا با او صحبت کنید. لحظات خوشی را در خانه و خانواده ایجاد کنید و به فرزندانمان عشق بیشتری نشان دهید تا نگرانی های ممکن در آنها کاهش یابد.
درباره ابعاد بلایا بیشتر بدانید و لحظه ای آنها را مشاهده کنید و با شناسایی علل از وقایع مشابه جلوگیری کنید.

تلاش کنید تا اطلاعات و اطلاعات خود را سالم و دقیق نگه دارید.

سالی می ، نویسنده کتاب های “تفکر و خواندن اطلاعات” و “سواد اطلاعاتی” ، در ادامه بحث خود درباره کمک به جریان دقیق اطلاعات و اطلاعات به صورت دقیق و صحیح ادامه می دهد: “مطمئناً جریان اطلاعات و اطلاعات دقیق و صحیح است. این یک تلاش جمعی است. “این مورد نیاز است. روزنامه نگاران حرفه ای و ماهری که به حقیقت یابی کمک می کنند و از طریق اعتبار و راستی آزمایی از حقیقت و همه متفاوت می شوند و به اخلاق روزنامه نگاری متعهد می شوند. و مسئولیت اجتماعی. شهروندان همچنین برای آموزش اطلاعات و تصاویر و بهبود سواد آنها.
شهروندانی با درک و سواد متفاوت در رسانه ها. و غیره. و نیازها ، با دیدگاه ها و ملاحظات ، و با مطالعه مدیریت در زنجیره انتشار و تجدید چاپ شرکت کنید. و غیره. و انتشار اطلاعات نادرست را منتشر و منتشر کنید. و آنها بر اساس اطلاعات یا شایعات غلط عمل نمی کنند و نحوه دریافت اطلاعات و اطلاعات ، به ویژه خود منفی و خانواده را کنترل می کنند.
همینطور افسران با چشم انداز ، استراتژی و سازمانهایی که با عمل حرفه ای و اطلاعات دقیق و صحیح ، جامعه را در مسیر درست هدایت می کنند. همچنین دستورالعمل ها و کمیته های مشورتی قانون اساسی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. البته روزنامه نگاری نیز راهی پیش رو در این مسیر است.

وی افزود: آنچه از جنایات ، بلایا و غیره ، گاهی سیگار كشیدن مشاهده می كنیم ، كه نشانگر آتش سوزی است و نیاز به یافتن علت و جلوگیری از حوادث مشابه دارد ، اما در مقابل آنها ، ما مسئولیتی نداریم و عمل نمی كنیم. صحی خود را به عنوان یک شهروند روزنامه نگار مسئول نادیده گرفت و ..

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا