اقتصادی

افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه آینده

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: این گروه حد خود را از ماه آگوست از 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش می دهد ، وزیر انرژی عربستان سعودی در جلسه کمیته نظارت مشترک اوپک روز چهارشنبه گفت.

به گزارش سلام آنلاین ، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان تأیید کرده است که با افزایش تقاضای نفت ، گروه اوپک پلاس به مرحله بعدی توافق برای محدود کردن عرضه و کاهش تولید حرکت خواهد کرد.

کمیته نظارت مشترک اوپک پلاس روز چهارشنبه برای تصمیم گیری در مورد روند کاهش تولید نفت تصمیم به جلسه داد. عربستان سعودی و روسیه ، بزرگترین اعضای این گروه ، در ماه ژوئن توافق کردند که حداکثر میزان عرضه را تا پایان ماه ژوئیه به 9.7 میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

براساس توافق نامه اول به دست آمده در ماه آوریل ، اوپك پلاس قرار است تولید خود را در ماه مه و ژوئن به 9.7 میلیون بشكه در روز محدود كند و سپس میزان عرضه آن را به 7.7 میلیون بشكه كاهش دهد. بشکه در روز. ادامه تا پایان سال 2020. سپس از ژانویه 2021 محدودیت عرضه به 5.8 میلیون بشکه در روز کاهش می یابد و این کاهش تا پایان آوریل 2022 ادامه خواهد یافت.

طبق جلسه امروز کمیته نظارت وزیران اوپک ، به علاوه کاهش 9.7 میلیون بشکه ای تولید برای یک روز دیگر تمدید نخواهد شد. به گفته وزیر انرژی عربستان ، قرار است این تولیدكنندگان محدودیت عرضه را به 7.7 میلیون بشكه در روز كاهش دهند ، اما به دلیل كشورهایی كه این كار را نمی كنند ، كاهش تولید حتی بیشتر خواهد شد. پیش بینی می شود وعده های خود را در ماه های اخیر در سپتامبر پرداخت کند. و میزان تولید آنها را به میزان بیشتری کاهش دهید.

اوپک تخمین می زند که کل تولید نفت این گروه در ماه اوت و سپتامبر باید در حدود 8.5 میلیون بشکه در روز باشد ، در حالی که عراق ، نیجریه ، آنگولا ، روسیه و قزاقستان برای افزایش مشکلات در ماه های اخیر نیاز به افزایش تولید دارند. به تازگی. كاهش دادن.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان گفته است که عربستان سعودی صادرات نفت خود را همانند ماه ژوئیه ادامه خواهد داد. پیش از این ، رویترز به نقل از منابع گفته بود که عربستان سعودی برای افزایش عرضه به بازار عجله نخواهد کرد.

به گزارش رویترز ، الكساندر نواك ، وزیر انرژی روسیه نیز در این نشست گفت كه كاهش عرضه این گروه از ماه آینده منطقی و منطبق با روند بازار بود و تقاضای جهانی نفت در آوریل بعد از اثرات همه گیر ویروس تاج. در حال سقوط ، برخاستن.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا