اقتصادی

گازپروم‌نفت: کاهش تولید نفت روسیه به توازن بازار کمک می‌کند

الکساندر دیوکوف، مدیر گازپروم نفت، گفت: تصمیم روسیه برای کاهش تولید 500 هزار بشکه ای در ماه مارس به تعادل بازارهای جهانی نفت که در حال حاضر از مازاد عرضه رنج می برند، کمک می کند.

به گزارش سلام آنلاین، دیوکوف در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر بازار از مازاد عرضه رنج می برد. بنابراین تصمیم دولت روسیه برای کاهش عرضه با هدف ایجاد تعادل مجدد است.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در اوایل فوریه اعلام کرد که روسیه، یکی از اعضای اوپک پلاس، در نتیجه تحریم‌ها و تعرفه‌های غرب، داوطلبانه تولید نفت خود را 500 هزار بشکه در روز در ماه مارس کاهش می‌دهد. سقف فروش نفت این کشور. خواهد داد

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش بازار نفت خود در ماه فوریه اعلام کرد که کاهش تولید روسیه می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که مسکو ممکن است برای فروش تمام نفت خود با مشکل مواجه شود یا ممکن است تلاش کند قیمت نفت را بالا ببرد.

تلاش‌ها برای افزایش قیمت نفت تاکنون ناموفق بوده است، زیرا قیمت‌ها در ماه فوریه با فشار نزولی مواجه شده‌اند، زیرا این نگرانی وجود دارد که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را طولانی‌تر و طولانی‌تر برای مبارزه با تورم افزایش دهد.

دیوکوف به خبرنگاران گفت: قیمت نفت در سال جاری نوسان خواهد داشت و ممکن است بین 80 تا 110 دلار در هر بشکه معامله شود. از سوی دیگر، مازاد عرضه در بازار وجود دارد، اما از سوی دیگر، فرآورده های نفت و گاز روسیه به سمت بازارهای جدید هدایت می شوند که منجر به افزایش هزینه های حمل و نقل و در قیمت ها منعکس می شود.

مدیر گازپروم نفت گفت که این نتیجه فشار تحریم‌ها بر روسیه است و افزود که نوسانات بازار بالا خواهد بود، اما ابزارهایی برای کنترل نوسانات به ویژه از سوی اوپک پلاس وجود خواهد داشت. اوپک پلاس مکانیسم مهمی است که می تواند نوسانات بازار را کاهش دهد. زمان مشخص خواهد کرد، اما اوپک پلاس ثابت کرده است که یک ابزار موثر است.

بر اساس گزارش قیمت نفت، اندکی پس از اعلام کاهش تولید نفت روسیه در ماه آینده، اوپک پلاس اعلام کرد که این گروه قصد تغییر اهداف تولید نفت خود را ندارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا