کمبود ۲۰۰۰ دستگاه خودرو در آتش‌نشانی‌های کشور

کمبود ۲۰۰۰ دستگاه خودرو در آتش‌نشانی‌های کشور

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: بیش از 2000 خودرو مفقودی در سازمان آتش نشانی کشور داریم که اکثر آنها 30 سال به بالا هستند و برای این امر نیازمند بودجه ملی هستیم.

به گزارش سلام آنلاینقدرت الله محمدی در ششمین همایش و نمایشگاه بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری که پیش از ظهر امروز در هتل المپیک برگزار شد. وی گفت: جامعه آتش نشانی صحبت های زیادی می کند، اما متأسفانه ما مورد لطف سازمان نیستیم. در مأموریت های برون مرزی، من شکاف بزرگی بین آنچه در دنیا وجود دارد و آنچه در کشور داریم، می بینم و باید برای کاهش مرگ و میر و تصادفات با یکدیگر همکاری کنیم.

وی افزود: تمام آرزوی ما این است که تغییرمان تصادفی نداشته باشد اما متاسفانه اینطور نیست زیرا ما یک گروه تنها هستیم. متاسفانه در زمینه امنیت آموزش و پرورش و شهروندی و امور دانشگاه و ایمنی ساختمان و حراست و… چیزی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: این اقدامات همچنین می تواند پاسخگوی نیاز بازار کار و بهره وری بیشتر حوزه ایمنی باشد.

محمدی گفت: در اکثر کشورها ایمنی از چهار سالگی به مردم آموزش داده می شود، اما در کشور ما ایمنی حتی در دانشگاه ها آموزش داده نمی شود و شهروندان ما در دوردست ها آموزش نمی بینند.

وی به مدیر عامل سازمان آتش نشانی این شهر گفت: لایحه قانون یکپارچه سازی ایمنی به مجلس ارسال می شود و باید برای تصویب آن در سراسر کشور متحد شویم تا به برخی از مسائل رسیدگی شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: در کشور ما 2000 خودرو آتش نشانی کمبود داریم که از بودجه شهری خارج می شوند و فقط حقوق آتش نشانان را پرداخت می کنند. کپسول های آتش نشانی بسیار گران قیمت و گران هستند. بنابراین باید بودجه ملی برای آن در مجلس لحاظ شود. همچنین در برخی شهرها خردوس تا 30 سال سن دارد و برخی شهرها پله ندارند که بسیار خطرناک است.

وی افزود: بیمه‌گران بیشترین سود را برای خود می‌برند، اما در بخش اطفای حریق غیرفعال هستند و به آن توجه نمی‌کنند. معتقدم درصدی از درآمد این شرکت ها باید به سازمان آتش نشانی اختصاص یابد تا جمعیت کمتر مورد تهدید قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: شهدای آتش نشان هم رضایت نداشتند و این مشکل ماست به جز سایر شهدای پلاسکو.

محمدی گفت: در مجموع باید بگویم که ما به عنوان آتش نشان در جامعه فراموش شده ایم، اما پرطرفدارترین شغل در بین مردم هستیم و از بین 30 شغل، دومین شغل پراسترس برای آتش نشانان است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا