کولاک برف و خطر ریزش بهمن در ارتفاعات/ شرایط برای کوهنوردی نامساعد است

کولاک برف و خطر ریزش بهمن در ارتفاعات/ شرایط برای کوهنوردی نامساعد است

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت مخاطرات اقلیمی از تداوم بارندگی و بارش برف شدید، وزش باد شدید، رگبار برف و احتمال بارش برف خبر داد و شرایط جوی را برای صعود مساعد دانست.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص بارندگی های اخیر درباره شرایط اقلیمی کوه ها و ارتفاعات کشور گفت: ادامه فعالیت سامانه بارشی برای منطقه زاگرس مرکزی و جنوبی همراه با برف شدید، وزش باد شدید و طوفان امروز (27 بهمن ماه) پیش بینی می شود. )

وی ادامه بارش برف در ارتفاعات مرکزی کشور و ارتفاعات شمال شرق و شرق را همراه با وزش باد شدید در شمال غرب و ارتفاعات البرز ابرانکی و تگرگ، طوفان و وزش باد شدید بیان کرد.

روز جمعه (28 بهمن) در البرز مرکزی، ارتفاعات شمال شرق و شرق و ارتفاعات کرمان برف پراکنده بارید و گاهی وزش باد شدید. مهمترین پدیده اقلیمی در کوهستان های کشور.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت خطرات اقلیمی با تاکید بر بارندگی در ارتفاعات کشور ادامه داد: روز جمعه به دلیل بارش برف در کوهستان ها به ویژه بارش شدید باران در مناطق مرکزی و جنوبی است. فلات زاگرس پتانسیل بارش برف در مناطق مستعد را دارد. علاوه بر این، گاهی بادهای شدید منجر به بادهای سطحی می شود.

وی گفت: روز شنبه (9 بهمن) پایدارترین هوا در اکثر نقاط کشور همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

ضیائیان وضعیت جوی شمال تهران گفت: ابرهای مستمر برفی و وزش باد شدید، طوفان و احتمال بارش برف در منطقه در روزهای پنجشنبه و جمعه احتمال ریزش ابرها بسیار سرد در صبح‌های مه آلود و گاهی شدید خواهد بود. وزش باد انتظار می رود

وی برای جلوگیری از خسارات و مخاطرات ناشی از این پدیده جوی در ارتفاعات کشور از جمله ارتفاعات تهران پیشنهاد کرد با توجه به فعالیت سامانه بارشی در روز پنجشنبه همراه با ابر و مه، برف و طوفان و احتمال الف. بارش برف شرایط آب و هوایی در اکثر مناطق کوهستانی کشور نامطلوب است.

ضیائیان در پایان بر سرمای شدید در ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات تهران تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به سرمای شدید در صبح‌های جمعه و بامداد شنبه، تمهیدات لازم برای جلوگیری از یخبندان انجام شود. برای اوایل صبح پدیده مه می تواند منجر به کاهش دید افقی و عمودی و انحراف از جاده شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا