خطر سرمازدگی و ریزش بهمن در ارتفاعات/ از کوهنوردی اجتناب کنید

خطر سرمازدگی و ریزش بهمن در ارتفاعات/ از کوهنوردی اجتناب کنید

رئیس مرکز ملی مدیریت و مدیریت پیش بینی بلایای اقلیمی از برف سنگین و وزش باد شدید و همچنین خطر یخبندان و برف در ارتفاعات خبر داد و گفت: صعود به ارتفاعات را افزایش دهید.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین وی در خصوص فعالیت سامانه بارشی در کشور درباره وضعیت جوی کوه ها و ارتفاعات گفت: روز پنجشنبه (30 اردیبهشت ماه) فعالیت سامانه بارشی و سرما در نیمه شمالی کشور انجام می شود. از جمله ارتفاعات شمال غرب و زاگرس مرکزی، فلات البرز و شمال شرق به صورت ابر، مه، وزش باد شدید، برف و طوفان پیش بینی می شود.

وی گفت: روز جمعه (21 بمن) بارش باران در نیمه پایینی شمال به ویژه در البرز و شمال شرق کشور با وزش باد شدید ادامه داشت. در سایر نقاط کشور باد مهمترین پدیده اقلیمی است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت ریسک، سامانه جدید بارشی از روز شنبه (۲۲ بهمن) به تدریج وارد کشور می شود و بارندگی مجدد از غرب کشور آغاز می شود.

وی همچنین درباره ارتفاع تهران در روزهای آینده گفت: در روز پنجشنبه بارش باران و فعالیت سامانه سرد همراه با ابر و مه، آلودگی، تگرگ، وزش باد شدید و رگبار برف پیش بینی می شود و در روزهای جمعه نیز بارش برف به صورت منظم و گاهی در آنجا رخ می دهد. باد شدیدی است به ویژه در ساعات ابتدای روز، عصر و شب پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت مدیریت بحران آب و هوا با بیان اینکه به دلیل شرایط نامساعد جوی، ابر و مه، آلودگی باعث کاهش دید افقی و عمودی، تگرگ و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید شد، افزود: احتمال بارش برف در مناطق آسیب‌پذیر و دسترسی . راه رسیدن به قله انتظار می رود.

ضیائیان در پایان با بیان اینکه با توجه به کاهش قابل توجه دما و وزش باد شدید، وزش باد شدید و خطر یخبندان، گفت: در این مدت توصیه می شود از گرمای بیش از حد کوهستان جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا