علمی و پزشکی

۵ مانع پیش‌روی برنامه جهانی کواکس از نگاه سازمان ملل

طبق گزارش جدید سازمان ملل ، هدف برنامه واکسیناسیون هاری (COVAX) توسط سازمان ملل حمایت می شود. سفید. برای حدود یک چهارم جمعیت فقیرترین کشورها است که تا پایان سال 2021 به 2 میلیارد VND برای واکسیناسیون Covid-19 برسند. اما اکنون س questionال این است که ، چه چالش ها و موانع عمده ای برای دستیابی به چنین هدفی تاریخی جهانی وجود دارد؟

به گزارش سلام آنلاین ، در این گزارش تأکید شده است که سازمان بهداشت جهانی (WHO) همواره بر لزوم واکسیناسیون عادلانه و عادلانه ویروس کرونا تأکید کرده است و بنابراین برنامه واکسیناسیون کرونا ویروس جهانی ، Kvax ، هدف آن اطمینان از دسترسی این واکسن هم به کشورهای با درآمد بالا و هم به کشورهای کم درآمد تزریق می شود.

طبق مرکز اطلاعات سازمان ملل ، این سازمان چالش های اساسی را در دستیابی به اهداف برنامه شناسایی می کند:

کنترل ضعیف صادرات

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به دلیل تعداد اندکی از کشورهای تأمین کننده و صادر کننده سرنگ ، در اوایل بحران کرونا ، نیم میلیارد سرنگ را در انبارهای خارج از کشورهای تولید کننده ذخیره کرده است. در نتیجه قیمت آنها افزایش یافته است.

برخی از کشورهای ثروتمند نیز صادرات ویروس کرونا را محدود کرده اند ، که منجر به شرایطی مانند افزایش قیمت ، افزایش قیمت واکسن ، تأخیر در انتشار Covid-19 ، درد و محدودیت های گسترده در انسان شده است. بهبود بیماری. .

در ادامه گزارش سازمان ملل آمده است که واکسن کرونادوس به یک زنجیره تأمین پیچیده جهانی شامل مواد اولیه ، شیشه ، سرنگ های شیشه و پلاستیک احتیاج دارد و از این نظر صادرات را ممنوع یا محدود می کند. این محصولات می توانند عوارض جانبی جدی برای واکسن ویروس کرونا ایجاد کنند. بنابراین اگر کشورهای فقیر بتوانند ویروس کرونا را خود تولید کنند ، شانس بیشتری برای محافظت از شهروندان خود خواهند داشت.

دایان آباد ورگارا ، مدیر برنامه Coax ، گفت: “سازمان بهداشت جهانی (WHO) از تلاش كشورها برای دستیابی به فن آوری واكسن Corona حمایت می كند.

وی گفت: “گسترش تولید ویروس کرونا در سراسر جهان باعث کاهش اعتماد کشورهای فقیر به کمک کشورهای ثروتمند خواهد شد.” بنابراین ، پشتیبانی از شبکه ای از تولیدکنندگان واکسن کرونا در کشورهای در حال توسعه و کمک به آنها در تولید محصولاتشان ، به ویژه در آفریقا ، آسیا و آمریکای لاتین ، برای تأمین تقاضای مداوم واکسن و همچنین واکسن مهم خواهد بود. در آینده.

مشکل در واکسیناسیون افرادی که به آن نیاز دارند

در حالی که تمام کشورهایی که بخشی از برنامه Coax هستند زیرساخت های حمل و نقل را دارند ، اما تحویل واکسن ها از هواپیماهای باری و انبارهای یخچال دار ، گام بعدی در توزیع واکسن ها پیچیده تر است.

جیان گاندی ، هماهنگ کننده یونیسف ، گفت که غنا اولین کشوری است که واکسن کرونا را دریافت و توزیع می کند.

“اما کشورهای دیگر ، از جمله کشورهای فرانسوی زبان آفریقای غربی ، در تلاشند تا منابع مورد نیاز برای توزیع واکسن ویروس کرونا را در شهرها و روستاها افزایش دهند ، به این معنی که در بسیاری از کشورهای فقیر اکثر واکسن های ویروس کرونا. آنها در شهرهای بزرگ توزیع و روستاها مصادره شدند.

بودجه بیشتری برای اجرای این برنامه واکسیناسیون در کشورهای کم درآمد لازم است.

گزارشی که توسط سازمان ملل منتشر شده می گوید این راه حل تسریع در استفاده و تحویل ویروس کرونا از انبارهای شهر به مناطق دور افتاده و کمیاب است.

ادامه واکسیناسیون ویروس کرونا برای 190 کشور عضو تحت برنامه جهانی همگونی حداقل 3.2 میلیارد دلار در سال جاری (2021) نیاز دارد. پروژه تأمین مالی به زودی تکمیل خواهد شد و ویروس کرونا در دسترس کشورها خواهد بود.

یونیسف تخمین می زند که کمک به 92 کشور فقیر برای تأمین هزینه هایی مانند یخچال ، واکسن ، آموزش کارکنان مراقبت های بهداشتی ، واکسیناسیون و سوخت وسایل نقلیه واکسینه شده به 2 میلیارد دلار دیگر نیاز دارد.

– نیاز به اشتراک گذاری و استفاده از موارد اضافی کشور ثروتمند است

هماهنگ کنندگان یونیسف از کشورهای ثروتمند خواسته اند که به Global Coax و UNICEF بپیوندند و ویروس کرونا را تا حد ممکن تهیه کنند.

وی افزود: “متأسفانه در حال حاضر بسیاری از كشورهای با درآمد بالا تمایلی به تأمین مازاد خود ندارند.”

از زمان شروع بحران کرونا ، بیش از 132 میلیون و 437 هزار نفر به ویروس کووید-19 آلوده شده اند که بیش از 2 میلیون نفر در آن جان خود را از دست داده و بیش از 106 میلیون نفر بهبود یافته اند.

تردید در مورد واکسیناسیون یکی از دلایل نگرانی مداوم است.

اگرچه شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد واکسیناسیون موجب نجات جان افراد می شود ، اما در مورد اثر بخشی و سلامت واکسن ها در همه کشورها تردید وجود دارد و این مشکلی است که باید رفع شود.

این پدیده تا حدی به دلیل اطلاعات غلط در مورد تمام جنبه های بیماری کووید 19 است ، که حتی قبل از اعلام وضعیت اضطراری بهداشت جهانی تا ماه مه ، زمانی که سازمان ملل یک کارزار مبارزه با این بیماری را آغاز کرد ، باعث نگرانی شد. همچنین اعتماد سازی با ارائه اطلاعات دقیق و دقیق در مورد بحران.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا