اجتماعی

سازمان ملل متحد از بهزیستی برای جلوگیری از شیوع تاج در معتادان ستایش می کند

معاون پیشگیری و توسعه درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات رفاهی برای مقابله با گسترش تاج به معتادان گفت: تعداد معتادان با تاج کمتر از حد انتظار بود.

به گزارش سلام آنلاین ، مجید رضازاده وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی اقدامات زیادی را برای جلوگیری از شیوع تاج به معتادان در مراکز درمانی ایران و کاهش آسیب انجام داده است ، افزود: این اقدامات باعث شده کمترین تعداد بیماران در بین معتادان خیابانی وجود داشته باشد. و آنچه در بین معتادانی است که در مراکز زندگی می کنند.

وی گفت که این اقدامات با حمایت سازمان ملل انجام شده است. “این اقدامات در وب سایت سازمان ملل منتشر شده و اقدامات رفاهی در ایران را تحسین می کنند که باعث افتخار کشور می شود ، زیرا علاوه بر مردم عادی ، آنها حتی از معتادان خیابانی و صندوق های خواب نیز مراقبت می کنند.” ما این کار را انجام داده ایم تا جایی که حتی برخی از کشورهای توسعه یافته توانسته اند از افراد عادی ، سالمندان ، معلولان و … مراقبت کنند.

رضازاده با اشاره به اقدامات رفاهی در این رابطه ، توضیح داد: در مراکز اسکان ، بلافاصله دستورالعمل نحوه برخورد با افراد دارای برچسب را ارسال کردیم تا آنها را قرنطینه کنند و از پذیرش افراد جدید خودداری کنند.

معاون وزیر پیشگیری و توسعه بهزیستی با بیان اینکه مواد ضد عفونی کننده در همه مراکز توزیع شده است ، افزود: از این طریق این افراد می توانند از خود ، خانواده های خود ، ساکنان مرکز و غیره محافظت کنند. در زمینه کاهش آسیب و منطقه وابسته به خیابان و پاتوق با 258 مرکز شبانه روزی و بیش از 250 تیم همراه ، بیش از 3200 محله را شناسایی کردیم.

رضازاده افزود: ما این افراد را در مراکز شبانه و روزی دریافت کردیم و علاوه بر ارائه خدمات کاهش آسیب مانند سوزن و سرنگ و غیره ، همه ما نیز آموزش پیشگیری از تاج را ترتیب داده ایم و برای آنها ضد عفونی کننده ، ماسک و دستکش تهیه کرده ایم. این افراد همچنین تحت آزمایش غربالگری اولیه و آزمایش تب قرار گرفتند.

وی در پایان گفت: “تیم های ما نیز به این محلات خطرناک مراجعه کرده اند و آموزش های لازم را برای معتادان Hangout ارائه داده اند.” همچنین به این افراد ضد عفونی کننده داده شده و تب داشته‌اند ، اگر کسی علائمی داشته باشد ، باید به بیمارستان منتقل شود. به این ترتیب ، با کمک اقدامات رفاهی پیش بینی شده و با کمک ستاد دارویی ، سازمان ملل و وزارت بهداشت ، تعداد افرادی که پیش بینی کرده ایم کاهش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا