۱۴۰۲ با حال نوی حمل و نقل عمومی پایتخت

۱۴۰۲ با حال نوی حمل و نقل عمومی پایتخت

در سال 1401 حمل و نقل عمومی شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشت و مدیریت شهری سعی در رفع کمبود اتوبوس، مشکل خالی بودن انبارهای مترو و تدارکات تجهیزات و همچنین تعمیر تاکسی های آسیب دیده که دچار مشکل بودند، شد. چالش های ناشی از توقف تولید سمند و پژو با مشاوره و رفع مشکلات مالی. چشم انداز 1402 در بخش حمل و نقل از دیدگاه مدیریت پایتخت امیدوارکننده است. امید بر اساس برنامه های جدید و وعده های خوب دولت است.

به گزارش سلام آنلاین. مترو، اتوبوس و تاکسی سال گذشته روزهای سخت و شیرینی را پشت سر گذاشتند. اما با توجه به وعده های مسئولان و برنامه ریزی های انجام شده می توان گفت در سال جدید حس حمل و نقل عمومی نیز نو خواهد بود.

مترو و دید روشن

مترو تهران سال گذشته شروع سختی داشت اما در آخرین روز سال افتتاحیه شیرینی برای تهرانی ها رقم خورد. سال گذشته مشکلاتی برای مترو وجود داشت زیرا در بخش بهره برداری سایه های سنگینی از بخش ها و انبارهای خالی شکل گرفت. مترو با مشکل مواجه است و در زمینه ساخت ایستگاه ها کند است. اما در همان روز اقدامات موثری انجام شد که بهرامی معاون حمل و نقل تهران در مورد اقدامات انجام شده در مترو ستون فقرات شبکه حمل و نقل تهران گفت: بهره برداری از ایستگاه هفده شهریور در خط هفتم تهران. مترو در خرداد ماه افتتاح ایستگاه اکباتان و پارکینگ انتهای خط 4 اسفند ماه بهره برداری از ورودی دوم ایستگاه یادگار امام در خط ششم مترو تهران در اردیبهشت ماه ورودی دوم اشرفی اصفهانی ششمین مترو ایستگاه تهران در شهریور ورودی دوم ایستگاه شهید رضایی تهران ششمین مترو شهریور ماه تست سرد مترو انجام می دهد زمین از فرودگاه امام (ره) تا پرند تیرماه باز است. 9 کیلومتر از مترو 6 بین ایستگاه امام حسین (ع) تا ایستگاه تربیت مدرس در اسفند ماه تست گرم 4 کیلومتر از خط 7 مترو بین ایستگاه میدان صنعت تا ایستگاه میدان کتاب در بهمن ماه و تعمیر خودرو یک طبقه 133. و خودروهای دو طبقه یکی از اقدامات شهرداری تهران در سال گذشته است. مشخص است که قراردادهایی با ساختمان هایی مانند قرارگاه خاتم و بنیاد مسکن برای آغاز ساخت خط جدید مترو منعقد شده است.

وی با اشاره به افتتاح پنج ایستگاه مترو توسط رئیس جمهور در آخرین روز سال گذشته، افزود: در سال جدید ساخت و توسعه مترو به سرعت انجام می شود. بر اساس برنامه عملیاتی ایستگاه میدان کتاب در خط 7 مترو تهران، 19 کیلومتر از مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند را به همراه ایستگاه پرند و بهره برداری از 5 خط باقی مانده انجام دهید. 5 کیلومتر. ضلع شمالی بین ایستگاه های شهید ستاری و کوهسار به همراه 4 ایستگاه کاشانی، شهر زیبا، شهران و کوهسار را در دستور کار قرار دادیم.

بهرامی ادامه داد: علاوه بر بهره برداری از ایستگاه های باقی مانده از بدنه اصلی خط 6 شامل میدان خراسان، سرباز، بهار شیراز، شهید نجات اللهی، هفده شهریور و شهدای کن و بهره برداری از ایستگاه های باقی مانده یک کیلومتر است. ضلع جنوبی بین ایستگاه ورزشگاه تختی و ایستگاه بسیج. به همراه ایستگاه ورزشگاه تختی، 1.5 کیلومتر بین ایستگاه پروانه تا ایستگاه کاشانی به همراه ایستگاه کاشانی واقع در امتداد غربی خط 4 را به بهره برداری رسانده و 200 مترو را تعمیر کرده ایم.

ورود یک تاکسی جدید.

در نتیجه بر اساس این گزارش، تاکسی های پایتخت که تاریخ مصرف آنها تمام شده نیز در سال گذشته سختی هایی را پشت سر گذاشتند و در اواسط سال گذشته، شوک بزرگی به عملکرد تاکسی های پایتخت وارد شد زیرا بلافاصله اعلام شد؛ تاکسی های پایتخت نیز با مشکلاتی مواجه شدند. پژو و سمند کل گروه تاکسیرانی تهران بر پایه این دو خودرو هستند که دیگر تولید نمی شوند و خط تولیدشان متوقف شده است و این در حالی است که هیچ یک از خودروها به جای آن معرفی نشده اند و به همین دلیل تعداد تعمیر تاکسی بالاتر است. حدود 2530 تاکسی هنوز خارج است.

پس از جلسات متعدد بالاخره مسئولان تصمیم گرفتند ماشین سورن آنها به توافق رسیدند و سورن به عنوان تاکسی انتخاب شد. اما تاکنون اطلاعاتی در مورد معرفی خودروی جایگزین دوم در دست نیست. اگرچه تاکسی های سورن هنوز وارد ناوگان نشده اند.

در این شرایط انتخاب خودروی گران قیمت جدید برای گروه تاکسیرانی نیز انتقاداتی را به همراه داشت. اما در عین حال خبر خوب این است که افزایش کرایه تاکسی ها هم اکنون در حال افزایش است، همانطور که علی محتشمی پور، معاون فنی و بهره برداری تهران گفت: «هزینه تاکسی های خراب در تهران. 3.5 برابر نسبت به سال قبل، در سال 1400 هزینه انهدام تاکسی های سمند و پژوهای فرسوده به طور متوسط ​​17 میلیون تن بود، اما در سال 1401 هزینه امحا به 70 میلیون تن رسید.

به گفته محتشمی پور، ارزش خودروهای اسقاط مصرفی در سال 1400 به طور متوسط ​​12 میلیون تن بوده است. اما پس از فراخوان سوم، ارزش آن به 110 میلیون تن رسیده و با این مکانیزم شاهد افزایش قیمت و قیمت تاکسی ها هستیم.

وی با بیان اینکه مرکز اسقاط متعهد به رعایت قیمت اعلام شده است، ادامه می دهد: گلایه راننده تاکسی این است که برخی مراکز اسقاط به دلایل مختلف از جمله بریده شدن یک قطعه و در نهایت کاهش آن از پرداخت هزینه اسقاط خودداری می کنند. میزان ضایعات و در سیستم جدید مرکز برای هر کسر تاکسی مبلغی را اعلام می کند و اگر بیش از مبلغ اعلام شده برای قیمت قراضه نهایی کسر کنند، خودسرانه است.

سال گذشته 630 خودروی جدید نیز معرفی شد که البته ورود این خودروها زیر نظر هیئت است و هنوز قانون در سازمان شهرداری تصویب نشده است. با این حال ورود کامیون های جدید علیرغم اینکه 100 درصد خودروهای فرسوده خارج از وعده هستند و جلال بهرامی معاون حمل و نقل تهران نیز از شهرداری تهران خبر داد نوسازی 300 خودروی سواری از طریق تهیه تجهیزات و در صورت تامین منابع تبصره 20. بر اساس داده ها، بازسازی 2000 تاکسی به همراه 7700 دستگاه دیگر و همچنین بازسازی 150 کامیون بخشی از برنامه های نوروزی تهران است.

اتوبوس های جدید در خیابان های تهران

اتوبوس های پایتخت؛ اما آنها در سال گذشته در وضعیت دیگری بودند. با توجه به نامشخص بودن تعداد اتوبوس ها و تاکنون آمار روشنی از تعداد اتوبوس ها و ایستگاه های اتوبوس فعال و سرنوشت اتوبوس ها برای توقف در دست نیست.

با این حال، بهرامی، معاون حمل و نقل، درباره وضعیت اتوبوس در سال گذشته و برنامه های آینده به سلام آنلاین گفت: سال گذشته تنها 50 دستگاه اتوبوس دیزلی تک کابین با قرارداد مستقیم خریداری شد که از تهران با ایران خودرو، دیزل و 142 اتوبوس انفرادی خریداری شد. خریداری شده است. دیزل از قرارداد وزارت کشور با شرکت ایران خودرو دیزل به ناوگان پیوست. سی و دو اتوبوس دیزلی تک کابین از وزارت کشور طی قراردادی با آقاب افشان به ناوگان پیوستند.

سال گذشته، دو اتوبوس از 50 اتوبوس برقی که پیش بینی می شد از طریق بخش خصوصی تحویل داده شود، برای استفاده در خط جمهوری – بهارستان در بهمن ماه خریداری شد.

وی با اشاره به خرید و حمل 62 دستگاه اتوبوس از بهمن دیزل توسط شهرداری تهران گفت: خرید و استفاده از 20 دستگاه اتوبوس ویژه معلولان، بازسازی 79 اتوبوس آسیب دیده 467 واحد راه اندازی اتوبوس و تعویض. 222 تانک. اتوبوس های گازسوز سال گذشته معرفی شدند.

معاون شهردار تهران گفت: برای سال جدید 700 اتوبوس ساخت داخل، استفاده از 200 اتوبوس و تحویل 950 اتوبوس تک اتوبوس بر اساس قراردادی که با وزارت کشور با اتوبوس‌سازان داخلی منعقد شده است. 200 اتوبوس با همکاری وزارت. در کشور واردکننده و استفاده از 1350 دستگاه اتوبوس وارداتی، تهیه و استفاده از 20 دستگاه اتوبوس ویژه معلولان و جانبازان و تعمیر 450 اتوبوس آسیب دیده در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا