تازه های کسب و کارعمومی

یک رستوران به چه یخچال‌هایی نیازمند است؟

تجهیزات لازم برای آشپزخانه رستوران

اگر قصد دارید به صنعت رستوران بپیوندید و موفق شوید، باید تمام تجهیزات لازم برای آشپزخانه رستوران را در اختیار داشته باشید. ساده به نظر می رسد، اما به نظم، کار و تحقیق زیادی نیاز دارد. برای اینکه چیزی را فراموش نکنید، باید به خوبی تعریف کنید که چه تجهیزات و لوازمی برای راه اندازی کسب و کارتان لازم است. به همین دلیل است که می خواهیم به شما کمک کنیم تا فهرستی از تمام تجهیزاتی که از این پس برای راه اندازی رستوران خود نیاز دارید تهیه کنید.

وسایل مورد نیاز آشپزخانه رستوران

اجازه دهید این لیست را با لوازم الکتریکی شروع کنیم که به طور حتم در آشپزخانه شما جز ضرورت‌ها خواهند بود. هرکدام از این دستگاه‌ها تحت یک لیبل در بازار عرضه می‌شوند. برخی برندها ممکن است از لحاظ کیفی گزینه فوق‌العاده‌ای باشند اما نیاز شما را در ابعاد صنعتی رفع نمی‌کنند و معمولاً شما باید به سراغ دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه بروید. برای دیدن محصولات بیشتر می‌توانید به صفحه صنایع ایران استیل مراجعه نمائید.

 چرخ گوشت

چرخ گوشت صنعتی یکی از پیش‌نیازهای هر رستورانی است، چرخ‌کرده محصول نهایی این دستگاه خواهد بود. البته صرفاً فرآورده‌های گوشتی با چرخ‌گوشت‌ها خروجی گرفته نخواهند شد و کاربردهای وسیع‌تری دارند که موجب می‌شود تبدیل به یک لازمه کلیدی برای هر آشپزخانه صنعتی و رستورانی شوند. بلکه شما می‌توانید از آن‌ها برای ساخت انواع مواد اولیه، سبزی‌ها و… نیز استفاده کنید. در نظر داشته باشید که خرید چرخ گوشت برای رستوران باید حتماً بر اساس نیازسنجی و حجم خروجی موردنیاز انجام گردد. اگر رستوران شما کوچک و در یک محل نه‌چندان شلوغ است، لازم نیست که حتماً به سراغ تجهیزاتی مانند چرخ‌گوشت‌های خیلی گران‌قیمت با سرعت کار فوق‌العاده بالا بروید.

ممکن است مدل‌هایی با نصف قیمت نیز نیازهای شما را برآورده کنند. ضمن این که در بین برندهای موجود در بازار حتماً چرخ‌گوشت‌های گارانتی دار انتخاب کنید که منطقاً در هنگام استفاده از آن‌ها، اگر با مشکلی مواجه شدید بتوانید پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

گوشت بر و استخوان بر

اره استخوان بر نیز یک دستگاه برش فوق‌العاده قوی است که با بهره‌گیری از نیروی برق‌کار می‌کند و در حال حاضر مدل‌های مختلفی از آن در بازار موجود است. ابعاد و توان کاری این ابزار مهم است و در بین فاکتورهای کلیدی خرید باید به آن‌ها اهمیت ویژه‌ای بدهید. این ابزار در واقع یکی از مهم‌ترین نیازهای هر رستورانی به‌حساب می‌آید.

امروزه گوشت برها و استخوان برها در بازار کشور تحت لیبل و برندهای ایرانی عرضه می‌شوند که از نظر کیفی در سطح فوق‌العاده خوبی قرار دارند و از همه مهم‌تر برخلاف مدل‌های خارجی تحت شرکت‌های شناخته شده پشتیبانی می‌شوند.

گاز و فر

منطقی است که لوازم پخت‌وپز مانند اجاق گاز صنعتی و فر جز جدانشدنی و اصلی هر آشپزخانه‌ای هستند. در مورد آشپزخانه‌های صنعتی و در لیست وسایل مورد نیاز آشپزخانه رستوران می‌توانید به سراغ مدل‌های بزرگ، انواع فرهای چندمنظوره، فرهای چند خانه و سری‌های مخصوص پخت با دیگ‌های بزرگ بروید. دقت کنید که حتماً پیش از خرید باید با سرآشپز خود در این مورد مشورت کنید. او نیازسنجی‌های لازم را در مورد وسعت فعالیت و تعداد میزهای شما را انجام می‌دهد و در نهایت می‌تواند یک لیست خرید جامع به شما بدهد.

اگر قصد خرید گاز و فر را دارید حتماً با بخش پشتیبانی فروش مرکز خرید صحبت کنید. البته در این مورد بهترین راهنمایی را می‌توانید از یک آشپز خبره دریافت کنید. اصولاً هم پیشنهاد می‌شود که لیست خرید وسایل مورد نیاز آشپزخانه رستوران توسط آشپز تهیه شود.

یخچال و فریزر

سیستم‌های سرمایشی نیز معمولاً به دودسته بندی کلی تقسیم می‌شوند. انواع مدل‌های یخچال صنعتی که یک پیش‌نیاز برای رستوران‌ها محسوب می‌شوند. در تجهیزات آشپزخانه بزرگ شما نیاز به چند عدد یخچال ایستاده خواهید داشت، نوشیدنی‌ها و در برخی موارد سالاد و دسر درون این یخچال‌ها نگه‌داری می‌شود.

برای تضمین سلامت و عدم فساد انواع فرآورده‌های گوشتی و گیاهی که به‌عنوان مواد اولیه در آشپزخانه رستوران‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. نیاز مبرم به فریزرهایی ترجیحاً با ابعاد بزرگ خواهید داشت. فریزرهای صندوقی و مدل‌های ایستاده نیز در بازار تحت لیبل‌های مختلف قابل تهیه هستند. یک ویژگی مهم که باید در این یخچال‌ها به آن توجه کنید مصرف برق و همین‌طور میزان و درجه سرمایش است. بخصوص در فصول گرم باید انتظار کارکردن این دستگاه‌ها با سیستم‌های دیزل و نیروی موتوربرق را داشته باشید.

 انواع دستگاه‌های مخلوط‌کن

ابزارهای مخلوط کن صنعتی یکی از مهم‌ترین نیازهای هر رستورانی به‌حساب می‌آیند، می‌توانید از آن‌ها برای ساخت مایه انواع کباب، خمیر نان، شیرینی و… استفاده کنید. به‌طورکلی در حال حاضر در لیست تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه رستوران قرار می‌گیرد و جز اولویت‌های مهم رستوران‌هایی است که بیشتر غذاهای کبابی سرو می‌کنند. البته این شرط در مورد 99 درصد رستوران‌های ایرانی حاکم است و منطقاً شما هم به آن نیاز خواهید داشت.

 کباب‌پزهای بزرگ و صنعتی

یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی که هیچ‌وقت نمی‌توانید از رستوران‌های ایرانی جدا کنید خوراکی کبابی است. در نتیجه شما حتماً برای راه‌اندازی یک رستوران به یک کباب‌پز بزرگ و چندمنظوره نیاز دارید. امروزه مدل‌های مختلفی از کباب‌پزهای صنعتی در بازار موجود هستند که امکانات فوق‌العاده‌ای داشته و حتی به شما امکان تنظیم محدوده دمایی را نیز می‌دهند. به ارتفاع از سطح آتش و همین‌طور طول این دستگاه‌ها دقت ویژه‌ای داشته باشید و به سراغ مدل‌های تحت لیبل برندهای معتبر بروید.

 انواع هودهای بزرگ و فن‌های صنعتی

اگر یک‌بار هم تجربه ورود به آشپزخانه رستوران‌ها را داشته باشید احتمالاً می‌دانید که این محیط تا چه حد گرم می‌شود. البته وسایل مورد نیاز آشپزخانه رستوران ممکن است در نگاه اول شامل این مورد نشود. اما به‌عنوان هزینه جمع‌بندی شما نیاز به خرید یک هود صنعتی و یا چند هود در ابعاد مختلف خواهید داشت. این موضوع در مقایسه با آشپزخانه‌های کوچک و صنعتی خیلی جدی‌تر است. این دستگاه را می‌توان مهم‌ترین مورد در لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی نام برد.

حتی در برخی موارد این موضوع سبب دردسرهایی از نظر بهداشتی برای شما خواهد شد. این هودها را در بخش پخت نصب‌کرده و سپس می‌توانید به‌واسطه آن‌ها بخش مهمی از گرما و بخار مربوط به آشپزخانه را به‌راحتی از بین ببرید. البته که در هنگام خرید به سراغ گزینه‌های پرقدرت و کم‌مصرف بروید. چون به‌هرحال این دستگاه‌ها در دسته‌بندی پرمصرف قرار می‌گیرند.

 

دکمه بازگشت به بالا