فرهنگ و هنر

یزد در مقابل 24 فیلم برتر یونسکو در مواجهه با فیلم کرونا + فیلم درخشید

سلام آنلاین / یزد یزد – مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: “یونسکو ویدئویی را تهیه کرده است که توسط مرکز تحقیقات شهر یزد در مورد اقدامات انجام شده برای پرداختن به بحران کورونا به عنوان یکی از بهترین آثار جهان تهیه شده است.” آن را در صفحه اصلی سایت خود قرار دهید.

در مصاحبه با سلام آنلاین ، سید مصطفی فاطمی با اشاره به قرار گرفتن یزد در لیست 24 سایت میراث جهانی یونسکو که اقدامات قابل توجهی در طول روزهای کرونا انجام داده اند ، گفت: “از زمان ظاهر شدن ویروس کرونا در یزد اقدامات مختلف و چشمگیری انجام شده است.” علاوه بر بسته شدن اماکن و امکانات توریستی به منظور نگه داشتن مردم در خانه و حفظ سلامت عمومی ، گردشگری مجازی از همه جاذبه ها با کمک اقشار مختلف مردم راه اندازی شد تا به این ترتیب تقریباً دو هزار آفریننده محتوا در این زمینه وجود داشته باشد. منتشر شده در فضای مجازی.

وی افزود: افتتاح نمایشگاه صنایع دستی مجازی و معرفی صنعتگران و هنرمندان از دیگر فعالیت هایی است که مورد توجه یونسکو قرار گرفته است.

وی در مورد اقدامات فعالان گردشگری خاطرنشان کرد: کمک به کادر پزشکی ، از تحویل موارد لازم تا وعده های انگیزشی به فعالان حوزه بهداشت ، از مهمترین اقدامات برای فعالان گردشگری یزد با توجه به کرونا بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان از تعطیلی واحدهای اقامتی غیرمجاز و بهره برداری از هر نوع واحد در ایام تعطیلات خبر داد و به رفع مشکلات گردشگران خارجی که در یزد مانده بودند ، از دیگر اقدامات این حوزه در بحران کرونا اشاره کرد. علاوه بر رفع مشکلات فعالان صنعتی ، اقدامات دیگری نیز در رابطه با کورونا در یزد انجام شد ، اما مهمترین مرحله کار در حوزه گردشگری مجازی بود.

فاطمی با اشاره به ارسال ویدئویی از عملکرد جاز به عنوان میراث جهانی یونسکو ، فهمید: تحت تأثیر کورنا ، آنها با ارسال آن در وب سایت خود ، برای رفع این بحران گام برداشتند.

فهرست میراث جهانی یونسکو شامل شهر باستانی بوسرا آنگور ، ساختمانهای سنتی آسانته ، پارک ملی غیرقابل نفوذ بوندی ، فورت عیسی ، مومباسا ، پارک ملی گارامبا ، ایستگاه رادیویی گریمنون و واربرگ است. “مرکز تاریخی سن پترزبورگ و آثار تاریخی” ، “شهر تاریخی یزد” ، “کاخ های سلطنتی مینگ و چینگ سلطنتی در پکن و Shenyang” ، “پارک ملی Kahuzi-Biga” ، “سایت باستان شناسی Kernave” ، سایت فرهنگی Kernave ، گودال فسیل مسیل. Mosi-o-Tunya / Victoria، منطقه حفاظت از Ngorongoro ، پناهگاه حیات وحش Okapi ، شهر قدیمی رگنسبورگ با Stadtamhof ، پارک ملی Salonga ، “پارک ملی Su Divide” ، “دره Loire بین Sully-Lo-Loire و Chalonnes” ، “Timbuktu” ، “پارک طبیعی Tubbataha Reefs” ، “Um er-Rasas (Kastrom Mefa’a)” و “پارک ملی Virunga”.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا