اجتماعیتازه های کسب و کار

گل رز مشکی نماد چیست?

مرموز و چشمگیر رایج ترین نماد گل رز مشکی است . که نماد مرگ سوگواری یا تراژدی است. خواه دسته گل های رز سیاه مستقل باشند یا ترکیبی از شکوفه های سفید و سیاه هر دو نمایشگری برای تشییع جنازه یا مراسم یادبودبیان سوگواری یا آخرین وداع با یک عزیز هستند. در حالی که گل رز خود مظهر عشق است.

به نقل از Wikipedia :با دیدن رز سیاه در یک لحظه احساساتی مثل عشق و نفرت، به صورت همزمان رخ می دهد.به همین دلیل است که گل رز سیاه نمادی از راز آلودگی، صبر و امید و مهم تر از همه.یکی از سمبل های مرگ و خبر های بد و خداحافظی هم باشد. پس می توان گفت مهم ترین معنی رز سیاه مرگ و نا امیدی است. از نگاه رومیان این گل نمادی از یک عشق تراژیک است. در زمان جنگ جهانی دوم به دلیل این که نازی ها همه ی رز های سفید را از بین برده بودند.از این گل به عنوان نماد نازی ها مورد استفاده قرار می گرفته است. پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید برای مراسم ختم گل ببرید، رز سیاه را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید به کسی گل هدیه بدهید این رز را با سایر رنگ ها ترکیب کنید.

از نظر علمی وجود رنگ دانه های سیاه در گیاهان امری نادر است. اعتقاد محققان بر این است که این ها توسط باغبانان و گل کاران ایجاد می شود. البته با این حال هم تضمینی وجود ندارد که گیاه گل های سیاه رنگ بدهد. اما رز های سیاهی که شما مشاهده می کنید اغلب همان رز های معمولی هستند.که با رنگ مخصوص رنگ می شوند.

رز یاه که به انگلیسی به آن Black rose گفته می شود.انواع مختلفی با نام های رز مخملی سیاه، جادوی سیاه، تاسکانی، بارکارول و … را دارا می باشد. رنگ رز های سیاهی که کشت می شوند کاملا سیاه نیست.و به رنگ ارغوانی تیره یا قرمز تیره هستند.

رز جاودان مشکی گل عجیبی است. بعضی ها تصور می کنند که تمام رز های مشکی مصنوعی هستند. اما جالب است بدانید که رز سیاه ،گل بومی کشور ترکیه است.و رنگ آن به صورت طبیعی قرمز خونی و مایل به رنگ سیاه است.

گل هالفتی یا همان خلفتی در منطقه ای به همین نام در ترکیه می روید. ظاهر گل هالفتی مانند رز معمولی است اما رنگ آن بسیار خاص و زیباست. این گل در فصل تابستان و  با تعداد کم در این روستا روییده.و گفته می شود در منطقه Halfeti، میزان PH خاک به گونه ایست.که شکل نهایی این گل را خاص و زیبا می کند. کاراگول یا همان گل سیاه در فصل بهار شکوفه های قرمز تیره داده.و در طول تابستان رنگ آن مشکی می شود. این روستا بعد از شکسته شدن سدی که در نزدیکی آن قرار داشت.به زیر آب رفت و روستاییان به جای دیگری در نزدیکی همان منطقه نقل مکان کردند. اما همین فاصله کوتاه، رویش گل رز سیاه را با مشکل رو به رو کرد.و به مرور زمان از تعداد این گل ها کاسته شد.

رنگ گلبرگ های داخلی این گیاه به دلیل وجود ماده ای به اسم پلارگونین است. که رنگ دانه قرمز دارد و بخش بیرونی آن به خاطر داشتن.ماده ای به نام سیانین که رنگ دانه های آبی دارد تیره است. این نوع گل بوی خاصی ندارد.اما ساقه های بلند آن به همراه شکوفه های ماندگارش، را به گلی زیبا و محبوب بدل کرده است.

این گونه از رز توسط یک فرد آمریکایی معرفی شد. این گیاه گل های کوچک و به رنگ قرمز تیره دارد و مانند بوته رشد می کند.

قد این گونه از رز تا یک متر هم خواهد رسید. و بوی بسیار ملایمی هم دارد. از مشخصه های اصلی این رز گلبرگ های سورمه ای با لبه های تقریبا مشکی آن است. که به صورت بوته ای رشد می کند.

این گیاه در سال ۱۹۸۸ معرفی شد. باید بدانید که رز تابو عطر زیادی دارد و می تواند تا دو متر هم رشد کند. گل های این گیاه، به رنگ قرمز مخملی و بسیار تیره هستند.

همان طور که به آن اشاره شد از اصلی ترین روش های به وجود آمدن رز سیاه، رنگ آمیزی آن است. از روش های رنگ آمیزی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

انواع تکنیک های رنگ آمیزی

همان طور که از اسم این روش پیداست برای رنگ آمیزی گل بر روی آن رنگ سیاه را اسپری می کنند. البته این اسپری ها مخصوص گل آرایی بوده و با سایر اسپری ها متفاوت می باشند.چرا که انواع معمولی آن ها به دلیل سنگین بودن می توانند به گل آسیب بزنند. این اسپری ها در رنگ های نقره ای، طلایی و مسی وجود دارد.

یکی دیگر از روش های رنگ کردن رز ها، قرار دادن آن ها در ترکیبی از رنگ خوراکی با آب است. بعد از رنگ گرفتن گل ها باید آن ها رو آویزان نمود تا به خوبی خشک شوند و رنگ سیاه را به خود جذب کنند.

در این روش برای رنگ شدن گل ها، شاخه های تازه بریده شده را داخل گلدانی قرار می دهند.که در آن آب و رنگ خوراکی با هم ترکیب شده اند. در این روش گل ها آب را از طریق ساقه ها به گلبرگ ها رسانده.و به تدریج رنگ گلبرگ ها تغییر خواهد کرد.

قیمت رز مشکی به صورت طبیعی سیاه باشد حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هست. اگه قصد خرید رز مشکی را دارید باکس را هم به شما پیشنهاد می کنیم. قیمت رز جاودان با توجه به اندازه گل داخل پلکسی متفاوت است و قیمتی حدود ۳۵۰ هزار تومن دارد. باکس رز جاودان عمری حدود ۵ سال دارد.

رز های سیاه می توانند معنای مختلفی داشته باشد. اما  می توان گفت نماد رز مشکی نا امیدی و مرگ است. به همین خاطر رز مشکی را می توان یکی از بهترین انتخاب ها برای برای مراسم تدفین و فوت دانست. اما می توان این گل های زیبا را به بهانه های مختلف نیز هدیه داد. البته باید دقت کنید که هیچ وقت آن ها را به تنهایی هدیه ندهید و سعی کنید.آن ها با گل های دیگر و در رنگ های متفاوت تلفیق نموده تا در نهایت ظاهری زیبا و جذاب داشته باشند.

آیا در طبیعت گل رز مشکی وجود دارد؟

گفته میشه رز های سیاه بومی کشور ترکیه هستند و در آنجا به طور طبیعی رشد می کنند. البته افرادی هم هستند که در مورد این ادعا شک دارند. یعنی می گویند که شاید ترکیه برای جذب توریست این گل ها را تولید کرده است. اما امروزه منطقه ای که این گل رشد می کرده زیر آب رفته و دقیقا مشخص نیست که آیا این گل ها واقعا به دلیل خاک آن منطقه به آن رنگ بوده اند یا نه.

چگونه می توان گل رز سیاه پرورش داد؟

امروزه رز های سیاه هم به صورت طبیعی کاشته می شوند و هم می توان رز های معمولی رنگ نمود. رز هایی با نام های باکارای سیاه، یشم سیاه، زیبای سیاه و تابو وجود دارند که به صورت طبیعی کاشته می شوند. اما تعداد این گل ها کم است و در نتیجه رز های معمولی با اسپری های رنگ و یا رنگ خوراکی رنگ می شوند

منبع : Eternalroses

دکمه بازگشت به بالا