اجتماعی

گسترش ورزش؛ امری راهبردی در برنامه‌ریزی نظام سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران 70 درصد مشکلات نظام سلامت را مربوط به نهادهایی غیر از نظام سلامت دانست و گفت: گسترش ورزش یک موضوع راهبردی در برنامه ریزی نظام سلامت و از طریق ارتقای فعالیت های ورزشی است. در جامعه، هزینه درمان ناشی از عفونت، خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.

به گزارش سلام آنلاین، دکتر حسین زوانتی در حاشیه «سازمان مردم نهاد با محوریت بیماری های نادر» با بیان اینکه گسترش ورزش یک موضوع راهبردی در برنامه ریزی های بهداشتی و درمانی و با ترویج فعالیت های ورزشی است، اظهار کرد: در این راستا به عنوان یکی از مهم ترین مسائلی که در این حوزه فعالیت می کنیم، باید به این موضوع توجه کنیم. در جامعه می توان هزینه درمان ناشی از عفونت را کاهش داد.

وی با بیان اینکه 70 درصد مشکلات نظام سلامت مربوط به نهادهایی غیر از نظام سلامت است، گفت: برای رسیدگی به مسائل مهمی از جمله بیماران به ویژه آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد، کودکان در محل کار و موارد دیگر، سازمان های مردم نهاد با نهادهای دولتی همراه هستند. که بخشی از آنها، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هستند، تاثیر زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: امیدواریم این جام های ورزشی و همکاری ها باعث ایجاد شادی در جامعه شود و حضور چهره های تاثیرگذار اجتماعی منجر به راهکارهای موثر برای اصلاح رفتار و کاهش مخاطرات اجتماعی شود.

وی بر اهمیت نقش ورزش در جامعه تاکید کرد و گفت: گسترش ورزش یک موضوع راهبردی در برنامه ریزی سلامت است. با ترویج فعالیت های ورزشی در جامعه می توان هزینه های درمان ناشی از بیماری را کاهش داد. زیرا اثرات ورزش بر تقویت سیستم ایمنی و مقاومت بدن در برابر بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های ویروسی تایید شده است و این امر نیازمند سرمایه گذاری بهینه در ورزش است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، زوانتی با اشاره به ارتباط مستقیم ورزش در سلامت و کارایی کارکنان، افزود: سلامت کارکنان باعث افزایش کارایی و بهره وری و رونق اقتصادی می شود. بنابراین باید ترویج ورزش در دانشگاه تقویت شود و از طرفی همه به سمت ورزش بیایند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا