فرهنگ و هنر

گزارشی از مراسم پایانی مسابقه «طراحی کتابخانه عشایری»

در مراسمی با حضور دبیرکل کتابخانه عمومی کشور از آثار برگزیده و شایسته مسابقه طراحی کتابخانه عشایر تقدیر شد.

به گزارش سلام آنلاین ، به نقل از کتابخانه عمومی علی رضا متپور ، دبیرکل بنیاد کتابخانه های عمومی ، در مراسم اختتامیه مسابقه طراحی کتابخانه عشایری که امروز (چهارشنبه 21 آنلاین) برگزار شد ، با اشاره به ضرورت تهیه کتاب. خواندن کتاب و خدمات خواندن به تمام نقاط کشور در هر چهار فصل از جمله دشت ها و کوه ها ، رودخانه ها و آب و هوا یکی از اهداف بنیاد کتابخانه های عمومی است و سیستم موظف است دسترسی مردم به کتاب و مطالعه را برای مردم فراهم کند. در سراسر کشور برای ایجاد عدالت فرهنگی

نیاز به رفع نیازهای فرهنگی جامعه محلی

وی در ادامه به چالش های پیش روی زندگی مردم اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل برخی مشکلات معیشتی یا عدم رسیدگی ، جمعیت رو به افزایش رو به کاهش است اما نقش مهم جمعیت کشور نیازمند توجه ویژه به بخش دامداری است. و برخی از محصولات کشاورزی و همچنین به حفظ امنیت منطقه کمک می کند. به این معنا ، جنبشی در داخل نهاد آغاز شد تا بر اساس شرایط خاص آب و هوایی طایفه ها اقدام کند تا نیازهای فرهنگی و آموزشی این اشراف را برآورده کند.

Mok Ta Phu با تمجید از شرکت کنندگان و ارائه آثار خود به مسابقه ، گفت: “برخی از طرح های ارائه شده در این مسابقه بسیار خوب هستند.” به نظر می رسد برای برآوردن نگرش طراحان ، می توانیم تیمی از طراحان داوطلب با تیمی از اسناد را در مدت زمان کوتاهی به منطقه ای برای پناهندگان بفرستیم تا طراحان بتوانند جنبه های مختلف زندگی انسان مانند حرکت و آب و هوا را ببینند و لمس کنند. .چون این تجربه قطعاً بر طراحی آنها تأثیر می گذارد. فکر می کنم این می تواند مکمل خوبی برای این کار ارزشمند باشد.

آمادگی جامعه را برای مشارکت در بحث های فرهنگی طراحی کنید

یحیی نوریان ، مدیرعامل شرکت دانشبانیان بنیان معماری (فابل ایران) ، از خدمات کتابخانه های عمومی کشور به دلیل خدمات رسانی به مردم بومی و همچنین توجه به قابلیت های “طراحی” تشکر کرد. و فعالان این حوزه برای ارائه خدمات فرهنگی از ایجاد همکاری با موسسات برای ایجاد مسابقه طراحی شد و پس از جلسات مختلف و تعریف مسائل حرفه ای ، فراخوان مسابقه منتشر شد که با دعوت از فعالان و علاقه مندان به این حوزه منتشر شد. در ابتدا ، ما حدود 440 شرکت کننده داشتیم که بیشتر آنها فارغ التحصیلان معماری و طراحی صنعتی بودند.

وی در مورد روند برگزاری مسابقه توضیح داد: در نهایت 171 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و بیش از 20 اثر به دلیل رعایت نکردن استانداردهای فراخوان حذف شده است. سپس فرآیند داوری در سه مرحله دیگر انجام می شود و برای هر شغلی که معیارهای لازم را برآورده نمی کند ، لیستی از هشت اثر برتر و در نهایت در بررسی آنلاین به طور کلی دریافت می کنیم. افراد و آنلاین ، 3 اثر به عنوان آثار انتخاب شدند و 5 اثر به عنوان آثار شایسته تقدیر توصیه شدند.

نوری آن افزود: “در کارهای ارائه شده روش های متفاوتی وجود دارد و هر اثر منتخب بر اساس یکی از این روش ها طراحی شده است.” برخی از آنها رویکرد “ماشین” در طراحی دارند ، برخی استفاده از سازه های سبک را در نظر می گیرند و برخی دیگر به مبلمان تکیه می کنند. دبیرخانه جشنواره به طور فعال با شرکت کنندگان در این رویداد همکاری می کند و ما هنوز سابقه ای از این جنبش نداریم و ما همچنان می خواهیم جلسات و بحث هایی را در این زمینه ترتیب دهیم تا از قابلیت های موجود در بین جامعه طراحان در این زمینه استفاده کنیم. از فرهنگ

تجربه زندگی خانوادگی را به اشتراک بگذارید

زهیر متکی ، یکی از داوران مسابقه طراحی کتابخانه عشایری ، به روش های مختلف ارائه خدمات به گروه های خاص در کشورهای مختلف اشاره کرد. در این جشنواره ، احتمالاً اولین مخاطب ما جامعه ای به نام “آنها گروهی از مردم هستند ، اما ما به عنوان ساکنان نیز این شیوه زندگی را تجربه می کنیم. بر این اساس ، من معتقدم که ما نباید به موضوع این جشنواره به عنوان یک مشکل و یک موضوع خواندن نگاه کنیم ، بلکه باید این موضوع را به عنوان یک امکان جدید و یک تجربه عملی در نظر بگیریم.

وی افزود: خوشحالم که آثار انتخاب شده در این مسابقه ، با موافقت نزدیک داوران ، آثاری هستند که می توانند از این تجربه زنده محافظت و به مردم معرفی کنند. اساساً ، ژانر کتاب احساس فعلی و تغییر زمان دارد که به طور جالبی با آثاری که برای ایجاد کتابخانه برای میمون ها طراحی شده اند ، مرتبط است. من می خواهم از شرکت کنندگان و کتابخانه های عمومی کشور تشکر کنم که به این طریق به مسائل کتابخوانی پرداخته اند.

جمع آوری معماران برای حل مشکلات فراموش شده

حامد مظاهریان ، یکی دیگر از داوران مسابقه طراحی کتابخانه ، می گوید: “یکی از نکات برجسته مسابقه کتابخانه عمومی کشور و همه ما که در این زمینه کار می کنیم.” زمینه معماری ، یعنی طراحی برای یک جامعه نامگذاری شده.

وی با اشاره به تغییر جمعیت در جامعه بی خانمان های کشور گفت: بیش از صد سال پیش ، حدود 40 درصد از ایرانیان کاندیدا شدند ، در حالی که این میزان در دوران “انقلاب” 7 درصد بود. اما امروزه این تعداد به حدود 1.7 درصد رسیده است و بر ماهیت زندگی قبیله ها تأثیر گذاشته است ، بنابراین بسیاری بر این باورند که تور خوشه ای بیش از سایر تورها مهمترین و جذاب ترین و پولسازترین قسمت است. است.

مظاهریان ادامه داد: انتظارات هیئت داوران از حوصله کارهای ارائه شده در این مسابقه خارج است و نشان می دهد که دانش ما از این جامعه محدود است و همانطور که گفته شد ، لازم است این تفاهم را با سفر و گردش انجام دهیم. من می خواهم صمیمانه از تلاش های آزمایشگاه فیس بوک تشکر کنم ، یک سازمان منظم که به دلیل ویژگی موضوعات ، تعداد زیاد شرکت کنندگان و موقعیت این مسابقه در دوران کرونا به خوبی عمل کرده است.

تقدیر از آثار برگزیده مسابقه طراحی کتابخانه

از سرگیری مراسم با معرفی آثار برگزیده بر اساس طرح ارائه شده همراه بود. نگار محمدی ، فرناز پیکان پور ، محمود قربانی و محمد رجاییان رتبه های اول را کسب کردند.، طرح ارائه شده توسط الهه مرادی و حسین خراسانی در رتبه دوم و طرح ارائه شده توسط احسان لیسانی و محمدحسین اقلیدس در مقام سوم قرار گرفتند توصیه می شود.

نیز کار می کند زهره نژاد بیگلری ، سمانه طقیانی دولت آبادی ، سینا رضایی نوایی ، عطا خویی و کار گروهی مژگان افشارفر ، فرناز بیات ، فاطمه مفید و محمد کاظم زاده. معرفی شده در مسابقه ملی “طراحی کتابخانه عشایری”.

در پایان برنامه ، دبیرکل موسسه به همراه نمایندگان و مدیران کل موسسه از نمایشگاه نسخه آثار منتخب بازدید کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا