فرهنگ و هنر

واکنشی به «تخریب کتابخانه بزرگ غزه»

دبیرکل سازمان کتابخانه های عمومی کشور در واکنش به «تخریب کتابخانه بزرگ غزه» نوشت: «کتابخانه نه جای مجروحان است و نه جای پناهجویان، جای نگهداری مجروحان. اطلاعاتی وجود دارد که ارتش از آن استفاده می کند! «اما رژیم در نابودی آن کوتاهی نکرده است.» کتابخانه اطلاعات، امید و سرگرمی دارد.

به گزارش سلام آنلاین، مهدی رمضانی، دبیرکل سازمان کتابخانه های عمومی کشور در صفحه شخصی خود درباره بمباران کتابخانه غزه نوشت: و غیر انسانی. صهیون بزرگترین کتابخانه نوار غزه نوار غزه به دلیل اسناد و کتب تاریخی بسیار معروف است و ساکنان آن در تاریخ و حال کشور به آن اشاره می کنند و مورد حمله نظامیان قرار گرفته و ویران شده است رژیم.

کتابخانه نه جای مجروحین است و نه جای پناهجویان و هیچ اطلاعاتی برای مقاصد نظامی استفاده نمی شود! اما رژیم در نابودی آن کوتاهی نکرده است. این کتابخانه حاوی اطلاعات، امید و سرگرمی است.

کتابخانه ها خالق هویت و تاریخ هستند و صهیون به همان اندازه که از مردم فلسطین از سلاح ها و ساختارهای نظامی می ترسد. هر چیزی که مبارزه را از نظر فرهنگی و هویتی تقویت کند و حقانیت فلسطین را تأیید کند، آنها را می‌ترساند و به دنبال حذف آن هستند.

این یکی دیگر از نقاط مشترک بین آنها و داعش است. علاوه بر این، سازمان های بین المللی نیز مانند سایر مواردی که در برابر جنایات روزمره رژیم سکوت می کنند، سکوت کرده و جنایت را رصد می کنند.

البته سابقه مشابه این جنایت در سال 1393 با تخریب دو کتابخانه در بیت حنون و رفح در کارنامه خونین و ننگین رژیم وجود داشت.

کتابخانه های عمومی محیطی امن برای افراد دارای گرایش فرهنگی و به طور کلی خدمت به جامعه با نقش هویت آفرینی و مکانی موثر برای نشان دادن چهره واقعی خود هستند و رژیم سوریه نیز در این زمینه کنترلی غارتگرانه کرده است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا